- 8 Mai 2017
Banking-ul devine smart, iar România e unul din hub-urile importante
Odată cu generația Y, banking-ul trebuie să se schimbe în funcție de nevoile tinerilor, care caută servicii digitale, interacțiune mai rapidă și adaptată la modul în care folosesc aceștia internetul. Trendul e către smart banking, aplicații care să ajute clienții să își administreze instrumentele financiare direct de pe telefon sau, de ce nu, de pe ceasul inteligent.
Astăzi, în lumea tehnologiei, startup-urile din zona fintech au început să colaboreze direct cu băncile, iar acestea din urmă să inoveze intern pentru a-și adapta caracteristicile la nevoile generației actuale. Potrivit cifrelor din America de Nord, 40% din bănci și-au dedicat mai mult de 25% din buget către departamentele de IT și inovație.
Băncile sunt în centrul industriei financiare și reprezintă motorul de creștere pentru mulți antreprenori. Câteva tehnologii vor influența domeniul bancar din toată lumea și vor fi dezvoltate chiar din interiorul industriei.
În domeniul securității cibernetice vor fi făcute inovații în anii care urmează pentru clienții băncilor, deoarece securitatea datelor este esențială. În condițiile în care producătorii de dispozitive se adaptează și introduc autentificare cu amprentă sau chiar iris, aplicațiile create de bănci pot să ajungă să servească acestei nevoi. Pentru cazurile mai complexe, se fac eforturi în industria IT de eliminare a parolelor și înlocuirea lor cu diferite tipare biometrice, inclusiv maparea modului în care tastăm la calculator.
De asemenea, blockchain-ul este o altă tehnologie urmărită cu interes în industria financiară. Deși își are originea într-o monedă virtuală, bitcoin, blockchain-ul e mult mai complex decât atât. E o tehnologie care va permite autentificări în diverse domenii și verificarea mai sigură a tranzacțiilor și contractelor. Asta va duce la o digitalizare din ce în ce mai mare a portofoliului de servicii oferit de bănci.
Un exemplu de schimbare în industria bancară pe care-l putem vedea din România este departamentul de IT al Societe Generale European Business Services, care a angajat la București 300 de persoane pentru dezvoltarea tehnologiilor digitale pentru clienții grupului la nivel european. Pentru Societe Generale, divizia din București este al doilea hub tehnic din Europa la nivel de mărime și e în continuă extindere, pentru că se caută specialiști.
Sediul din România a fost fondat în 2015 și livrează servicii IT avansate care sunt implementate în diverse companii ale grupului. Toate aceste lucruri au nevoie de angajați pregătiți și intenția e ca SSC IT să treacă de 400 de oameni în 2017. Pozițiile deschise sunt diverse, dar trebuie să cunoști niște tehnologii cheie de interes pentru Societe Generale.
Se caută oameni care să știe software development în Java, C#, Cobol, iSeries, RDJ, tehnologii PeopleSoft, IT Systems Administration, IT Application Support, QA functional and automation, Functional expertise, IT Business analysis, IT Project management, IT PMO sau DevOps. Echipa de aici raportează celei centrale de la Paris și lucrează cu modele de operare inovatoare. Astfel, echipa de aici se folosește de tehnologiile existente pentru realizarea de aplicații pentru clienții băncilor din grupul Societe Generale.
Pot fi aplicații pentru monitorizarea portofoliilor de instrumente financiare, diminuarea riscului în tranzacții cu acțiuni, actualizarea portofoliilor clienților băncii. Totul se dezvoltă într-un stil de “echipă extinsă”, practic hub-ul din România lucrând cot la cot cu Parisul, Londra sau Hong Kong ca și cum ar fi în același birou. Posturile deschise pot fi găsite aici.