- 25 Mai 2025
Coloana #32 - Cele mai importante știri ale săptămânii, dar și alte informații
Mai jos vei găsi câteva dintre cele mai importante materiale de pe start-up.ro de săptămâna aceasta. Apoi știri în format scurt care nu au intrat în ultimele zile pe start-up.ro, dar sunt informații de care poți avea nevoie.
Cele mai bune informații de pe start-up.ro:- Medical Protect, noua asigurare de sănătate lansată de BCR
- Razer lansează Blade 14, cel mai subțire și puternic laptop de gaming de 14 inci
- Patru startup-uri românești în Sifted 100: companiile cu cea mai rapidă creștere în 2025
- Femeile antreprenor pot profita de programul She's Next și în 2025
- Kirke.social: cum creezi un spațiu sigur pentru artiști în era giganților digitali
- Test practic: Cât de mult contează RTX 5080 pentru editare și gaming?
- Early Game investește un milion de euro în runda pre-seed a startup-ului PlaySafe ID
- Grupul Softbinator raportează o cifră de afaceri de 6,4 milioane de lei în primul trimestru din 2025
Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.
Știrile săptămânii din Coloană Income, companie fintech din Estonia, se lansează pe SeedBlinkIncome, companie fintech cu sediul în Estonia care pune în legătură investitorii de retail și instituționali cu creditorii nebancari verificați, ridică 1,5 milioane de euro pentru a-și extinde platforma, a-și lărgi baza de creditori și a intra pe noi piețe, inclusiv Mexic și Filipine. Compania a obținut deja 540.000 de euro pentru această rundă, iar astăzi, 22 mai, lansează o rundă de 250.000 de euro investitorilor de retail prin intermediul SeedBlink.
Înființată în 2020, Income se poziționează ca o alternativă mai transparentă și cu riscuri mai reduse fața de împrumuturile convenționale de tip peer-to-peer, ca răspuns la analiza tot mai atentă a protecției investitorilor și a calității creditelor pe piața împrumuturilor private.
Înainte de această rundă, Income strânsese aproximativ 3 milioane de euro în capital propriu. Runda inițială de 1 milion de euro a sprijinit fondarea companiei și dezvoltarea platformei, urmată de 1,3 milioane de euro dedicate extinderii platformei și de 700.000 de euro direcționate către continuitatea operațională.
Pentru 2025, Income preconizează că investițiile restante vor ajunge la 36 de milioane de euro, cu venituri anuale de aproape 908.000 de euro și o bază activă de investitori de peste 8.000 de conturi. Deși compania rămâne într-o fază de creștere și prevede o pierdere netă de 428.000 de euro pentru acest an, managementul se așteaptă să atingă pragul de rentabilitate operațională pe măsură ce activele administrate se apropie de 35-40 de milioane de euro. Până în 2026, compania își propune să crească AUM la 60 de milioane de euro, să genereze venituri de 1,47 milioane de euro și să ajungă la mai mult de 14.000 de investitori activi.
Microsoft a anunțat noi angajamente digitale pentru EuropaÎntr-o perioadă marcată de instabilitate geopolitică, Microsoft se angajează să asigure stabilitatea digitală. Astfel, Microsoft a anunțat cinci angajamente digitale pe care și le însușește pentru Europa. Acestea încep cu extinderea infrastructurii de cloud și AI în Europa, cu scopul de a permite fiecărei țări să utilizeze pe deplin aceste tehnologii pentru a-și consolida competitivitatea economică. De asemenea, includ promisiunea de a menține reziliența digitală a Europei, indiferent de instabilitatea geopolitică și comercială.
Microsoft anunță că va urma o extindere semnificativă a prezenței AI și cloud în Europa, crescând capacitatea centrelor de analiză a datelor cu 40% în 16 țări. În combinație cu inovațiile recente, planurile pe care le are Microsoft vor dubla capacitatea centrelor de analiză a datelor din Europa între 2023 și 2027. Acest lucru va duce la operațiuni cloud în peste 200 de centre de pe întreg continentul.
