- 22 Februarie 2023
Colibri, motocicleta electrică 100% românească ce vrea să cucerească orașul
- Colibri este o motocicletă electrică proiectată de la zero de antreprenorul român Petre Georgescu.
- Motocicleta va fi construită aproape în totalitate în România și este destinată transportului urban și navetei la muncă.
- Proiectul va fi lansat printr-o campanie de crowdfunding pe site-ul companiei.
Petre a fost pasionat mereu de mobilitate urbană. Hummingbird a pornit ca un proiect personal, a primit finanțare de la public, iar ulterior de la investitori. La 7 ani distanță, Petre pornește din nou pe drumul antreprenoriatului, de la zero, dar cu o mulțime de experiență acumulată.
Colibri este noul său proiect, un moped electric care încearcă să rezolve problema mobilității urbane printr-o autonomie mare, o siguranță crescută și capacitatea de a fi stocată chiar și pe balcon, atunci când vine iarna. Colibri urmează să fie lansat printr-o campanie de crowdfunding. Până atunci am povestit cu Petre despre modul în care va zbura Colibri. Pe lângă Petre se alătură proiectului Gabriela Amarie și Radu-Sebastian Amarie, oameni experimentați în zona de marketing, comunicare și dezvoltare de produse tech.
Colibri costă la precomandă 2.799 de dolari pentru versiunea cu o baterie, iar pentru cea cu 3 baterii 3.495 de dolari.
Petre este pasionat de mobilitate urbană și aceasta este una dintre problemele secolului nostru. Orașele devin mai aglomerate, iar mașina nu mai e o alternativă. Dar ce este? Poate o bicicletă normală. Dar aceasta poate fi obositoare. Poate o trotinetă electrică. Dar aceasta e periculoasă.
"Mă mișc mult, iar orele zilnice petrecute în trafic mi se par o tragedie, mai ales că distanțele parcurse zilnic în orașele mari sunt în creștere. Spre exemplu, naveta medie, în Londra este de 32 km pe zi, durează 85 de minute și costă 5.722€ pe an", explică Petre Georgescu.
Colibri este o motocicletă electrică care parcurge distanțe mari rapid, are dimensiuni reduse, viteză potrivită și un cost de întreținere redus. În plus, Colibri se pliază și poate fi depozitată în scara blocului sau pe balcon. Motocicleta va avea mai multe versiuni, dar cea înmatriculabilă, care va fi condusă cu carnetul categoria B va fi limitată la 50 de kilometri pe oră. O versiune off road, ideală pentru pasionații de trasee de pădure sau montane, va avea o viteză maximă de 90 de kilometri pe oră. "Pentru versiunea următoare vom introduce și un model pentru posesori de carnet A1, cu o viteză maximă de 110 km/h".
Caracteristicile lui ColibriCe a vrut Petre Georgescu să aibă această motocicletă electrică? Ei bine, în primul rând s-a gândit la două probleme: să reducă numărul de încărcări și să ofere o alternativă mai sigură și confortabilă utilizatorilor de trotinete electrice.
"Mi-am dorit să creez o motocicletă accesibilă unei categorii mai mari de public, care să aibă autonomie mare și un design simplu și curat. Colibri este una dintre puținele modele un de pe piață care să necesite o singură încărcare pe săptămână. Cu o încărcare poți parcurge o distanță de 200 km și costă, medie, 1 euro/200 km", spune Petre.
De asemenea, motocicleta e mai ușoară decât majoritatea modelelor de pe piață datorită designului simplu și are spațiu pentru mai multe baterii, deci o autonomie mai mare. În momentul de față, Colibri vine cu trei baterii incorporate sub șa care pot fi extrase și încărcate separat.
În primă fază Colibri se va concentra pe piața europeană, dar și pe Statele Unite, acolo unde există deja o comunitate de pasionați de vehicule electrice.
Pe lângă autonomie crescută și viteză mare, Petre a revenit la punctul de pornire de la bicicleta cu care a pornit aventura sa antreprenorială. Motocicleta se pliază. De ce oare?
