Cloud-ul, strategie critică pentru companii ca să elimine incertitudinea

În ciuda eforturilor concentrate de ani de zile, doar 37% dintre companii reușesc să realizeze valoarea maximă așteptată din investițiile lor în cloud, o creștere de doar 2%, față de acum doi ani, conform celui mai recent studiu Accenture.

Raportul, intitulat „Sky High Hopes: Navigating the Barriers to Maximize Cloud Value”, are la bază un sondaj efectuat printre 750 de profesioniști în afaceri și IT din 11 industrii și 17 țări.

Deși realizarea valorii nu a fost niciodată mai importantă, doar 45% dintre liderii de business și IT au declarat că sunt „foarte mulțumiți” de rezultatele lor în cloud, cu 1% în plus față de 2018. Mai mult, doar 29% sunt complet încrezători că inițiativele organizației lor în materie de migrare în cloud vor oferi valoarea așteptată la momentul preconizat.

Raportul Accenture subliniază că, atunci când companiile au folosit mai mult tehnologiile cloud, au obținut rezultate semnificativ mai bune. 46% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel ridicat au declarat că și-au atins pe deplin obiectivele în materie de cloud, comparativ cu 36% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel mediu și 28% dintre cei care au adoptat serviciile cloud la un nivel scăzut.

Companiile recunosc că au nevoie de tehnologii cloud care să contribuie la atenuarea provocărilor majore cu care se confruntă. Conform raportului, 80% dintre directori consideră acum cloud-ul ca un mijloc de atenuare a incertitudinii și de reducere a riscului. În plus, 87% consideră cloud-ul ca fiind o componentă critică a strategiei lor pentru atingerea obiectivelor lor de sustenabilitate corporativă.

„Transformarea bazată pe cloud oferă companiilor cel mai puternic mod de a-și reinventa afacerile, de a valorifica expertiza și creativitatea oamenilor lor, de a-și spori eforturile de sustenabilitate și de a genera valoare pentru părțile interesate”, a declarat Karthik Narain, lider global, Accenture Cloud First. „Dar realitatea este că nu fiecare companie deblochează întreaga valoare potențială a cloud-ului. De fapt, cel mai nou raport al nostru arată o îmbunătățire surprinzător de mică, în doi ani, a rentabilității inițiativelor cloud ale companiilor, sugerând că este necesară o abordare mai atentă și mai holistică. Concurența în epoca COVID-19 și nu numai necesită ca firmele să implementeze o strategie cloud-first, în care fiecare element al afacerii lor să valorifice puterea cloud-ului chiar acum.”

Raportul identifică, de asemenea, potențialele obstacole pentru companii atunci când vine vorba de planurile lor în domeniul cloud și de atingerea obiectivelor. „Lipsa competențelor” a fost inclusă cel mai frecvent în primele trei obstacole percepute de directorii executivi (54%).

„Riscul de securitate și conformitate” a fost predominant în rândul tuturor respondenților (46%), urmat de „infrastructura învechită și extinderea aplicațiilor” și „nealinierea între IT și companie” (ambele la 40%).

Studiul arată, de asemenea, că directorii executivi au așteptări semnificativ diferite asupra rezultatelor investițiilor în cloud față de colegii lor din management: 54% dintre directorii executivi sunt complet încrezători în capacitatea organizațiilor lor de a furniza inițiative cloud cu valoarea așteptată la momentul așteptat, față de 34% dintre directorii IT (CIO) și doar 28% dintre directorii financiari (CFO).

„Rezultatele studiului nostru relevă aspectele complexe ale unei migrări de succes către cloud, migrare care să genereze și valoarea anticipată. Vestea bună este că, adoptând o abordare riguroasă, centrată pe rezultate, pentru conceperea unei strategii cloud personalizate, parteneriatul cu experții potriviți și abordarea provocărilor din afara tehnologiei în sine, cum ar fi managementul schimbării forței de muncă, companiile pot obține rezultatele și rentabilitatea investiției pe care le caută”, a adăugat Narain.

Pentru a extrage întreaga valoare comercială a tehnologiilor cloud, Accenture recomandă organizațiilor să adopte moduri fundamental noi de lucru, trecând la noi modele de operare și dezvoltând noi roluri și abilități. Patru domenii cheie pe care companiile trebuie să le abordeze includ:

1. Focus pe valoarea de business: dezvoltați o strategie optimă de cloud ancorată în nevoi de business pentru a identifica oportunitățile de optimizare a costurilor.

2. Managementul schimbării forței de muncă și a culturii: implementați programe de pregătire a talentelor și noi modele de operare pentru a dezvolta cultura, transformând modul în care oamenii lucrează și activitatea pe care o desfășoară pentru a răspunde nevoilor în schimbare rapidă.

3. Date și AI: deblocați date și informații blocate în sisteme învechite cu puterea modelelor de date cloud.

4. Parteneriate de succes: valorificați abilitățile și experiența partenerilor corespunzători pentru a vă spori propriile capacități. Serviciile gestionate în cloud reprezintă adesea o opțiune pentru companiile care doresc să acceseze competențele potrivite, menținând în același timp eficiența din punctul de vedere al costurilor.



Citeste si