Cu toate că Microsoft are sediul central în Statele Unite, furnizează servicii cloud în Europa prin intermediul unor entități corporative cu sediul în Europa. Pentru a consolida și mai mult legătura dintre Microsoft și Europa, în viitor, operațiunile centrelor de date din Europa și consiliile de administrație ale acestora vor fi supravegheate de un consiliu de administrație european format exclusiv din cetățeni europeni și care funcționează în conformitate cu legislația europeană.
De exemplu, Microsoft va stoca copii de rezervă ale codului lor într-un depozit securizat din Elveția și va furniza partenerilor europeni drepturile legale necesare pentru a accesa și utiliza acest cod, dacă este necesar.
Reflectând angajamentul Microsoft continuu față de inovare, compania a finalizat recent implementarea proiectului privind proiectul EU Data Boundary. Acesta oferă clienților europeni posibilitatea de a stoca și prelucra datele lor în Europa. Din ianuarie 2024, clienții comerciali și din sectorul public din Europa pot stoca și prelucra datele și identificatorii personali pentru serviciile cloud de bază Microsoft în regiunile UE și AELS.
De altfel, Microsoft protejază datele clienților europeni prin angajamentul „Defending Your Data”, în care au convenit să conteste orice solicitare din partea guvernului privind datele clienților din sectorul public sau din întreprinderi din UE, în cazul în care există o bază legală pentru a face acest lucru. Micorost a inclus acest angajament în contractele cu clienții și l-a susținut cu promisiunea de a despăgubi clienții în cazul în care divulgă datele lor în încălcarea legislației UE.
MGT aduce în România brandul JAPANNEXT - monitoare premium la prețuri accesibileFondată în 2016 de către antreprenorul francez Samuel Becker în Japonia, JAPANNEXT a evoluat rapid, devenind unul dintre cele mai bine vândute branduri de monitoare în retailul japonez, cu peste 300.000 de unități vândute în 2024 și o cotă de piață de 8%. După extinderea reușită în Franța și alte țări europene, România devine acum următoarea destinație pentru acest brand.
În doar câțiva ani, JAPANNEXT a trecut de la 2.000 de monitoare vândute în 2016 la peste 300.000 de unități livrate în 2024, ajungând la o cotă de piață de 8% în Japonia. În 2024, compania și-a deschis sediul european în Paris, a stabilit depozite în mai multe țări și a intrat pe principalele marketplace-uri din Europa.
Monitoarele sunt grupate în patru categorii majore:
Office – pentru productivitate, confort și multitasking (modele de la 15,6" la 40", dotate cu USB-C, KVM, PBP, moduri anti-flicker și Low Blue Light).
Gaming – cu rată de refresh de până la 500Hz, timp de răspuns de 1ms, rezoluții până la 4K, suport FreeSync/G-Sync și formate curbate pentru imersiune maximă.
Large Format Displays – de la 43" la 98", ideale pentru birouri, săli de ședință, digital signage și educație.
Monitoare portabile – perfecte pentru mobilitate, compatibile cu USB-C, gândite pentru productivitate on-the-go.
Monitorul JAPANNEXT JN-IPS340UWQHD60C-C65W-HS este un model curbat de 34" cu rezoluție UWQHD (3440x1440), panou IPS și conectivitate USB-C cu încărcare de 65W, destinat uzului profesional și personal. Acesta oferă o experiență vizuală captivantă datorită curburii de 3800R și unghiurilor largi de vizualizare de 178°, fiind ideal pentru multitasking și divertisment. Tehnologia HDR, acoperirea sRGB de 99% și compatibilitatea cu AMD FreeSync asigură imagini clare și culori vibrante. Conectivitatea versatilă include HDMI, DisplayPort, USB-C cu încărcare de 65W și funcții KVM, PIP/PBP, facilitând gestionarea eficientă a mai multor dispozitive. D
Monitorul curbat JAPANNEXT JN-IPSC34UWQHDR-C65W-H de 34 inch oferă o claritate excelentă prin rezoluția sa ultra-wide QHD (3440x1440), perfectă pentru productivitate și entertainment. Panoul IPS asigură reproducerea fidelă a culorilor și unghiuri largi de vizualizare, iar conectivitatea este modernă și variată, incluzând port USB-C cu funcție de încărcare de 65W, HDMI și DisplayPort, pentru o compatibilitate extinsă cu diverse dispozitive. Designul ergonomic permite reglaje fine ale poziției, oferind confort în utilizare pe termen lung.
