Business-ul românesc care-ți închiriază aerul curat pe bază de abonament

România este astăzi o țară alimentată de IMM-uri. 62% din profitul net raportat la întreaga economie este generat de acestea. Modalitatea de a le crește este ca acestea să se ajute între ele, iar tu ca antreprenor să descoperi că "Nu-i nimic mic la afacerea ta". În acest nou episod al seriei noastre am discutat cu Ștefan Toma, CEO al Wolf-e, o companie care vine cu o soluție inovatoare pentru alte firme: abonament la serviciile de purificare pentru firme.

Nu-i nimic mic la afacerea ta este o campanie susținută de Visa, cu ajutorul căreia poți profita ca afacere de oferte exclusive pentru creșterea și transformarea companiei în România și nu numai. Pentru că numai împreună putem transforma viitorul. Cu ajutorul platformei Marile Afaceri Mici creată de Visa ai tot ce ai nevoie pentru a-ți dezvolta afacerea, prin oferte speciale, digitalizare și beneficii pentru plata cu cardul.


Pandemia a mutat mare parte din munca firmelor în casele angajaților. Dar treptat, modul de lucru hibrid a devenit majoritar, așa că sediile firmelor sunt din nou spațiile cele mai importante de creare și dezbatere. O echipă de români s-a gândit la o soluție cu adevărat ingenioasă. Nu mai cumpăra aerul clădirii tale, închiriază-l. Sună straniu? Azi afli ce înseamnă Purified Air as a Service și cum poți să închiriezi echipamente de purificare de la românii de la Wolf-E Robotics.

7 din 10 companii au adoptat munca hibridă după pandemie. Și chiar dacă marile corporații pot avea sedii uriașe, clădiri noi, IMM-urile pot avea soluții prin care să transforme mediul de lucru. Una dintre acestea este Wolf-e Robotics, o companie românească de cercetare care oferă servicii de dezinfectare, purificare și filtrare sub formă de abonament. 

"Prin modelul Disinfection Air as a Service (DAaaS) asigurăm o predictibilitate financiară a companiilor, transformând investițiile inițiale semnificative în cheltuieli operaționale gestionabile. Acesta include întreținerea și asistența tehnică, cu posibilitatea de înlocuire a echipamentelor în cazul unor defecțiuni", explică Ștefan Toma, CEO al Wolf-e Robotics într-o discuție exclusivă cu start-up.ro.

În plus, un avantaj care se leagă inclusiv de acest concept că o afacere mică nu e obligatoriu să rămână astfel, ci crește permanent, e că serviciile Wolf-e sunt scalabile.

Companiile medii vor un mediu de lucru curat

Dacă la început Wolf-e Robotics și-a dezvoltat activitatea prin oferirea serviciilor către firme mari sau instituții publice, treptat s-au dus către firmele medii. Produsele lor sunt fabricate și dezvoltate în România, așadar avem proprietate intelectuală locală, pentru purificatoarele de aer pe care compania le pune la dispoziția firmelor mici pentru închiriere. 

"Companiile medii recunosc valoarea unui spațiu de lucru cu aer curat pentru impactul pozitiv asupra performanței generale a companiei. Există studii care demonstrează legătura directă între calitatea aerului și reducerea absențelor", spune Ștefan Toma.

În plus, pe lângă serviciile de purificare, Wolf-e are și soluții de transport robotizat și curățenie automatizată. "Ne adresăm și acelor organizații care vor să adopte practici sustenabile", spune acesta.

Întoarcerea la birou schimbă companiile

Trendul de revenire la birou a adus o schimbare în așteptările companiilor. "Anticipăm o responsabilizare sporită din partea angajatorilor, având în vedere legătura directă dintre calitatea aerului și eficiența organizațională. În SUA, reîntoarcerea în spațiile de lucru a fost însoțită de investiții semnificative în soluții pentru purificarea continuă a aerului", spune Ștefan Toma.

Dar deși companiile se schimbă, există bariere în adoptarea tehnologiei. 

