Cauți un "nea" și îl găsești pe net. Povestea myAles, platforma de prestatori de servicii

Când a fost ultima dată când ai avut nevoie de un „nea“? Te-ai uitat pe internet, ai întrebat un prieten, te-ai înarmat cu toate cunoștințele de școală a vieții pe care le ai. Un startup local vrea să treacă școala vieții pe internet - myAles e o platformă care conectează prestatori de servicii diverse cu potențiali beneficiari. Am vorbit cu unul dintre fondatori legat de perspectivele platformei și pariul lor de a moderniza un domeniu care stagnează.

Pe piața din România sunt unele domenii care refuză să se digitalizeze. Multe business-uri acționează în continuare doar pe recomandări, fără să se folosească de internet. Fie că e vorba de zidari, faianțari, tapițeri sau profesori care fac meditații. Pariul myAles e să digitalizeze această zonă, să le ofere un marketing profesionist, dar să promoveze și afacerile legale, adică pe firmă. Am vorbit cu Florin Covaci, cofondator la myAles despre perspectivele lor pe piață, la o lună după ce au lansat platforma.

O platformă pentru meșteri și nu numai

myAles e o platformă din diverse domenii care pot oferi servicii. Pe site sunt mai multe categorii: servicii medicale, servicii de curățenie, consultanță, meditații, IT, îngrijire, baby sitting, foto-video, construcții, auto-moto sau evenimente festive. Pe site se pot înscrie prestatorii, iar cei de la myAles îi asistă pentru a-și crea profilul, a realiza poze și descriere, iar apoi se pot promova.

Targetul nostru sunt IMM-urile. O firmă de construcții nu are resursele necesare să facă marketing. Ei ar putea să se concentreze pe serviciile lor, noi pe ale noastre

Momentan, cei care vor să-și facă un cont promo de 3 luni au accesul gratuit. Există însă și abonamente care oferă parafa myAles, care garantează calitatea, diagnoză de business, facilitate de parteneriate și informări legate de târguri și expoziții. Pachetele pleacă de la 29 de lei pe lună (START), 42 de lei (PRO) și EXPERT (100 de lei pe lună).

„Pentru noi platforma a fost un proiect de weekend, am dezvoltat-o timp de un an, iar acum ne ocupăm mai atent, de când am lansat de acum o lună“, spune Florin Covaci. Alături de el mai sunt patru cofondatori: Răzvan, Vlad, Paul și Andrei. Au cote egale din firmă și au decis să plece de la egal la egal. De asemenea, au angajat doi fotografi și un copywriter pentru textele de pe site.

„Totul a început acum un an când am văzut o oportunitate pe piață, în construcții. Am observat că prestatorii de servicii nu sunt de încredere. Am considerat că cea mai bună modalitate de a încuraja prestatorii e să ne ocupăm de transparență. Verificăm ca toate companiile să lucreze legal, să aibă certificări. Motivul e ca beneficiarul să ia o decizie informată și să nu se expună la țepe“, a spus Florin Covaci.

Am putea ajunge la break even atunci când am ajunge la 200 de profiluri pe site. Cu capacitatea de producție la maximum, am putea face asta în 3 luni de zile

În momentul de față au în pregătire 25 de profile ale prestatorilor, dar vor să ajungă la mult mai multe.

„Am putea ajunge la break even atunci când am ajunge la 200 de profiluri pe site. Cu capacitatea de producție la maximum, am putea face asta în 3 luni de zile“, explică Florin Covaci.

„Suntem concentrați pe București și Ilfov, dar am avut multe cereri din provincie. Ne dorim să adunăm know-how, dar vrem să ajungem în toate marile orașe și să avem reprezentanți myAles“, a explicat cofondatorul platformei. Va fi o provocare. Sunt un serviciu de agregare de prestatori, dar care vrea să păstreze controlul anunțului, așadar scalarea va fi mai dificilă și va implica mai mulți oameni. Este un alt pariu pe care și l-au pus - să nu scadă calitatea în dauna cantității. Vom vedea cât de bine merge acest model.

Marketing pentru tapițeri și tâmplari

„Targetul nostru sunt IMM-urile. O firmă de construcții nu are resursele necesare să facă marketing. Ei ar putea să se concentreze pe serviciile lor, noi pe ale noastre“, spune Covaci.

Practic, un prestator îi contactează , primește un tutorial de pași spre publicare și myAles trimite fotografii pentru echipă, activitate și servicii prestate. Momentan site-ul permite contactarea telefonică a specialiștilor. În viitor, însă, myAles vrea să introducă posibilitatea plății cu cardul, pe modelul cupoanelor. Practic, utilizatorii plătesc cu cardul anumite servicii pe site, se duc la prestator, acesta face treaba și primește banii de la myAles, contra unui comision de 3% din valoarea tranzacției.

Cei mai mulți prestatori care se vor înscrie pe myAles au încercat să se promoveze singuri online și nu au reușit. Putem să-i ajutăm să se pună într-o lumină favorabilă

Florin Covaci

Florin Covaci speră să atragă oamenii care au vrut să aleagă zona online, dar nu s-au priceput. „Cei mai mulți prestatori care se vor înscrie pe myAles au încercat să se promoveze singuri online și nu au reușit. Putem să-i ajutăm să se pună într-o lumină favorabilă. Vrem să încurajăm consumul de servicii locale, a business-ului românesc și să creștem calitatea serviciilor, prin acceptarea doar a celor cu forme legale“, spune Covaci.

„Sunt foarte multe site-uri care promovează munca la negru. Aduc un dezavantaj pieței locale. Noi nu vrem să fim așa. Vom include și meditații, și amenajări și construcții, dar doar pentru cei care au firme“, a spus fondatorul myAles.

Dezamăgiți de fondurile europene

Florin Covaci și colegii săi au un buget de 14.000 de euro pentru dezvoltarea myAles, bani aduși din economiile lor. I-au folosit pentru programare, marketing, PR și promovare. Speră să ajungă la break even în câteva luni, printr-o strategie agresivă de a atrage prestatorii de servicii pe platformă. Între timp, în anul în care au dezvoltat myAles, au încercat să atragă și finanțări europene prin programul START, care oferea 10.000 de euro. Au fost selectați, dar erau nevoiți să facă ceva ce nu doreau.

„Am fost puși în situația de a face un fals în acte pe care nu l-am acceptat. Organizatorii proiectului ne-au impus semnarea unui contract de fidejusiune pentru fiecare dintre fondatori și să girăm fiecare cu 10.000 de euro. Practic, giram cu 50.000 de euro pentru fonduri de 10.000. Nu am fost de acord și am pierdut acei bani“, a spus, cu dezamăgire în voce, Florin.

„A fost o lovitură, dar am depășit-o. Ne-a amânat un pic lansarea proiectului, dar am făcut rost de bani și am lansat myAles pe banii noștri“, a explicat Covaci.



Citeste si