Ce este un „retail investor” și de ce asistăm la o revoluție în ultimii ani?

Investițiile în startup-uri nu mai sunt rezervate unei elite. Pe măsură ce crește numărul de așa-ziși „retail investori”, practic investitori privați care au acces la platforme de finanțare pentru startup-uri, posibilitățile se diversifică.

Platforma de investiții cu cea mai mare creștere din Sud-Estul Europei, SeedBlink, face o analiză a evoluției investitorilor privați pe blogul acestora.

Înainte de toate, hai să aflăm ce e un retail investor, formula după care vei găsi online acești investitori.

Un retail investor este o persoană, un amator sau un profesionist, care investește bani sau asset-uri, la fel ca fondurile profesioniste. O diferență mare între investitorii instituționali și aceștia e că investitorii privați folosesc proprii bani, fie că vorbim de investiții la bursă, fie că vorbim de investiții în startup-uri.

Asistăm în momentul de față la o revoluție a investitorilor de acest tip. Doi ani de pandemie i-au făcut pe oameni să se gândească mai bine la banii lor și să ia decizii mai înțelepte în privința acestora. Așa că au început să investească.

Despre revoluția investitorilor privați puteți citi mai multe pe blogul Seedblink, într-o analiză a acestui boom în ultimi ani.



Citeste si