- 12 Ianuarie 2022
Cele mai dorite joburi la români. Statisticile robotului de recrutare Dora
În ceea ce privește cererea și oferta de locuri de muncă disponibile pe piață în anul 2021 în unele sectoare s-a putut observa un echilibru.
Cele mai căutate joburi de români în 2021 au fost: 32,88% în Industrie, 31,16%% în Retail, 17,81% în Transport și Logistică, iar 12,78% s-au îndreptat spre joburi din sectorul Office.
Orașele din România cu cele mai multe joburi vacante în 2021 au fost: Timișoara 14,94%, București 12,51%, Cluj-Napoca 8,79%, Oradea 4,22% și Brașov 3,79%.
Angajatori mai flexibili în 2021 față de anii precedențiAngajatorii au fost mult mai flexibili în 2021 decât în alți ani. Dacă în anii anteriori principalul motiv de respingere era lipsa experienței în domeniu, acum se poate observa că acest criteriu nu mai este unul eliminatoriu, în multe cazuri.
În lipsa forței de muncă, angajatorii au devenit mai maleabili, aceștia alegând mai mult în funcție de potențial. Dintre motivele de respingere ale angajatorilor, amintim: candidații nu au fost de acord cu pachetul salarial - 11,63%, nu au avut experiența necesară - 3.70%, nu s-au prezentat la interviu - 2,83%, nu au putut începe munca la data dorită de angajator 2,33%.
În același timp, dintre motivele pentru care persoanele și-au retras candidatura la joburi se numără: programul de muncă neconvenabil 17,80%, pachetul salarial, 15,06% și locația jobului 12,39%.
Cum poate un robot să fie parte dintr-un proces de recrutare? Simplu. Menirea unui astfel de chatbot este sa filtreze candidații printr-un prim interviu online, recrutorii având libertatea de a seta întrebările ce urmează să le adreseze robotul, după bunul plac. O persoană poate astfel să parcurgă un prim interviu la orice oră, din orice locație, eliminând emoțiile primului interviu. Câteva exemple de întrebări pe care le-a adresat robotul: Ați lucrat vreodată cu APQP, PPAP, FMEA, 8D, MSA?; Sunteți familiarizat cu termeni precum P.O.F.M sau OOH?; Acest loc de muncă presupune un program de muncă între orele 17-21, de luni până vineri. Puteți lucra în acest interval orar?
Peste 29 milioane de persoane la care a ajuns un robot de recrutare în 2021
Un sumar al anului 2021: 3.024 de campanii create în social media, 29.511.131 de candidați la care a ajuns Dora online și social media, 60.589 de interviuri cu Dora, robotul de recrutare și 6,224 de ore de muncă economisite de recrutori, eliminând cele mai stresante și repetitive sarcini.
57,25% din candidați au fost găsiți de Dora prin campanii în social media, iar restul de 42,75% din bazele de date ale companiilor și rețeaua Dorei. Un interviu cu Dora, robotul de recrutare durează în medie 5 minute.
HappyRecruiter este o platforma de recrutare digitală care ajunge la potențialii candidați cu ajutorul robotului de recrutare Dora. Printre clienții locali se numără Continental, PENNY, GI Group, Lugera, Banca Transilvania, McDonald's și KFC Romania și alții. Happy Recruiter face parte din Grupul House of HR, lider activ în lumea resurselor umane.