Ce este un marketplace și de ce trebuie să vinzi astfel în 2020?

Mai bine de jumătate dintre români cumpără online. Dincolo de evoluția tradițională a comerțului online, pandemia i-a forțat să învețe beneficiile cumpărăturilor pe internet. Iar antreprenorii au trebuit să-și diversifice prezența online pentru a putea fi competitivi, platformele marketplace fiind ideale pentru acest lucru.

Urmărește secțiunea „Online pentru Viitor” pentru mai multe informații despre cum să vinzi în marketplace, cum să crești business-ul tău și să fii un antreprenor mai bun. 


Odată cu evoluția comerțului online în România, antreprenorii au descoperit noi metode de vânzare. Pe lângă prezența pe site-ul propriu, listarea produselor într-un marketplace i-a ajutat să acceseze un public deja format, să se bazeze pe platforme tehnologice de calitate și să nu investească atât de mult în zona de marketing de la zero. În acest prim materia din seria „Online pentru Viitor” powered by eMAG Marketplace vreau să discutăm despre oportunitățile aduse de un marketplace. 

Platforma eMAG Marketplace le oferă antreprenorilor acces la toate instrumentele și know how-ul de care au nevoie pentru a se dezvolta in online. O platformă înseamnă că antreprenorii-parteneri utilizează eMAG Marketplace pentru a gestiona toată afacerea, de la produse, stocuri, prețuri, până la procesarea comenzilor și a retururilor. Practic, au integrate toate serviciile într-un singur site, inclusiv întreaga relație contractuală cu eMAG Marketplace.

Resursele de învățare disponibile în platformă constituie o academie pentru noii antreprenori.

eMAG Marketplace avea la finalul anului 2019 nu mai puțin de 19.600 de selleri care s-au înscris pentru a vinde produsele. De asemenea, 7 milioane de produse sunt oferite de aceștia clienților care intră în fiecare zi. 

Astăzi platforma a ajuns la 22.000 de magazine și 7,8 milioane de produse. 

Ce este un marketplace?

Un marketplace este o platformă online de comerț care facilitează realizarea unei vânzări și conectează vânzătorul de cumpărător. Cu ajutorul acestuia poți să comercializezi produsele tale direct pe site-ul eMAG.ro, vizitat de peste 500.000 de clienți pe zi. 

Cu ajutorul unui marketplace poți folosi practic un ecosistem deschis și care are un public deja format pentru a vinde produsele tale. 

Dacă în mod normal îți construiești prezența pe site și deschizi și opțiunea de a vinde produse, acest lucru poate fi mai dificil pe termen mediu, pentru că necesită o investiție solidă în marketing online, promovare și optimizarea platformei de ecommerce. Marketplace-ul te lasă să folosești deja o platformă consacrată, publicul este acolo, iar tu ieși în evidență prin oferirea unor costuri bune și o gamă cât mai largă și diversă de produse, îți poți face promoțiile tale și îți stabilești singur politicile și strategiile comerciale. 

Cum te înscrii într-un marketplace și la ce folosește?

Zi de zi, pe eMAG marketplace intră 500.000 de clienți. Astfel, ai acces la o bază uriașă de oameni care caută produse online și care nu ar putea ajunge la fel de ușor pe site-ul tău. E un canal suplimentar de vânzare. Poți să faci și comerț offline, în magazine fizice, să distribui pe site-ul tău, în social media, dar să te bazezi și pe un marketplace ca piesă esențială a strategiei de vânzări. 

Pentru a deveni seller într-un marketplace nu ai nevoie de cunoștințe tehnice. Ai nevoie de buletin și de actele firmei, iar apoi le introduci de la laptop în eMAG Marketplace și procesul de aprobare este rapid și fără riscuri. În plus, odată ce ai contul aprobat poți deja să listezi produse în mod gratuit. 

Totul se bazează pe un drum simplu în cinci pași, de la evaluarea solicitării, la listarea în eMag Marketplace, iar apoi clienții pot comanda produsele, ele sunt livrate și încasările ajung în contul tău. 

