- 22 Martie 2022
🎥 EasyBitez - Cei doi studenți care vor să facă să meargă startup-ul de kit-uri de gătit
Vlad Cămărășoiu (21 de ani) și Luca Oriță (20 de ani), foști colegi de liceu care în prezent studiază administrarea afacerilor în Olanda, respectiv computer science în Marea Britanie, au profitat de schimbările aduse de pandemie în comportamentul de consum al românilor și au lansat EasyBitez.ro.
Platforma permite oamenilor să aleagă preparatele, să facă un meniu pentru mai multe zile, iar acestea sunt livrate acasă într-o cutie cu ingrediente. Astfel, gătitul poate deveni mai ușor și mai rapid, dar nu la fel de costisitor ca și cum ai comanda mâncare gata preparată. Modelul internațional cel mai de succes este HelloFresh, pornit în Germania și dezvoltat la nivel global.
Noi am discutat cu Vlad și Luca în cadrul unui interviu la finalul lunii februarie despre platforma lansată în octombrie 2021 și planurile lor pentru anul acesta.
„Suntem un serviciu de meal kit delivery. Clientul intră la noi pe site, alege ce vrea să gătească, iar noi livrăm acasă ingredientele atent selecționate și porționate, alături de un rețetar. Astfel încât să aibă o experiență ușoară când gătește”, explică în interviu Vlad Cămărășoiu, unul dintre cei doi fondatori.
Studenți și antreprenoriLuca este student în Marea Britanie, iar Vlad e student în Olanda. Au pornit la drum cu EasyBitez intersectându-se cu astfel de proiecte printre colegii lor. Apoi le-au încercat chiar și ei și a devenit o obișnuință.
„Am vrut să vedem dacă există soluții similare. Am văzut că sunt încercări. Acum un an în România am văzut o oportunitate bună pe piață, foarte mulți oameni la momentul acela lucrau de acasă, dar și acum există muncă hibrid. Am crezut că e momentul potrivit pentru un astfel de serviciu în București și în împrejurimi”, explică Vlad Cămărășoiu.
Pandemia a venit ca o oportunitate pentru ei. În primul rând că oamenii au muncit mult de acasă și nu au mâncat la fel de mult în oraș. În al doilea rând pentru că i-a permis lui Vlad să continue studiile de la distanță și să se relocheze în București. Asta i-a permis să fie aici pentru dezvoltarea procesului logistic, în timp ce Luca Oriță este CTO-ul care a dezvoltat soluția tehnică.
Ce e diferit la EasyBitez„Ce aducem noi diferit față de restul este faptul că avem cutii împărțite pe zile. Clientul alege pentru câte zile vrea să gătească. Este un preț fix pentru acele zile și numărul de porții, iar rețetele au același preț. Costul e 145 de lei pentru 6 porții și poți să-ți alegi absolut orice”, spune Vlad Cămărășoiu.
De altfel, intenția lor e să facă din EasyBitez un serviciu pe care oamenii să-l folosească zilnic, nu doar la ocazii. De altfel, cei doi fondatori văd mai multe tipuri de public.
„Sunt studenții care locuiesc pentru prima oară singuri și ne folosesc pe noi pentru că viața lor devine mai ușoară. Mai avem și clienții care sunt angajați corporate, 30 de ani, venituri peste medie și o viață foarte ocupată. După o zi de muncă vor să se relaxeze și ne aleg pe noi pentru a avea o experiență plăcută. Devine și o experiență terapeutică, nu doar un task”, spune Vlad Cămărășoiu. O altă categorie de clienți e formată din familiile care au bebeluși și care nu au timp să gătească, dar vor să mănânce ceva bun.
„Ca să mănânci o cantitate de mâncare sănătoasă cum livrăm noi prețul ar fi mult mai mare dacă ai comanda deja preparat. Fiind și mâncare comandată, ești tentat să iei burgeri, pui prăjit. Noi vrem la un preț competitiv să împingem un stil de viață sănătos în fiecare zi, nu doar o dată pe săptămână”, spune Luca Oriță.
Meniul divers și pentru toată lumeaMeniul a fost creat de Vlad, iar apoi completat de un bucătar profesionist. „Urmărim să folosim cât mai puține ingrediente în meniul complet, ca să nu avem costuri atât de mari”, spune acesta.
În meniul lor poți să găsești preparate din pui, vită, porc, paste sau vegetariene, de la Beef Stroganoff, până la paste Bolognese, Fried Rice Tofu, Cotlet de Porc sau Burgeri.
„Ca și aprovizionare în momentul de față am folosit soluții de tip Cash and Carry pentru că ambalăm în Prahova, dar ne vom muta toată producția și partea logistică în București și vom folosi soluții de aprovizionare de tip HoReCa”, explică Vlad.
Bazându-se pe infrastructură logistică a partenerilor au putut să aibă costuri reduse, iar investițiile de până acum au fost de doar 10.000 de euro.
„Vom lucra în București cu o firmă mai mare de delivery pe partea aceasta de împachetare. Ei au un centru unde ei și gătesc, de fapt. Vom intra cu partea de ambalare cu produse raw, pe care le livrăm noi în momentul de față. Nu vom face o investiție în centrul de ambalare, ci vom face un parteneriat cu cineva care le are deja”, explică fondatorii.
Rezultatele EasyBitezPână acum EasyBitez a fost într-o fază de testare a diferitelor concepte, dar Luca și Vlad vor să treacă la un nou nivel. De altfel mărturisesc că rezultatele sunt mulțumitoare, dar un pic sub așteptările lor inițiale.
„Am avut rezultate mulțumitoare, dar ne încânta, de fapt, recurența. E foarte important pentru business-ul nostru să vedem că clienții sunt fericiți și revin constant”, explică Vlad Cămărășoiu.
„În noiembrie am avut o lună foarte bună, cu 50 de comenzi, în decembrie a fost mai slab, în ianuarie am reușit să depășim luna noiembrie, iar februarie arată în continuă creștere”, explică acesta.
În momentul de față, clienții pot comanda și livrările se fac marți sau sâmbătă, iar un lucru pozitiv pentru EasyBitez e că nivelul de comenzi recurente este de 50%. Acest lucru înseamnă că oamenii revin cel puțin o singură dată într-un interval de 30 de zile.
„Am vrea până la sfârșitul anului vrem să avem 100 de comenzi pe săptămână și urmărim o investiție de tip seed ca să ne dezvoltăm în București și în orașele din proximitate”, spun cei doi fondatori.
În momentul de față, cu resursele pe care le au la dispoziție, vor să crească, iar în vară să deschidă activ discuții pentru o posibilă investiție ce le-ar permite să scaleze.