Celest.ro, cutia pe bază de abonament care-ți livrează o carte nouă lunar

România e pe ultimul loc în Europa când vine vorba de consumul de carte. Dar acest lucru nu a oprit-o pe Laura Costișor, o tânără absolventă de Studii Economice din București, să încerce un model de business diferit: cutia pe bază de abonament care-ți aduce o carte diferită în fiecare lună. Am discutat cu ea despre începuturile și planurile celest.ro.

Celest.ro este un site unde poți să-ți faci un abonament lunar prin care primești o carte, într-o cutie în care se mai află cafea/ceai și un produs fabricat în România. Celest.ro îți oferă o carte diferită, neștiută, de non-ficțiune în fiecare lună.

Laura Costișor a făcut Facultatea de Business și Turism din cadrul Academiei de Studii Economice din București și a terminat și programul de master de Business la ASE ca șefă de promoție. Din timpul facultății s-a gândit la idei de afaceri și voia ca acestea să implice cărți și ceaiuri.

„ Am citit despre modelul de business subscription box și m-a atras ideea de conținut diversificat în fiecare lună. Și am zis că pot să le leg și să pun în aplicare ceea ce am învățat. Demersurile le-am făcut după ce am terminat cu facultatea pentru că știam că e nevoie de atenție sporită și nu voiam să fac ceva de mântuială și am reușit să lansez site-ul luna aceasta”, explică aceasta.

Celest.ro e practic această idee de afaceri pusă-n practică, o cutie lunară pentru 100 de lei, care conține carte, ceai sau cafea, dar și un produs fabricat în România. Totul sub o doză de mister pentru cei pasionați de cititi și dezvoltare personală. E o afacere pe care a pus-o pe picioare singură, cu sfaturi de la prieteni și profesori din facultate.

Cum funcționează abonamentul Celest.ro?

În momentul de față, cei care comandă între 16 ianuarie și 15 februarie, vor primi o cutie care este livrată la finalul lunii februarie. Practic, introduci datele cardului și aștepți cartea la final de lună. Modelul de business trebuie să funcționeze în viitor în mod recurent, dar pentru primele luni plățile se vor face de către utilizator manual, pentru a testa sistemul.

„Cutia costă 100 de lei și conține o carte non-ficțiune, ceva de băut, ceai/cafea/ciocolată caldă, cât și un produs realizat în România, care poate să fie o ciocolată, o lumânare parfumată, sare de baie, ceva care să fie asociat cu un moment de relaxare. Încerc să iau legătura cu cât mai mulți producători români pentru că știu că și la noi se fac lucruri de înaltă calitate”, spune Laura Costișor.

A decis ca în pachet să includă momentan cărți de non-ficțiune deoarece publicul ei țintă sunt cei orientați către dezvoltare personală, așa că a căutat titluri utile pentru aceștia care să inspire cititorul, dar să le ofere și lecții pentru un proces constant de evoluție.

În primă fază, business-ul o ia ușor. A discutat cu edituri și diverși producători, dar momentan testează piața, așa că va alege cărțile și produsele în fiecare lună, pentru a vedea reacția oamenilor.

„Pe parcurs o să adaug mai multe tipuri de pachete (iau în calcul mai multe genuri de cărți, cât și alte tipuri de produse), opțiunea de a cumpăra cutia în avans pe trei luni, cât și plata recurentă, dar pentru început vreau să văd cum reacționează piața”, spune Laura.

Cine este publicul Celest.ro?

„Consumul de carte este scăzut în România, dar eu merg pe principiul "Fii schimbarea pe care vrei s-o vezi în lume!". Prin acțiunile noastre avem puterea de a-i influența pe cei din jur. Dacă suntem pasionați de citit, trebuie să continuăm în direcția asta și poate că o să reușim să determinăm și alți oameni să adopte acest obicei”, crede fondatoarea celest.ro.

Ea consideră că e un avantaj combinația de cărți și produse, dar mizează pe componenta de mister, pentru că prin cutia pe bază de abonament oamenii pot avea produse speciale și inedite.

„Mă adresez celor pasionați de citit, care sunt mai tot timpul ocupați și care au nevoie de un cadru pentru relaxare. De asemenea, publicul țintă e cel care vrea să susțină producătorii locali și care e dornic să testeze diferite mărci”, spune Laura.

Modelul pe bază de abonament devine din ce în ce mai popular la nivel mondial. În lume există Dollar Shave Club sau BarkBox, care oferă lunar produse de îngrijire, primii pentru bărbați, cei de-ai doilea pentru animale de companie. Iar în România avem cutie pe bază de abonament la vin, adică Wineful.ro, dar și pentru animale, despre care am scris pe start-up.ro.



Citeste si