"Motocicletele se depozitează de obicei în garaje, în hale sau în alte locuri special amenajate peste iarnă sau oricând nu sunt folosite pentru mai mult timp. Din discuțiile cu posesorii de trotinete electrice am înțeles că nevoia lor principală este să poată depozita vehiculul în apartament. Colibri elimină problema depozitării și oferă o variantă de transport mai confortabilă și mai ușor de depozitat, pentru că am dezvoltat-o pentru a încăpea într-un lift sau un balcon", spune fondatorul Colibri.
Producție în România pentru ColibriPrimul model, care se va numi Colibri M22, va fi făcut în România. Dincolo de susținerea economiei locale, e o soluție pentru a scurta lanțul de furnizori. În afară de baterii, care momentan nu vor fi produse aici, cadrul va fi asamblat și produs la o fabrică din România, iar totul va fi făcut la comandă.
"Colibri va fi produs la comandă, adică vom construi atât cât va fi nevoie. Niciuna în plus sau în minus. Asta presupune un cost mai ridicat comparativ cu o producție în est, însă, pe termen lung, rezultatul va fi mai eficient. Vom reduce costuri și efectele transporturilor, vom elimina complet risipa, nu vom rămâne cu stocuri nevândute de care vom fi nevoiți să scăpăm", spune Petre.
În luna februarie 2023 Colibri pornește și campania de crowdfunding, unde și-au propus o producție de minimum 100 de motociclete, iar pentru a finanța această primă serie vor lansa o campanie pe site-ul propriu care va avea un preț special pentru o motocicletă Colibri M22 cu o singură baterie, dar poți achiziționa și cu 3 baterii.
Primul an pentru Colibri va fi dedicat îmbunătățirii produsului în funcție de feedback-ul comunității și a primilor cumpărători.
"Principalul meu obiectiv este să reduc cât mai mult costul de producție și în felul acesta să fac motocicletele urbane Colibri accesibile cât mai multor oameni, pentru că avem nevoie să gândim soluții accesibile, nu doar pentru bula celor foarte pasionați. Cred că acest cost de producție poate fi redus prin design și neapărat ținând cont de părerea utilizatorilor entuziaști", spune Petre Georgescu.
O motocicletă și nu o trotinetăOrașele au fost transformate în ultimii ani. Au apărut mijloace diferite de transport. Mașini, autobuze, tramvaie, trotinete, trotinete electrice, biciclete, scutere, motociclete, hoverboard-uri. Le-am văzut pe toate.
Poate cele mai populare în ultimii ani au fost trotinetele electrice. Și am vrut să vorbesc despre asta cu Petre. De ce o motocicletă ar fi mai bună? Conform unui studiu recent, 70% din șoferii din România spun că cei care conduc trotinete au comportamentul cel mai puțin responsabil pe șosele.
"Siguranța pe un moped este oferită în primul rând de mărimea roților, apoi de viteza care îi permite motociclistul să meargă cu traficul și să nu fie depășit la fiecare stop. Apoi, vine capacitatea sporită de frânare și, foarte important, confortul oferit de suspensia hidraulică optimizată pentru greutatea unui om. Trotinetele electrice sunt periculoase, ele nefiind încă reglementate, iar siguranța pe care o oferă în trafic este aproape inexistentă", consideră Petre.
El spune că centrul de greutate pe o trotinetă e mult prea sus, iar roțile sunt mult prea mici. Orice denivelare sau orice frână bruscă pot deveni accidente serioase. O soluție intermediară sunt bicicletele electrice, dar și ele sunt limitate la 25 de kilometri pe oră, așa că nu sunt viabile pe distanțe lungi.
Așa că Petre vrea să propună Colibri. Vehiculul pentru persoane active, care lucrează poate la multinaționale, dar locuiesc la bloc. Clientul perfect pentru Colibri este un pasionat sau o pasionată de tehnologie care privește vehiculele electrice ca pe o modalitate de a economisi pe termen lung.
"Uneori, când e vremea bună, merge la birou cu o trotinetă chinezească, dar i-ar plăcea o soluție mai eficientă și mai sigură, pe care să vrea să se urce și iubita lui dacă ies în oraș", explică Petre Georgescu viziunea sa.