Ce vor antreprenorii: stabilitate, digitalizare și planuri

În această perioadă antreprenorii trec prin momente provocatoare și dificile. Foarte puține domenii au rămas neafectate. Acolo unde business-urile nu au fost închise cu totul lucrurile au trebuit adaptate. Majoritatea afacerilor lucrează de la distanță, așteaptă măsuri de la stat sau își fac planul de viitor.

Intrând deja în a treia săptămână de dificultăți aduse de situația pandemiei cu noul coronavirus, afacerile se adaptează. Deja lucrul de acasă nu mai este inedit, ci este noua normalitate. Guvernul intervine pentru a ajuta afacerile care sunt închise cu totul în această perioadă sau care au avut încasări cu 25% mai mici. Cu toate acestea, nimeni nu rămâne afectat, chiar și cei la care cifrele nu arată asta în totalitate.

În această perioadă antreprenorii au descoperit noi nevoi pe care le au și se adaptează la situație. Vrem să descoperim și de la voi ce nevoi aveți în toate domeniile și cum se adaptează afacerile la această situație.

Măsuri fiscale

În primul rând, antreprenorii din România așteaptă măsuri fiscale care să ajute business-ul. În mod normal, într-un context non-pandemic, antreprenorii așteaptă de la stat măsuri fiscale care să-i ajute să crească, flexibile și predictibile prin care să poată să-și desfășoare munca. Astăzi, business-urile afectate în totalitate au acces la Certificatul de Urgență care le permite să securizeze veniturile angajaților prin șomajul tehnic acoperit de stat, acces la credite garantate pentru IMM-uri și chiar amânarea ratelor.

Dar pe lângă acest lucru, într-o situație excepțională, antreprenorii așteaptă treptat măsuri adaptate fiecărui domeniu al economiei în parte.

În momentul de față, majoritatea statelor europene și nu numai abordează o tactică economică de tipul „orice ar fi nevoie” pentru ca business-urile să poată să iasă din această perioadă cu bine, iar apoi să poată crește pentru a menține angajații, pentru a mișca rotițele economiei și ulterior să plătească taxele. 

Flexibilitate de soluții pentru mai multe canale 

O nevoie descoperită în momentul în care a apărut situația Covid-19 a fost flexibilitatea de a acționa pe cât mai multe canale. Dacă într-un ecosistem normal, antreprenorii calculau de mai multe ori nevoia de a fi în mai multe ecosisteme, de a vinde offline, online, de a folosi marketplace-uri, de a se adresa B2B sau B2C, astăzi foarte multe afaceri au descoperit nevoia de a fi peste tot pentru a putea să mențină un cash flow cât mai bun.

Cum răspunzi la nevoia de a fi flexibil? În primul rând, dacă vindeai offline trebuie să ajungi pe internet, acolo unde sunt oamenii și să poți livra sigur serviciile tale. De la training-uri ținute prin servicii de videoconferință, la magazine online deschise foarte rapid. Cuvântul de bază este rapiditatea. Astăzi nevoia afacerii e de a implementa rapid, nu definitiv. Nu trebuie să fie perfect. Pentru că în aceste timpuri, utilitatea este cea mai importantă și lucrurile au devenit contraintuitive.

În plus, s-a demonstrat că se pot implementa servicii de plăți rapide prin link-uri de plată sau transferuri bancare ușoare. Flexibilitatea această e necesară afacerilor mereu, Și noul normal de astăzi va continua și după pandemie, așa că business-urile vor păstra din această perioadă capacitatea de a fi pe cât mai multe canale și de a-și concentra eforturile pe mai multe publicuri, tocmai pentru o stabilitate pe termen lung. 

Digitalizare cu forța

Am văzut că deja digitalizarea cu forța, așa cum a fost numită, a trebuit aplicată de numeroase business-uri în această perioadă. Conferințe cu Zoom, Google Hangouts sau Skype, măsuri de lucru de la distanță, pontaj digital, flexibilitate pentru productivitatea angajaților și automatizare. Digitalizarea forțată e bună pentru că orice manager este forțat astăzi să descopere uneltele de comunicare și administrare a afacerii de la distanță, o parte dintre care vor rămâne și după pandemie.

Așadar, antreprenorii au arătat că au nevoie de unelte de digitalizare, ceea ce înseamnă că va exista o oportunitate de piață aici pe viitor, atunci când investiția în digitalizare va deveni obligatorie.

Comunitate în jurul afacerii

Un lucru important în momentul acesta, când afacerile trec prin provocări, e să păstrezi sentimentul de comunitate în jurul afacerii tale. O nevoie de care nu și-au dat seama mulți antreprenori e aceea de a avea o comunitate. Practic, dacă vei comunica cu publicul tău, cu clienții tăi, trebuie să te gândești că aceștia vor rămâne lângă tine. 

Predictibilitate pe cât se poate

Orice mediu de afaceri care vrea să crească are nevoie de predictibilitate. Dacă în momentul de față nu putem vorbi de așa ceva, pentru că suntem într-un moment extraordinar, pe viitor oamenii de afaceri trebuie să știe din timp la ce măsuri să se aștepte, ce servicii folosesc, ce obligații fiscale au pentru a-și putea face planuri pe 1-2 ani cu siguranță, astfel încât investițiile să fie cât mai securizate.

Servicii stabile și adaptate

Acum și în viitor antreprenorii au nevoie de servicii stabile și adaptate nevoilor lor. Servicii care să poată fi făcute online, contracte semnate digital, rețele rezistente și care să le asigure continuitatea în business în fiecare minut, fie că vorbim de dimineață sau de seară, fie că vorbim de rețele aglomerate. În condițiile în care legăturile offline sunt limitate astăzi, stabilitatea online este esențială.

Ce nevoi ai? Răspunde chestionarului de mai jos pentru a afla care sunt măsurile din zona comunicațiilor pe care le-ai dori de la operatorii tăi.



Citeste si