Clienții CEC Bank vor putea face transferuri folosind numărul de telefon, către orice bancă din România

Prin aplicația de Mobile Banking a CEC Bank, clienții pot face acum transferuri către orice altă bancă din România folosind numărul de telefon ca alias, în locul IBAN-ului.

Astfel, CEC Bank este prima instituție din România care oferă acest serviciu indiferent de banca unde este domiciliat contul destinatarului, chiar și pentru conturile la bănci care nu sunt înrolate în serviciul AliasPay, lansat recent de Transfond. 

”Să faci un transfer de bani ar trebui să fie la fel de ușor ca trimiterea unui SMS sau apelarea unui prieten din agenda telefonică. De aceea, am căutat și am găsit o soluție pentru a integra această funcționalitate în aplicația de Mobile Banking a CEC Bank, în condițiile în care vedem tot mai mulți clienți care preferă aplicațiile de Mobile Banking pentru operațiunile de zi cu zi”, a declarat Mugur Podaru, director Operațiuni la Distanță în cadrul CEC Bank.

Funcționalitatea de transfer de bani pe baza numărului de telefon este o dezvoltare proprie a CEC Bank, care a apelat la Asseco SEE – furnizor de servicii de dezvoltare IT cu care banca colaborează în zona serviciilor la distanță. Transferurile se pot face atât intrabancar cât și interbancar, și funcționează pentru orice beneficiar cu cont bancar în România.

Pentru a face o plată către un număr de telefon, utilizatorul selectează în aplicația de Mobile Banking opțiunea „Trimite bani” din meniul „Trimite/ Cere bani”, alege numărul beneficiarului din agendă sau îl introduce manual, completează suma și descrierea tranzacției. Beneficiarul va primi un SMS prin care i se solicită să confirme tranzacția – prin selectarea/ introducerea IBAN-ului, a numelui și a sumei. Serviciul funcționează și în sens invers: cu opțiunea ”Cere bani”, clienții băncii pot solicita transferuri de la alte persoane care au conturi la CEC Bank, iar confirmarea tranzacțiilor se face tot printr-un flux inițiat prin mesaj SMS. 

Pentru transferurile prin funcțiile “Trimite bani” și „Cere bani” nu se percep comisioane suplimentare, iar clienții beneficiază pe Mobile Banking de reducerea de 60% față de comisioanele standard aferente tranzacțiilor prin conturi.

Aplicația de Mobile Banking a CEC Bank a înregistrat o dublare a numărului de utilizatori și o creștere de peste 110% a numărului de tranzacții în 2020. În prezent, aplicația de Mobile Banking a CEC Bank oferă unele dintre cele mai avansate funcționalități din piață:

  • Plăți instant și AliasPay (plăți pe baza numărului de telefon) către destinatari cu conturi la bănci care au aderat la acest serviciu Transfond
  • Integrare cu ghiseul.ro pentru vizualizarea și achitarea taxelor, impozitelor și amenzilor
  • Posibilitatea de a alimenta conturile de la CEC Bank, prin Intercont Transfer, cu sume de pe cardurile emise de alte bănci
  • Vizualizarea situației creditelor și plata ratelor
  • Posibilitatea de a modifica limitele de tranzacționare și setările cardurilor de debit
  • Posibilitatea de a autoriza biometric plățile online efectuate cu cardul
  • Plăți contactless cu telefonul mobil prin Apple Pay și Google Pay
  • Funcționalități de bază precum vizualizarea soldurilor, efectuarea de plăți și transferuri în lei și valută, deschiderea de conturi și depozite și alimentarea conturilor de economii.


Citeste si