- 28 Ianuarie 2017
Cinci skill-uri pe care trebuie să le ai dacă vrei să fii antreprenor
Care sunt cele mai importante cinci skill-uri pe care trebuie să le aibă un antreprenor? Dacă te apuci de treabă, poți să o faci cum vrei, dacă ai destulă motivație, dar mai ai nevoie de câteva lucruri pe care trebuie să le îmbunătățești.
Poți să începi un startup, dar nu toată lumea are calitățile de a conduce o companie pe termen lung. De exemplu, Radu Georgescu mărturisea că el nu se potrivește în rolul de CEO al vreunei companii, din acest motiv rămâne doar investitor sau vinde atunci când firma e prea mare. Am găsit pe under30ceo.com cinci skill-uri pe care trebuie să le aibă un antreprenor.
Fii un bun vânzătorCând ai o companie vinzi în permanență. Ori că o faci prin online marketing, pe internet, ori la telefon, ori chiar față în față, totul este despre a vinde. De altfel, atunci când te duci la evenimente de networking nu te duci doar să cunoști oameni, ci să vinzi. Să vinzi ce faci tu, să vinzi ce face firma ta. Așa că atunci când ești în fața investitorilor, dacă ideea și produsul tău sunt foarte bune, dar tu nu pari a fi un vânzător foarte bun, s-ar putea să nu convingi. Investitorii se vor întreba dacă poți să duci la capăt task-ul de a duce pe piață acel produs.
Ideile nu prea au valoare pentru investitori, oricât de inovatoare ar părea. Singura șansă de a vinde ceva care nu face bani încă e să fii un bun vânzător. CEO-ul e primul vânzător al companiei. Dacă vrei să fii mai bun, du-te la mai multe evenimente, caută oportunități să îți prezinți ideea în fața oamenilor, încearcă să convingi. Antrenează-te mereu.
Învață să comuniciSe leagă cu abilitățile de vânzător. Dar dacă tu nu știi să comunici concis ideile în scris, dar și verbal, atunci nu vei avea multe șanse să ajungi departe. De ce trebuie să știi să scrii? Pentru că multe interacțiuni vor începe pe mail, în care vei scrie concis ideile tale către posibili clienți, către parteneri de business. Prezentările Power Point pe care le faci trebuie să sune bine.
Dacă ai posibilitatea, angajează cât mai rapid un copywriter care să te ajute în drumul tău. În plus, site-ul trebuie umplut cu informație și conținut, nu uita că trebuie să ai și un blog numai al tău pe care să atragi oameni interesanți, dar și newsletter-ul către utilizatori. La început vei fi singur, dar încearcă să nu rămâi așa. Dacă vei dori să comunici cu presa, ai nevoie de un comunicat pe care să-l trimiți. Tu nu vei ști să creezi unul care să fie atractiv pentru jurnaliști. Dacă îl faci, cere sfatul cuiva care se pricepe înainte să-l trimiți. Măcar atât.
Cum poți să fii mai bun? Citește cât mai mult, citește Medium, citește ce scriu alții, comunicatele de presă ale concurenței. Impune-ți o limită minimă de 500 - 1.000 de cuvinte într-o zi, ca să te antrenezi. De asemenea, dacă vrei să știi să povestești în public, du-te la conferințe, pitchuiește la evenimente. Pornește cu cele mici, apoi crește audiența. Uită-te pe YouTube la videoclipuri de la Ted Talks, pentru a învăța tehnici și înscrie-te pe internet la un curs online. Găsești multe pe Coursera.
Dorința de a învățaTrebuie să vrei să înveți mereu. O vei face despre afaceri, despre industrie, despre clienți, despre greșelile tale. Dacă vrei să fii bun într-un domeniu citește cărți de specialitate, publicații care au informații din aceste domenii, abonează-te la newslettere folositoare, la bloguri și du-te la conferințe unde nu numai că se vorbește, dar înveți ceva. Nu te feri să investești în a învăța iar și iar.
Dacă citești, nu te rezuma doar la industria ta. Descoperă noi idei, deschide-ți mintea. Caută cărți de business, marketing și vânzări.
Concentrează-teCei mai de succes oameni din lume sunt cei care pot să se concentreze. Warren Buffett a spus că focusul absolut e cel mai important element în a determina dacă o persoană are succes. Bill Gates crede la fel. Dacă faci șapte lucruri deodată, oprește-te, înseamnă că nu le faci destul de bine. Și destul de bine nu e de ajuns în business.
Încearcă să nu cazi în capcana de a crede că dacă începi numeroase idei și companii vei avea și succes. Cantitatea nu-ți maximizează șansele de succes. Vei face o muncă mediocră sau pur și simplu nu o vei duce la capăt. Vei fi obosit și ineficient. Poți citi cartea „The Lean Startup“ al lui Eric Ries pentru a învăța să testezi conceptele și ideile fără să faci mari eforturi, prin a construi un MVP, adică un prototip funcțional, care să-ți demonstreze ideea și care să poate fi pus în fața feedback-ului potențialilor clienți. De obicei, 20% din task-uri vor aduce 80% din rezultate. Concentrează-te pe ele.
Managementul timpuluiCei mai buni manageri știu să-și organizeze timpul bine. Și tu, un simplu om, și un CEO al unei companii de miliarde de dolari, aveți tot 24 de ore. Ei reușesc să facă atât de multe lucruri pentru că știu să delege și să facă ce-i mai important. Răspundem mereu la distracțiile din jurul nostru care ne consumă timpul. Ne uităm pe Facebook. Stăm pe YouTube.