Coronavirus | Ce măsuri au luat băncile și IFN-urile până acum în România

În contextul epidemiei cu noul coronavirus Covid-19, băncile din România au început să ia măsuri pentru a veni în ajutorul persoanelor fizice și companiilor care au rate și obligații de plată. Astfel, până astăzi, avem vești de la trei bănci despre măsurile luate, dar ne așteptăm ca toate să aducă amânări de plată pentru ca economia să treacă bine peste această perioadă când activitatea economică încetinește.

Banca Transilvania și CEC Bank sunt băncile care vor amâna plata ratelor pentru anumite credite, conform informațiilor obținute de către wall-street.ro până în acest moment, ca urmare a situației create de către răspândirea virusului COVID-19.

Banca Transilvania - extindere pentru cei care au carduri de cumpărături

Banca Transilvania și-a anunțat deja clienții prin intermediul unui mesaj de faptul că va extinde perioada de grație pentru cei care dețin carduri de cumpărături:

”Dorim să te scutim de drumuri la bancă și extindem perioada de grație la cardul tău Star Gold, până în luna mai. Astfel, nu mai ai obligația de plata în lunile martie și aprilie. Prima obligație de plată o vei avea între 1-25 mai, așa cum vei regăsi în informațiile din extrasul de cont”, precizează Banca Transilvania în mesajul trimis către clienți.

CEC Bank - amânare o lună pentru creditele persoanelor fizice

De cealaltă parte, CEC Bank ar urma să anunțe săptămâna viitoare faptul că va amâna plata ratelor pentru creditele contractate de către persoanele fizice pentru o perioadă de 30 de zile, ca urmare a situației în care se află țara noastră din cauza răspândirii COVID-19 (coronavirus).

Raiffeisen Bank - vacanță trei rate pentru amânarea creditelor

Clienții Raiffeisen Bank România care au contractat creditele standard acordate de către bancă au, prin contract, opțiunea ,,vacanță trei rate” în cazul în care situțația creată de răspândirea virusului COVID-19 (coronavirus) îi pune în postura de a nu își mai putea respecta obligațiile de plată față de instituția financiară, conform informațiilor oferite pentru wall-street.ro.

IFN-ul Extra Finance amână ratele

IFN-ul Extra Finance va amâna încasarea ratelor de la clienții persoane fizice în urma situației create de răspândirea virusului COVID-19 în România, conform informațiilor oferite de către reprezentanții instituției financiare pentru wall-street.ro.

Începând cu data de 16 martie 2020, Extra Finance amână încasarea ratelor de la clienții persoane fizice termen de 15 zile, fiind una dintre primele instituții financiare nebancare ce ia măsuri în încercarea de a combate efectele create de răspândirea virusului COVID-19(coronavirus) în România.

BRD elimină costurile pe Internet Banking

”În contextul epidemiei de Covid-19, și pentru a sprijini măsurile de prevenție a răspândirii bolii, BRD Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet și Mobile Banking. De asemenea, banca elimină toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiționat de folosirea sau achiziția unor pachete de produse”, se arată în mesajul băncii trimis către wall-street.ro.

Gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită și ulterior acestei date. Ea se adresează clienților existenți, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanță în această perioadă. Utilizatorii nu vor plăti comision lunar de administrare pentru serviciile de bancă la distanță, iar plățile interbancare în lei, precum și plățile SEPA în lei și euro vor fi gratuite. Citește mai mult pe wall-street.ro. 

Banca Românească - suspendare a ratelor de până la două luni

Clienții persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la 2 luni, a plății ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă, sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienților făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul bancii AICI, plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată.

Pentru clienții care dețin unul dintre produsele “Card de credit MasterCard Standard” sau “Card de credit MasterCard Gold”, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de grație.

Citește și alte articole despre măsurile economice luate sau de care este nevoie pentru a trece cu bine peste perioada Covid-19:



Citeste si