Cine sunt clienții tăi pe mobil? Plățile cresc, iar mesageria instantanee ia fața apelurilor

Rata de utilizare e terminalelor mobile este în creștere, în anumite categorii chiar dublă, ceea ce arată o schimbare semnificativă în comportamentul consumatorilor, dar și o preferință pentru comunicații non-voce, precum mesageria text sau instant (IM), potrivit primei ediții a raportului Deloitte Global Mobile Consumer Trends 2016.

”Consumatorul conectat este o realitate care va transforma toate industriile și regiunile de pe glob”, a spus Craig Wigginton, vicepreședinte Deloitte LLP SUA și lider telecom pentru Deloitte Global, America și Deloitte SUA. ”Pentru multe companii, previziunile privind creșterea constau în abilitatea de a fi cu un pas înaintea obiceiurilor în continuă schimbare ale consumatorului conectat”.

Pentru realizarea raportului Global Mobile Consumer Trends, Deloitte a colectat informații privind comportamentul consumatorilor, opinii și tendințe pentru o gamă largă de produse și servicii mobile și wireless în regiuni și țări distincte. Rezultatele studiului oferă o perspectivă amplă a pieței mobile, cu analize și comparații între țări ce acoperă șase continente, 31 de țări și 49.500 de respondenți.

Principalele concluzii ale raportului Global Mobile Consumer Trends:

Plățile mobile prind avânt. Cu toate că sunt de puțin timp pe piață, plățile mobile de tip mPayment au crescut semnificativ, la nivel global. Conform rezultatelor sondajului, pe piețele dezvoltate, 20% dintre consumatori au raportat plăți mobile. Pe piețele în curs de dezvoltare, aproape jumătate dintre consumatori (47%) au folosit telefonul mobil pentru a efectua plăți electronice, în timp ce 65% s-au arătat interesați de a folosi această tehnologie. China, o piață dominată de plățile în numerar, s-a evidențiat anul trecut ca una dintre țările care au adoptat plățile mobile la cumpărăturile în magazine, raportând o creștere de 66% pe acest segment, în ultimul an. Cu toate acestea, 40% dintre consumatori nu doresc să efectueze plăți mobile din motive de securitate.

Mobilitatea vine în diverse forme și mărimi. 78% dintre utilizatori dețin un telefon inteligent, aproape 10% accesorii wearable și mai bine de jumătate sunt posesori de tablete. Rezultatele studiului arată că un sfert dintre consumatorii de pe piețele dezvoltate au în plan să cumpere un gadget wearable în următoarele 12 luni. La nivel de țară, Singapore are cel mai mare număr de consumatori conectați, iar Polonia este și ea în top, urmată de SUA, Australia și Italia.

Timpul petrecut pe mobil nu e niciodată îndeajuns. Aproape toți utilizatorii își verifică telefoanele în maxim trei ore de la trezire. Pe piețele emergente, 93% dintre utilizatori își verifică telefonul la o oră sau chiar mai puțin de la trezire, în timp ce 14% își verifică telefonul mobil de cel puțin 100 de ori pe zi.

Consumatorii preferă mesageria text și instant (IM). Primul lucru pe care îl fac utilizatorii dimineața este să verifice, cu prioritate, mesajele text și cele instant (IM). Cu toate că serviciile de voce rămân cel mai utilizat serviciu pentru dispozitive mobile pe piețele dezvoltate, cu o rată de 76%, ele sunt urmate îndeaproape de mesageria text (74%).

Preferințe regionale pentru internet fix versus Wi-Fi. Pe piețele dezvoltate, viteza 4G este în mod constant mai mare decât viteza Wi-Fi. În America de Nord, metoda preferată de conectare la internet rămâne Wi-Fi, în timp ce Europa și Asia-Pacific preferă conexiuni mobile ca 4G.



Citeste si