"Avem obstacole comune oricărei inovații tehnologice. Reticența față de noutate și preocupările legate de costuri. Adesea întâlnim scepticism inițial, alimentat de presupunerea că oferim soluții costisitoare. Dar când contextualizăm și detaliem avantajele tehnice, observăm o schimbare a percepției", spune fondatorul Wolf-e Robotics.

Pentru a ajuta alte IMM-uri să fie inovatoare prin serviciile oferite angajaților, Wolf-e are și servicii de leasing sau opțiunea de abonament.

De ce un abonament la igienizare?

Inovarea pentru IMM-urile din România se face atât intern, prin soluțiile oferite, dar și prin adoptarea unor soluții create de companii din România care pot transforma mediul de lucru. Până acum 5 ani nu s-ar fi gândit nimeni la un abonament pentru aer curat, dar soluția Wolf-e e potrivită afacerilor mici.

Astfel, mai ales atunci când e în dezvoltare, un IMM are nevoie de costuri predictibile și pe care le poate eșalona în fiecare lună. 

De asemenea, afacerile mici care au devenit mari, s-au bazat pe flexibilitate și scalabilitate, așadar DAaaS permite expansiunea fără investiții suplimentare. În plus, firmele au acces la tehnologie avansată, care uneori nu este disponibilă pentru o achiziție directă. 

Un IMM pentru alte IMM-uri

Wolf-e e încă un IMM, dar unul cu planuri mari. Pe lângă piața companiilor mici și mijlocii, ei se uită și spre instituții publice sau spre companii mari. De exemplu, spitalele sunt clienții lor.

"Aș minți dacă aș spune că nu e greu. Tata spunea că dacă era ușor o făceau toți nefericiții. Dar suntem norocoși să avem componente în nucleul dur al echipei gestionând intern toate procesele și evităm nevoia de externalizare a serviciilor de inginerie hardware și software", explică Ștefan Toma.

"Cât despre producție, e adevărat că orice produs fizic e dificil, dar nu e atât de greu precum vor mulți să pară că e", explică cel care a creat Wolf-e.

Domeniile spre care privește cu speranță sunt cele din HoReCa și mediul industrial, unde încep să fie adoptate astfel de soluții.

"În 2024 vom continua dezvoltarea și perfecționarea produselor existente, cu un accent deosebit pe finalizarea și lansarea unui produs inovator pe care sperăm să-l introducem pe piață până la sfârșitul anului. Acest produs are potențialul de a revoluționa practicile de dezinfectare", spune antreprenorul român.

De asemenea, un aspect de luat în calcul mereu pentru orice afacere medie, Wolf-e are ca obiectiv extinderea amprentei internaționale, după experiența din România.

"Vom continua să educăm piața cu privire la tehnologii. E esențial să îmbunătățim nivelul de cunoaștere și acceptare a soluțiilor, atât în rândul consumatorilor, cât și a partenerilor de afaceri", încheie Ștefan Toma.


Cum poți să-ți transformi afacerea? Inclusiv cu ajutorul Visa și a conceptului că "Nu-i nimic mic la afacerea ta", ci doar afaceri care au oportunitatea să crească. Afacerile mici sunt mici doar în comparație cu unele corporații, dar nu sunt mici pentru proprietari sau pentru angajați. Orice afacere de succes crește și o poți face cu ajutorul uneltelor Visa.

start-up.ro îți propune anul acesta câteva afaceri surprinzătoare din România care te pot ajuta pe tine, proprietar de altă afacere. Pentru că doar colaborarea dintre noi poate să crească mediul antreprenorial.

Cu ajutorul platformei Marile Afaceri Mici, poți găsi unelte utile pentru business-ul tău.

Dacă te înscrii pe platforma Marile Afaceri Mici poți obține discount-uri și oferte la business-uri românești și internaționale precum 10% discount la toate serviciile din Black Cab App, 20% la iStock Photos pentru abonamente lunare care te pot ajuta să te promovezi cu fotografii în social media sau 50% discount pentru semnătura electronică la Trans Sped.

Nu uita, Nu-i nimic mic la afacerea ta. Ești doar în punctul de unde poți crește, iar noi te putem ajuta să o faci.



Citeste si