Tudor Ciumara, cercetătorul care și-a transformat viața cu un magazin pentru bebeluși - Empria.ro

Tudor Ciumara a fost cercetător în domeniul fiscal, a avut o firmă de consultanță de management, iar de 6 ani este antreprenor cu Empria, un business de produse pentru copii. Cum s-a produs această schimbare? Am aflat de la el în cadrul unei discuții în seria #Antreprenori de pe start-up.ro.

Interviul cu Tudor Ciumara este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.

Învățam împreună din poveștile antreprenorilor români care au clădit afaceri care ne inspiră. ING este alături de ei în fiecare etapă de creștere, cu expertiză, consultanță, produse digitale și soluții de banking și mai și. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate si sprijină dezvoltarea lor sustenabilă, pentru a-și duce afacerea la nivelul următor.


Empria este un magazin online specializat în vânzarea de produse pentru copii, în special în nișa produselor de siguranță pentru copii. Inițial business-ul s-a numit Buy 4 Baby, dar a trecut printr-un proces de rebranding.

Tudor Ciumara spune că tot încearcă să facă afaceri de 20 de ani. Fără vreun succes semnificativ, dar fără vreun eșec. Dar apoi a apărut primul său copil, apoi al doilea și ca în multe situații de tipul acesta, alături de soția sa au devenit experți în produse pentru copii, mai ales în zona de securitate. Inițial Empria a început ca un centru de închiriere de echipamente pentru copii, cum ar fi scaune de mașină, de exemplu. Dar treptat, oamenii care veneau să închirieze produse, au văzut produsele de securitate și astfel s-a născut magazinul online.

„Am avut mereu o neliniște. Nu am putut să stau pe scaun la birou. Am avut multe încercări, nu neapărat eșecuri. Până la urmă am prins această oportunitate”, spune Tudor Ciumara.

„Am simțit mereu că statutul de angajat a însemnat să mă complac. Mai întâi am avut o firmă de consultanță, apoi o firmă de producție și ulterior zona aceasta comercială”, explică antreprenorul.

Empria, un business de 3 milioane de lei pe an

Astăzi Empria este o echipă internă de 7 oameni, dar colaborează și cu agenții de marketing. Cifra de afaceri este de aproximativ 3 milioane de lei pe an, dar tendința este de creștere accelerată și dorința de a deveni lider de piață.

Când au început, Tudor nu știa nimic despre comerțul online. A fost o curbă de învățare abruptă. Dar au avut avantajul de a găsi oameni în piață care i-au ajutat.

„Ecosistemul de ecommerce e marcat de câțiva oameni foarte buni și apreciez prietenia lor și modul în care dezvoltă acest ecosistem. Nu suntem o țară părăsită, dovadă și interesul jucătorilor mari pentru piața românească”, spune Tudor Ciumara.

Evident, business-ul are provocări. „Putem spune pandemia, apoi criza furnizorilor din China, criza transportatorilor, inflația, criza valutară. Dar acesta este efortul nostru zilnic, să devenim mai buni”, spune Tudor.

Astăzi, menționează antreprenorul, presiunea este pe produse cât mai ieftine, ceea ce aduce presiune pe business și nevoia de a dezvolta foarte mult zona de consultanță și servicii de calitate.

Următorul pas, marcat de inteligența artificială

Tudor Ciumara consideră că următorul episod este cel al comerțului 5.0 cum îi spune el, unul moderat de instrumente de inteligență artificială, asistenți, de asistenți de shopping online.

„Înotăm într-un val de date, acesta este comerțul. E bazat pe date și ne lipsește uneori capacitatea de a le analiza. Ținta mea e să folosim instrumentele de tehnologie, de inteligență artificială pentru a analiza datele. Momentan folosim inteligența artificială pentru a genera texte și imagini, dar suntem așa cum eram în primii ani ai internetului. Mă aștept să investim mult mai mult în inteligență artificială în anii care vine”, spune Ciumara.

Momentan Empria vinde în România, Ungaria și Bulgaria, cu ajutorul marketplace-urilor.

„Ținta este să consolidăm activitatea în România. Sunt provocări în piață, de exemplu de când a intrat puternic Temu din China în România”

Nevoile unui antreprenor de la o bancă

Tudor Ciumara spune că nevoile unui antreprenor de la o bancă sunt simple, dar importante.

„Avem nevoie de la o bancă de înțelegere onestă a ceea ce avem nevoie. Banca dorește să facă profit, iar banca știe că tu ca antreprenor vrei să ai profit. Așadar, e o simbioză în care găsești un partener. Cu banca cu care lucrăm azi avem o relație de 20 de ani, atât profesional, cât și personal. E foarte important să ai o relație bună cu oamenii din agenție, pentru că băncile nu sunt o instituție omogenă, ci relațiile umane contează între antreprenori și șefii de agenții, angajații din sedii și cât de dornici sunt să consolideze relația”, spune Tudor Ciumara.

Ce greșeală nu ar mai repeta Tudor Ciumara

„Nu aș mai începe ceva singur. Nu aș mai începe ceva fără să fi lucrat în acel domeniu ca să câștig experiență, fiind plătit pentru asta”.

Ce ar face azi Tudor Ciumara dacă ar avea 20 de ani

„Aș căuta să mă educ în zona de inteligență artificială. M-aș angaja la cea mai bună firmă din domeniu, să lucrez acolo fără să am ambiția de a fi promovat, ci doar de a învăța și să fac networking cu specialiști din domeniu. Fiind onest cu privire la intenția mea de a avea o inițiativă antreprenorială în domeniu”.

Două resurse recomandate de Tudor Ciumara, fondator Empria.ro



Citeste si