- 11 August 2020
Ce trebuie să faci ca startup ca să intri la acceleratorul Y Combinator?
Y Combinator este un accelerator de business din Silicon Valley cu o tradiție deja de a identifica și crește startup-uri de succes. Înființat în 2005, Y Combinator are-n lista sa startup-uri care valorează deja mai mult de 150 de miliarde de dolari. Printre acestea se numără Dropbox, Stripe, Reddit sau DoorDash.
De-a lungul timpului, 3 echipe cu fondatori români au ajuns la Y Combinator (din informațiile start-up.ro): TwoTap, serviciu fondat de Radu Spineanu și Răzvan Roman, Emojer, devenit startup-ul Nestor, fondat de Raluca și Bogdan Apostol, dar și Listle, un startup acceptat în ultima cohortă, fondată de 4 tineri români.
Ce trebuie să faci ca să ajungi la Y Combinator? Președintele acceleratorului, Geoff Ralston, a acordat un interviu TechCrunch, în cadrul „Extra Crunch live”. El a vorbit despre cum să faci o aplicație ca să atragi investitorii din Y Combinator.
„Încercăm să nu fim prea deștepți, pentru că fondatorii buni văd lucrurile dincolo de ceea ce putem vedea noi. Dacă încerci să te dai deștept, vei rata toate AirBnB-urile din lumea aceasta”, spune Geoff.
Sfaturi ca să intri la Y CombinatorAplică în timpul deadline-ului, dar nu e totul pierdut dacă l-ai ratat. „Dacă nu aplici în timpul deadline-ului nu e finalul lumii. E un fel de deadline soft. Nu am refuza niciodată o compania extraordinară doar pentru că au aplicat după deadline, deși șansele tale scad dacă faci asta”.
Nu schimba lucrurile doar de dragul Y Combinator. „Trebuie să faci ceea ce dorești tu cu firma ta ca să o faci de succes. Nu încerca să-ți faci compania mai frumoasă doar de dracul YC. Nu e un lucru apreciat de investitori. Nu lua decizii proaste pe termen scurt doar pentru că există un deadline. Construiește compania cu un plan pe termen lung și încearcă să găsești product market fit, construiește produsul potrivit, folosește tehnologiile potrivite”.
Respectă instrucțiunile. „Instrucțiunile sunt destul de clare. Trebuie să faci un video de un minut, să ai toți fondatorii acolo și să vorbești cu noi. Nu urca un video de marketing, nu suntem interesați de acelea”.
Perfecționează pitch-ul. „Trebuie să te exprimi concis și clar. Nu trebuie să scrii o carte în aplicația ta. Gândește-te și la noi. Citim sute de aplicații. Spune ideea cât de clar poți. E un semnal bun pentru noi dacă poți să descrii ceea ce faci pe scurt”.
Spune-ți povestea. „Nu evita să vorbești despre tine. Suntem foarte interesați de tine, de cine ești și de ce faci asta”.