Produsele JAPANNEXT pot fi găsite la partenerii locali precum Flax, Vexio, Marketgarage, PCGarage si eMAG.
Noi PC-uri Copilot+: Swift Edge AI și performerul pentru utilizare zilnică Swift Go AIAcer a prezentat actualizări ale familiei de PC-uri Copilot+ subțiri și ușoare Swift – seriile Swift Edge 14 AI și Swift Go AI – care sunt acum echipate cu cele mai noi procesoare Intel® Core™ Ultra 200V Series cu unități de procesare neuronală (NPU) integrate.
PC-ul Copilot+ Acer Swift Edge 14 AI (SFE14-51/T) oferă putere într-un design ultra-ușor; cântărește doar 0,99 kg și oferă performanțe AI superioare, cu un ecran OLED 3K de 14 inci din sticlă edge-to-edge și oferă imagini la calitate cinematografică datorită compatibilității de 100% cu spațiul de culoare DCI-P3 și a certificării VESA DisplayHDR™ True Black 600. În plus, este primul laptop din lume care încorporează tratamentul de suprafață Corning® Gorilla™ Matte Pro care a fost testat pentru a reduce cu 95% reflexiile ecranului în comparație cu suprafețele alternative din sticlă antireflex, aspect care permite o vizibilitate îmbunătățită atunci când este utilizat în medii luminoase sau la exterior.
Echipate cu procesoare până la Intel Core Ultra 7 258 V cu grafică Intel Arc și cu suport pentru până la 32 GB de memorie LPDDR5X și până la 2 TB[1] SSD PCIe Gen 4 NVMe, noile modele Acer Swift Go 16 AI (SFG16-74/T) și Swift Go 14 AI (SFG14-75/T) oferă o valoare excepțională pentru productivitate, creativitate și divertisment.
Subțiri și ușoare, noile laptopuri Swift Go AI sunt dotate cu touchpad-ul Acer Multi-Control îmbunătățit, care permite controlul intuitiv și convenabil al acțiunilor pentru divertisment, media și conferințe direct de pe touchpad. Acesta include funcții precum redare, pauză, reglarea volumului, partajarea ecranului și multe altele. În plus, noua funcție Acer MyKey permite utilizatorilor să deschidă un set de aplicații cu un singur click.
Ambele noi laptopuri includ ecrane OLED care afișează imagini cu o claritate extraordinară; Swift Go 16 AI este disponibil cu un ecran OLED de 16 inci cu rezoluție 16:10 WUXGA+ (2048x1280) 2K, în timp ce Swift Go 14 AI are un panou OLED 16:10 WUXGA (1920x1200). Ecranele lor sunt, de asemenea, certificate VESA DisplayHDR™ TrueBlack 500 și vin cu certificare Eyesafe 2.0.
Noile laptopuri Swift continuă inițiativa Earthion și angajamentul Acer față de practicile sustenabile; acestea utilizează plastic reciclat post-consum în dispozitiv, sunt livrate în ambalaje 100% reciclate și sunt certificate EPEAT Gold[4].
Prețuri și disponibilitate
Acer Swift Edge 14 AI (SFE14-51/T) va fi disponibil în EMEA din iunie, la prețuri începând de la 1.599 EUR.
Acer Swift Go 16 AI (SFG16-74) va fi disponibil în EMEA din august, la prețuri începând de la 1.299 EUR.
Acer Swift Go 14 AI (SFG14-75) va fi disponibil în EMEA din iulie, la prețuri începând de la 1.199 EUR.