- 21 Decembrie 2023
Black Sea Fund achiziționează majoritar grupul Gymboland și Rematch
Tranzacția va permite o dezvoltare accelerată a grupului Gymboland, acționarii plănuind să dubleze numărul de spații în următorii trei ani, să se extindă în afara României și să introducă concepte inovatoare de divertisment și recreere pentru copii.
Valoarea tranzacției este confidențială. Tranzacția a fost semnată în a doua jumătate a lunii noiembrie și a implicat atât achiziția de acțiuni existente de la fondatori, cât și o majorare de capital.
Planuri de extindere în Europa Centrală și de EstGymboland este un brand lansat în 2009 de cuplul Adi și Lavi Shalom împreună cu Favi Stelian. Ideea de a lansa Gymboland a fost a lui Lavi Shalom. La momentul lansării, Gymboland a fost unul dintre primii jucători care au intrat pe piața locală a spațiilor indoor de joacă pentru copii și a devenit în scurt timp lider pe acest segment prin numărul de locații.
Rematch este un brand lansat în 2022 și reprezintă săli de jocuri distractive cu activități pentru întreaga familie.
Gymboland se adresează copiilor mai mici de zece ani, în timp ce Rematch este pentru toată familia, dar mai ales pentru adolescenți. Anul acesta, aproximativ 280.000 de copii s-au jucat în sălile Gymboland și Rematch.
În 2022, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro, iar în prezent, rețeaua are 125 de angajați și 13 spații în București, Ploiești și Constanța. Conducerea grupului intenționează să depășească 25 de unități Gymboland și Rematch până la sfârșitul anului 2026, iar orașele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori.
De asemenea, acționarii iau în calcul extinderea regională a brandului și a conceptelor sale în țări din regiune, precum Polonia și Cehia.
O piață de 75 de milioane de euroPiața locală de spații de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber și alte concepte de divertisment (karting, etc.).
"În cei 14 ani de când am lansat Gymboland, brandul a crescut puternic și și-a construit o reputație bună care ne-a ajutat să luăm decizia de a continua împreună cu Black Sea Fund. Credem că echipa Black Sea Fund este un partener cu adevărat interesat de lumea copiilor și își dorește ca acest proiect să ia amploare. Astfel, am văzut în acest demers o oportunitate de a extinde lanțul Gymboland & Rematch și de a bucura mai mulți copii. Odată cu acest pas, intenționăm să lansăm spații noi în centre comerciale și, totodată, să deschidem primul nostru centru de divertisment pentru familii, care va oferi soluții pentru toate vârstele printre care servicii de food, zone separate pentru părinți, spectacole pentru copii și alte servicii necesare părinților și copiilor într-un singur loc", a declarat Adi Shalom, Cofondatoare & Managing Director Kids Element S.A, compania care deține și operează brandurile Gymboland și Rematch.
“Ideea de a crea centre de joacă pentru copii a apărut după ce am venit în România după mai mulți ani pe care Adi și cu mine i-am petrecut în SUA. La acel moment nu aveam copii, dar am observat această nevoie a pieței din România. Acum avem trei copii și ne dorim ca serviciile noastre să răspundă cât mai bine dorințelor părinților și copiilor. Și, tocmai pentru că vrem să aducem în România cele mai noi idei, strategii și servicii, în fiecare an mergem la cele importante evenimente și expoziții de divertisment din lume, în special în SUA și Europa”, a adăugat Lavi Shalom fondator Kids Element S.A.
“Ceea ce ne-a atras la Gymboland a fost oportunitatea de a investi într-o echipă extraordinară și într-o companie lider atât ca rețea cât și ca cifră de afaceri pe un segment care are un potențial uriaș de dezvoltare în România. Piața de servicii de entertainment și recreere pentru copii are foarte mult loc de creștere dacă ne uitam la cerere vis-a-vis de ofertă, mai ales dacă luăm în considerare că majoritatea serviciilor de divertisment indoor pentru copii sunt în București, în special în nordul Bucureștiului, și în câteva orașe mari. Ne dorim ca prin investiția în Gymboland să contribuim la dezvoltarea acestei nișe, iar locurile de joacă indoor să devină accesibile pentru cât mai multi copii și părinți”, a declarat Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiții Black Sea Fund.