Produsele tale pot fi găsite la o căutare pe eMAG dacă ai pus titlul corespunzător și descrierile potrivite, iar diferența o va face clientul care va analiza oferta ta, cele de la alți comercianți din marketplace sau oferta de la eMAG. 

Marketplace-ul funcționează ca un alt canal de vânzare al tău, așa că trebuie să-l tratezi corespunzător, pentru că va avea impact în vânzări. Nu este doar un venit pasiv. 

Trebuie să adaugi o gamă variată de produse, să încarci fotografii de calitate pentru că acestea sunt primul contact cu produsele tale, de cele mai multe ori în căutări unde vei fi poziționat lângă alte magazine ce folosesc platforma și ulterior să ai și o descriere corectă, pentru că aceasta are impact asupra indexării în motoarele de căutare. 

De asemenea, dacă vrei simplificarea proceselor logistice, poți apela la Fulfillment by eMAG. Practic, trimiți un stoc către depozitele eMAG, iar tu nu te mai ocupi de livrare, logistica fiind gestionată pentru selleri, lăsându-i pe aceștia să se concentreze pe partea comercială și să aducă produse cât mai bune la prețuri competitive și oferte inedite pentru clienți.

Serviciul te ajută să vinzi cu până la 60% mai mult pentru că vei avea livrări în maximum două zile în țară . 

Ca seller în marketplace ai și mai multe opțiuni de livrare decât în mod normal. Pe lângă cele tradiționale, prin curier, în ultima perioadă lockerele au devenit din ce în ce mai populare. Acestea sunt practic vestiare securizate unde produsele sunt lăsate de curieri, iar clienții le pot ridica în baza unui cod primit prin SMS ce îi permite accesul la comanda primită. În țară sunt aproximativ 700 de locații easybox. 

Atenție și la stocuri, pentru că statisticile spun că 44% dintre clienții cumpără de la concurență dacă ai produse listate care nu sunt pe stoc. Verifică și actualizează în permanență stocurile produselor listate în platformă și corelează-le cu vânzările realizate. Acest lucru înseamnă să ai mereu produse noi, să urmărești ce face concurența și ce oferte are, să ai oferte competitive și să adaugi conținut de calitate în mod constant. 

De asemenea, e important să fii atent la feedback-urile primite de la clienți și la secțiunea de review-uri, ca să poți optimiza pe parcurs procesele, dar și să aduci produse care se ridică la așteptările utilizatorilor.   

Costuri marketplace și suportul primit

Înscrierea și listarea produselor în eMAG Marketplace sunt gratuite, iar singurele costuri apar în momentul în care faci o vânzare, adică un comision plătit către eMAG Marketplace. Dar vei fi prezent mereu în căutări și clienții vor putea alege produsele tale fără costuri suplimentare de la tine. 

În plus, avantajul unei platforme marketplace e că poți folosi toate opțiunile pe care le are la dispoziție un site deja solid și cu experiență, precum eMAG. Clientul final poate plăti cu OP, ramburs sau card online, o modalitate în creștere acum în România, fără să ai nevoie să implementezi alte sisteme și să plătești pentru procesarea plăților. 

Fiecare seller din eMAG Marketplace are suport și consiliere prin Mesageria Marketplace, formată dintr-o echipă de specialiști care oferă suport pentru gestionarea tuturor problemelor întâmpinate. 

De asemenea, ai acces la eMAG Academy, o platformă de training, în care găsești tutoriale video și articole disponibile și în limba engleză, ce conțin informații despre cum poți utiliza fiecare opțiune disponibilă în platforma eMAG Marketplace, precum și recomandări despre cum îți poți dezvolta afacerea online.

Account Health este o unealtă din contul tău extrem de importantă. Aceasta monitorizează indicatori precum livrarea în timpul promis, finalizarea comenzilor, prezența stocului și automat o rată redusă de anulare a comenzilor. De altfel, Account Health ia în calcul și timpul de răspuns al sellerilor și soluționarea  rapidă a retururilor.

Per total, această funcție e disponibilă pentru a menține calitatea comercianților din eMAG Marketplace la un nivel înalt si a crește atât numărul de clienți noi care accesează în fiecare zi site-ul eMAG, cât și frecvența de cumpărare a clienților deja loiali.





Citeste si