Banca Transilvania, în topul Banking 500 2022 la nivel mondial. Concluziile raportului despre banking-ul global

Banca Transilvania este în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, conform Brand Finance Banking 500 2022. BT se clasează pe locul 302 în raportul pe care îl poți vedea mai jos.

Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, în 2021).

De asemenea, forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.

Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018 (poziția 486), cu o valoare de 174 milioane USD. Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.

Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+).

Valoarea brandurilor celor mai mari bănci din lume a scăzut cu 2% la începutul lui 2020 și cu 4% în 2021, din cauza incertitudinilor economice și a ratelor dobânzilor. Situația a fost exacerbată de pandemie, care a dus la profituri mai mici și rate ale dobânzilor scăzute.

Cu toate acestea, pe măsură ce pandemia a fost administrată mai bine de guverne și națiunile s-au adaptat, economiile și-au revenit în ultimul an. Așadar, pierderile au fost mult mai mici decât cele care au fost preconizate de experții din industrie. De asemenea, digitalizarea și intervenția guvernelor a dus la o profitabilitate mai mare decât cea așteptată în 2021.

Brand Finance Banking 500 2022 Preview by start-up.ro on Scribd



Citeste si