BAClass, platforma care promite Bacalaureat de succes cu doar 10 minute pe zi

Cum ar fi ca elevii să se poată pregăti pentru Bacalaureat fără să treacă prin sute de ore de meditații scumpe cu profesori? Și cum ar fi ca rata de promovabilitate să crească prin câteva lucruri simple, adaptate modului în care tinerii consumă conținut. Asta vrea să facă, BAClass, o platformă ce oferă cursuri pentru BAC ce aduc aminte de quiz-uri și de TikTok, iar la competiția Românii sunt Antreprenori au fost premiați cu 8.000 de euro, premiul al treilea al competiției. 

Pluxee a susținut pentru al doilea an consecutiv competiția Românii sunt Antreprenori. Pentru Pluxee, această competiție este o oportunitate prin care reușește să sprijine antreprenoriatul românesc cu finanțare și know-how, impactând astfel viitorul economiei locale. Pluxee activează în industria beneficiilor extra salariale si interacționează zi de zi cu angajatorii români din sectorul IMM-urilor, care reprezintă peste 70% din portofoliul lor de clienți.


BAClass e doar un produs al grupului educațional XClass ce mai conține aplicația Medclass, editura ClasBooks PRO și workshop-uri dedicate în școlile din România, acolo unde au ajuns să interacționeze cu peste 4.000 de elevi.

Platforma a fost fondată de Șerban Grecu, Andrei Moldovan și de Dr. Attilla Szakacs. Promisiunea lor? Dacă înveți 10 minute pentru BAC ai șanse mari să iei o notă bună. 

Totul se face printr-o platformă ce pune materia la dispoziție, quiz-uri, dar și lecții video în format vertical, ca și cum te-ai uita pe TikTok. La Românii sunt Antreprenori, competiție organizată de Impact Hub, Startarium și susținută de Pluxee, BAClass au fost pe locul trei după jurizare. 

Începuturile și creșterea BAClass

Cei trei se cunoșteau înainte de a face business, în timp ce Atilla, student la medicină, era mentor și făcea pregătire cu liceenii care voiau să dea examenul de absolvire. Cei trei fondatori au discutat despre nevoile pe care le au elevii pentru a ajunge la facultate și și-au dat seama că pregătirea pentru medicină este încă rudimentară. “Nu aveau o platformă, niciun mod interesant de a învăța, ci practic doar un Zoom foarte rudimentar", spune Șerban Grecu în dialog cu start-up.ro. 

Cu această problemă pe masă, cei trei au căutat să aplice tactici mai eficiente și interesante de a preda și învăța, așa că au început să dezvolte o aplicație. Aveau experiența practică a lui Atilla, știau foarte precis care este materia ce trebuie învățată, iar avantajul lor competitiv l-au identificat tocmai prin faptul că nu sunt ancorați în metodele tradiționale de predare. Deci puteau să creeze o platformă nouă și care să transforme piața.  

"Am realizat că sunt lucruri ce țin de predat care sunt mai importante decât profesorul în sine. Cu insight-ul acesta am început să dezvoltăm aplicația pentru examenul la medicină”, spune Șerban. După lansarea aplicației, 40% din elevii care dau examen la Facultatea de Medicină folosesc măcar o singură dată aplicația lor.

După ce au lansat aplicația pentru examenele la medicină, cei trei fondatori au decis să se extindă și să aducă pe piață o aplicație dedicată examenului de Bacalaureat. 

Au folosit același diferențiator - faptul că sunt tineri, că au avut contact cu organizațiile de elevi și studenți și astfel au reușit să gândească un produs adaptat lor și care să fie promovat în aceste comunități.  

"Multe din platformele de pe piață erau făcute de oameni din zona educațională care nu mai aveau contact cu elevi de ani de zile", explică Grecu. Know how-ul lor din zona de marketing, de product market fit și de învățare i-a ajutat să crească, să discute constant cu Consiliul Elevilor, de exemplu, pentru ca produsul să fie potrivit utilizatorului cheie - cei care sunt în clasa a XI-a sau a XII-a. 

