Coloana #34 - Ce trebuie să știi săptămâna asta din afaceri și tehnologie

La final de săptămână, poate ai ratat unele știri importante din lumea antreprenoriatului, tehnologiei și inovației. Din acest motiv vă aducem Coloana, o rubrică unde facem rezumatul celor mai importante materiale de pe start-up.ro, dar și a știrilor pe care poate nu le-ai văzut în timpul săptămânii.
Cele mai interesante lucruri pe care le-am scris săptămâna aceasta

Nu putem acoperi toate știrile din domeniu, nici nu ne propunem. Din acest motiv, vă oferim un nou format, mai simplu, mai eficient, care se întoarce la originile jurnalismului: știrea de coloană.

Certificări pentru 40% dintre angajații Softserve România

SoftServe, una dintre principalele companii globale de consultanță IT și servicii digitale, anunță că angajații săi din România au obținut peste 150 de certificări profesionale în doar trei ani de la intrarea companiei pe piața locală, timp în care au fost parcurse peste 9.500 de ore de învățare. În total, peste 40% din angajați sunt certificați.

În România, SoftServe colaborează cu mai multe universități și asociații studențești, implicându-se activ în formarea viitorilor profesioniști IT. În 2024, compania a derulat programe de practică obligatorie dedicate Big Data și DevOps - în București și Timișoara, a organizat trei workshop-uri „Tech Nights”  și a sprijinit organizarea unui hackathon, la care au participat aproximativ 120 de studenți.

SoftServe continuă să investească în formarea profesioniștilor juniori prin SoftServe Academy, care oferă cursuri practice, reconversie profesională, internshipuri și parteneriate cu universități. În 2024, peste 6.000 de persoane au absolvit cursurile Academiei. Compania a colaborat cu 95 de universități din Ucraina, Bulgaria, Polonia, România, Columbia, Mexic și Chile.

Pentru aprofundarea expertizei interne în Gen AI, SoftServe University a creat peste 53 de cursuri on-demand, adaptate nivelului de competență. Soluțiile de învățare dedicate AI și Gen AI au sprijinit echipele de project management, business analysis, QA și comunicare tehnică în integrarea acestor tehnologii în fluxurile lor de lucru.

Deloitte: companiile vor începători cu experiență, dar aleg în final AI-ul

Două treimi (66%) dintre reprezentanții companiilor la nivel global spun că angajații recrutați recent sunt insuficient pregătiți pentru rolurile pe care le ocupă, iar lipsa de experiență este principala cauză a eșecului, în timp ce angajații (aproape 60%) afirmă că organizația din care fac parte pune un accent mai mare pe experiență și pe studii decât pe abilități și pe potențial, potrivit studiului Deloitte 2025 Global Human Capital Trends.

Decalajul de experiență subliniat în studiu este accentuat și de faptul că tehnologiile bazate pe inteligența artificială (AI) preiau sarcinile aferente posturilor de începători și reduc, astfel, posibilitățile celor aflați la început de carieră să dobândească abilitățile practice necesare. Din aceste considerente, aproape trei sferturi dintre lideri (73%) și angajați (72%) consideră că angajatorii ar trebui să ofere mai multe oportunități pentru acumularea experienței.

În final, pentru angajatori este esențial să asigure un echilibru între nevoia lor de agilitate, pentru a performa într-un mediu de business volatil, și stabilitatea de care au nevoie angajații – 85% dintre liderii care au participat la studiu spun că organizația trebuie să devină mai agilă pentru a face față schimbărilor frecvente, în timp ce 75% dintre angajați așteaptă mai multă stabilitate în activitatea lor profesională. Dar, în timp ce 72% dintre organizații recunosc importanța găsirii căii de mijloc între cele două preocupări, doar 39% iau măsuri relevante în această direcție.

Bitpanda vizează expansiunea în România după un prim trimestru de succes

Bitpanda Technology Solutions, companie globală în spațiul infrastructurii de investiții, a înregistrat un nou an de creștere semnificativă datorită livrării de noi produse și parteneriate, impulsionată de echipa de dezvoltare cu sediul în București. Peste 40 de angajați lucrează în prezent pentru Bitpanda în România.

Bitpanda Technology Solutions a obținut o creștere de 148% a numărului de înregistrări în 2024 și o creștere de 335% a volumelor de tranzacționare comparativ cu 2023. Acest avânt a continuat și în 2025 - veniturile din trimestrul 1 au depășit cu 21% totalul combinat din trimestul 1 și trimestrul 2/ 2024, iar numărul mediu de traderi activi lunar a crescut cu 46%, acest rezultat fiind influențat de o creștere susținută a numărului de utilizatori și a angajamentului pe platformă.

Bitpanda a anunțat recent un nou parteneriat cu Aircash, principala companie fintech din Croația și prima instituție de monedă electronică reglementată din țară. Parteneriatul va permite utilizatorilor Aircash din regiunea Adriatică, inclusiv din România, să acceseze criptomonede, acțiuni fracționate și ETF-uri direct în aplicația mobilă Aircash.

Obiectiv Inter Computer România pentru anul 2025: cifră de afaceri de 5 milioane de euro

Inter Computer România, parte din grupul Inter Computer Group (ICG) – unul dintre cei mai mari parteneri IBM Platinum din Europa Centrală și de Est, își propune obiective ambițioase pentru anul 2025. După ce în 2024 a atins obiectivul de a semna proiecte în valoare de 3 milioane euro în doar 9 luni, compania își propune pentru anul acesta o cifră de afaceri de 5 milioane de euro, pe fondul creșterii portofoliului de clienți și al extinderii direcțiilor tehnologice.

În 2025, Inter Computer România își consolidează portofoliul cu direcții tehnologice de impact, adaptate unui context european în care securitatea, sustenabilitatea și conformarea devin piloni strategici pentru orice organizație.

În același timp, pe măsură ce sustenabilitatea devine o componentă critică în evaluarea performanței organizaționale, Inter Computer România și-a dezvoltat know how pentru consultanță și integrarea de soluții care susțin obiectivele ESG (Environmental, Social, Governance) – de la eficiență energetică în centrele de date, până la trasabilitatea resurselor și automatizarea proceselor de raportare.

TotalSoft realizează proiecte de transformare digitală în 20 de țări

În cadrul unui efort strâns coordonat care a vizat Europa, Asia, America de Nord și America Latină, TotalSoft a realizat actualizarea platformei Charisma ERP în paralel, în toate subsidiarele internaționale ale Deutsche Leasing. Implementarea simultană la nivel internațional reflectă parteneriatul solid dintre cele două companii și confirmă capacitatea TotalSoft de a livra proiecte complexe de transformare digitală, cu rapiditate și precizie.

Upgrade-ul Charisma a presupus modernizarea arhitecturii soluției, bazată pe un nou design de sistem pe trei niveluri. Aceste îmbunătățiri asigură performanțe superioare, scalabilitate crescută și o mentenanță mai eficientă. Proiectul a inclus, de asemenea, integrarea completă cu platforma de ofertare și aprobare (origination) a Deutsche Leasing și o conectivitate crescută cu sisteme externe. Infrastructura IT a fost consolidată suplimentar prin migrarea cu succes a centrelor de date în două țări.

De asemenea, sistemul a fost extins către platforma de ofertare și aprobare (origination) a Deutsche Leasing, permițând dealerilor și partenerilor să includă opțiuni de asigurare direct în ofertele transmise clienților. Sistemul permite o calculare mai precisă a costurilor, o analiză de risc mai eficientă și o transparență financiară extinsă la nivel de grup – elemente critice pentru conformitatea globală și managementul performanței.



Citeste si