Coronavirus | Gault&Millau, restaurant online pentru suportul industriei locale

Gault&Millau România, primul ghid gastronomic internațional prezent pe piața locală, anunță măsuri pentru a sprijini gastronomia din România. Astfel, ghidul gastronomic independent devine Go-Mio, un restaurant online.

Începând de acum și până la finalul acestei crize cauzate de Covid 19, toate platformele digitale ale Gault&Millau (Facebook, Instagram, website) se transformă într-un restaurant colectiv digital - echipa care gătește fiind compusă din toți bucătarii din comunitatea Gault&Millau care livrează sau care împărtășesc rețete pe platformele lor digitale.

Adresa restaurantului devine casa fiecăruia dintre cei care comandă. Meniul este cel de livrare al fiecăruia din restaurantele din comunitate. Numărul de locuri disponibile este nelimitat și sunt acceptate rezervări.

Gault&Millau a decis să extindă definiția pentru "comunitatea Gault&Millau" – până acum făceau parte din ea doar restaurantele din ghid sau cele recent deschise și identificate de evaluatorii independenți ai Gault&Millau ca fiind cu potențial de a intra în noul ghid. Începând de astăzi - din dorința de a sprijini cât mai multe din restaurantele aflate în dificultate, și dată fiind imposibilitatea evaluatorilor de a merge în restaurante, sunt incluse în comunitate orice alte restaurante recomandate direct de unul dintre bucătarii care fac parte deja din ghidul de restaurante Gault&Millau.

“Avem o situație fără precedent și o abordăm în mod proactiv și respectând misiunea noastră în România – suntem aici ca să aducem împreună pe cei care creează cu cei care apreciază gusturi deosebite. Decizia de a deschide un restaurant online este gestul corect acum – avem nevoie de solidaritate și de apropiere socială – însă online, ca să putem depăși cu bine aceată perioadă”, declară Alexandre Almăjeanu, fondator Gault&Millau România.

“Prin restaurantul online Go-Mio îi invităm pe cei cărora le este dor de o masă la un restaurant să își dea o oră de întâlnire, să plaseze comanda, apoi să inițieze apelul video și să se bucure online de experiență. Dacă vor posta pe pagina noastră dovada că au fost oaspeții restaurantului Go-Mio vor sprijini gastronomia locală și vor putea fi printre cei premiați de partenerii noștri. Restaurantul Go-Mio propune ceva și celor care vor să gătească – postări video ale bucătarilor din comunitatea noastră care vor împărtăși rețete pentru perioada aceasta.” adaugă Raluca Hriţcu şi Ştefan Mortici, Country Managers Gault&Millau România.

Modul în care cei care urmăresc platforma Go-Mio pot fi sprijini gastronomia locală și pot fi printre câștigătorii premiilor din platformă este prin postarea unei experiențe de a lua masa la restaurantul online. Astfel, postarea trebuie să conțină toate elementele de mai jos:

  • O captură de ecran în care se vede ecranul împărțit din timpul unui apel video. Camera poate fi orientată către participanți sau către felurile de mâncare
  • O fotografie a cel puțin unui fel de mâncare de la un restaurant din platforma restaurantului online Go-Mio
  • O scurtă descriere a experienței lor [e.g. participanții pot menționa care este ocazia pe care o sărbătoresc, de ce au ales acel restaurant]
  • Menționarea restaurantului / restaurantelor de unde au comandat [participanții pot comanda de la restaraunte diferite din platformă, important este să ia masa în același timp]
  • Hashtag #gomioacasa
  • Hashtag care corespunde partenerului Gault&Millau care oferă premii [vor fi anunțate pe pagina de Facebook]

Peste 100 de restaurante din Arad, Bacău, Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța (include și litoral), Craiova, Făgăraș, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Sf. Gheorghe, Sibiu și Timișoara au meniul de livrare publicat pe platformă și fac, astfel, parte din echipa celui mai mare restaurant online din România. Lista va fi actualizată pe măsură ce vor fi făcute noi recomandări. 

Restaurantul online Go-Mio are peste 100 meniuri de livrare de la restaurante din peste 10 orașe, iar numărul va crește în zilele următoare. Unele dintre ele fac parte din cateforia de fine-dining și nu au oferit niciodată până acum servicii de livrare.


Coronavirus: citește mai multe despre inițiativele luate de companiile private și cele civice în această perioadă:


Citeste si