Peste 7.000 de utilizatori deja

Deși a fost lansat în septembrie 2024, BAClass are deja peste 7.000 de utilizatori care au folosit aplicația. Aceasta are o plată unică de 100 de lei care oferă acces la învățare, un model care e mai eficient pentru elevi, și-au dat ei seama. Dar mulți dintre utilizatorii de la început au avut acces gratuit, tocmai pentru a testa și a veni cu feedback. Iar succesul se va vedea acum în 2025, la primul Bacalaureat peste care vor trece elevii BAClass, acest trib care se ajută constant. 

De ce au ales un model cu plată unică, nu cu abonament, în lumea subscripțiilor? Pentru că și-au dat seama că utilizatorul lor nu e un elev de elită, care vrea să se pregătească în mod constant, așa cum se întâmplă la medicină. Ci un elev interesat să aibă o notă decentă la Bacalaureat, chiar dacă e 7, 8 sau 9. 

"Mulți elevi caută o alternativă prin care pot învăța ușor pentru Bacalaureat. Nu pentru performanță, ci doar pentru a lua o notă bună. Din păcate aceasta e realitatea. Pentru oamenii aceștia inclusiv am dezvoltat BAClass", explică acesta. 

În momentul de față BAClass are quiz-uri, un conținut de tip TikTok cu clipuri de pregătire, iar fondatorii pregătesc un feature nou de comunitate, unde elevii și mentorii să poată interacționa într-un cadru organizat, nu doar pe platforme precum Facebook, WhatsApp sau Discord. 

"Avem mentori care sunt tineri de top din domeniile lor, studenți la medicină, oameni care au trecut prin programul nostru și se ocupă de câteva grupe de elevi și răspund la întrebările lor. Elevul are interacțiunea majoritară cu mentorul, nu cu un profesor. În plus, mentorii sunt apropiați de vârstă", spune Șerban Grecu. 

Astfel, nu e doar despre lecții și învățare, ci și despre a ieși la cafea, a răspunde dilemelor existențiale sau problemelor și stresului cu care se confruntă un elev. Pe lângă asta, elevii care participă la discuțiile cu acești mentori sunt ascultați de două ori pe lună din materie. 

Cu premiul de la Românii sunt Antreprenori și din resursele lor proprii, căci au investit singuri în platformă, vor să adauge profesori pentru toamnă în BAClass și să lanseze și produse conexe, cum ar fi modulul de informatică unde deja lucrează. 

BAClass la Românii sunt Antreprenori

Competiția Românii sunt Antreprenori, desfășurată pe 15 mai, și organizată de Startarium, Impact Hub Bucharest, cu suportul Pluxee, a adus la start zeci de companii, iar câștigătorii au fost Rongo Design, My Secret Land și BAClass. 

"Obiectivul participării la RSA ar fi vizibilitatea, nu neapărat banii. Ne-am dorit vizibilitate, pentru a ne putea dezvolta mai rapid partea de business", explică Șerban. De altfel, sunt în creștere, veniturile de până acum sunt de aproximativ 70.000 de euro, dar vor să se extindă. Din aceste venituri plătesc mentorii și profesorii legal, fără muncă voluntară gratis. 

BAClass are 15.000 de grile astăzi, create cu ajutorul profesorilor și verificate de aceștia, dar și cu ajutorul elevilor care pot raporta probleme în timp real. Și deși au introdus și o secțiune de interacțiune AI, au descoperit că elevii au nevoie de conexiune umană, mai mult decât o conexiune cu un AI. 


România are 860.000 de întreprinderi mici și mijlocii care reprezintă motorul economiei locale, iar 2 din 3 angajați din sectorul privat din România lucrează pentru IMM-uri și aproximativ 60% din profitul net realizat în economie este asigurat de acest sector. Cu ajutorul unui ecosistem de soluții digitale și inovatoare, Pluxee sprijină sectorul IMM din România, oferindu-le antreprenorilor mai mult din ceea ce le dă curaj – încredere, resurse și instrumente eficiente pentru dezvoltarea business-ului.



Citeste si