Commerce School of the Future #3 - Crește traficul, cresc și vânzările? Cine convertește în vânzările online

Perioada aceasta a dus la schimbări în comportamentul consumatorului. Ne-am mutat cumpărăturile online, unele domenii au scăzut, coșurile medii nu mai arată la fel, dar unele domenii sunt în creștere. Am discutat în al treilea webinar din seria Commerce School of the Future despre aceste aspecte.

Invitații acestei ediții Commerce School of the Future au fost Cristi Movilă, Country Manager VTEX, furnizor de soluții de ecommerce pentru retaileri și magazine mari, Cătălin Macovei, Managing Partner Moloso Agency și Rareș Bănescu, fondator și CEO al Retargeting.biz.

Ei au vorbit timp de 90 de minute despre investiții în marketing, cum s-au schimbat bugetele, dar și despre strategii utile magazinelor online și offline în perioada aceasta.

Cătălin Macovei, Managing Partner la Moloso Agency, a vorbit despre datele pe care le-a extras din clienții lor de la agenția de marketing online.

„Există o creștere a vânzărilor cu 30%, dar coșul mediu a scăzut cu 30%. Revenue total e în scădere”, spune Cătălin Macovei. Un aspect interesant menționat de Cătălin este faptul că indiferent că online-ul a crescut cu 100%, nu poate genera la fel de multe vânzări ca înainte, ca să acopere și zona offline.

Online-ul crește, dar nu acoperă vânzările anterioare

„La beauty avem și 100-300% creștere. Exista online și offline și în continuare veniturile nu sunt egale. Asta înseamnă că online-ul nu acoperă încă cererea din offline”, spune Macovei.

„Pe beauty a fost o creștere de 100% a veniturilor. Home&Deco a crescut cu 89% în venituri. Pharma a avut un boom în perioada de început. Acum lucrurile au stagnat. IT&C are o creștere pe coșul mediu de 18% și o creștere în vânzări de 42%. Aceștia și Home&Garden sunt cei mai mari câștigători”, a mai menționat partenerul de la Moloso Agency.

Zona de food e câștigătoare, spune Macovei, dar există și aici probleme. Magazinele online ale restaurantelor nu au fost pregătite. Vânzările au o creștere de 80%, cu un trafic mai mare cu 40%.

„Avem și cazuri în care avem un magazin cu peste 200 de comenzi pe zi în care traficul a crescut și cu 150%. Food-ul a avut o creștere de coș de 19%. Coșul mediu e destul de mare. Dacă ai coș mediu de 100 de lei la food nu vinzi bine. Industria nu a fost pregătită pentru această creștere”, spune Macovei.

Îmbrăcăminte: traficul crește, dar nu convertește

„Încălțămintea și îmbrăcămintea, deși au creșteri de trafic și pare că au creșteri de vânzări, realitatea e alta. Îmbrăcăminte avem coș mediu cu minus 30%, încălțămintea cu 10%. Ne chinuim să aducem mai mult trafic și o facem. Gândiți-vă câte campanii de flash sales avem în momentul de față. Veniturile generate de online nu cred că ating targetul general de vânzări”, mai explică specialistul.

Alte zone în scădere sunt cele de pariuri online, care au scăzut cu 62% pe măsură ce competițiile sportive au fost anulate sau amânate. Casele de pariuri aveau o cotă de 90% din pariuri sportive și 10% din cazinouri online. Și oricât de mult promovezi cazinoul, nu poți genera acele venituri.

În privința turismului, lucrurile bune care se văd e că există rezervări pentru decembrie.

„Oamenii cumpără în continuare vacanțe de aceeași valoare, dar mult mai puține. Coșul mediu în travel e cam pe la 1.000 de euro. S-ar putea să existe sentimentul de revenge buying, ca imediat după ce se termină nebunia, se reiau zborurile, să nu înceapă oamenii să plece pe bandă rulantă. Mulți au hotărât să reprogrameze, nu să ia banii înapoi. Va fi probabil un revenge buying”, explică Macovei.

„Se pot schimba și cheltuielile, cel puțin la companiile mari. De exemplu, erau mulți bani pe facilități pentru angajați, pentru călătorii etc. La firmele mari s-ar putea face astfel de economii, în care 50% să economisească firma, 50% să dea la angajat. Acolo unde se poate va lucra de acasă și unde există și dorință. De asemenea, călătoriile de afaceri se vor modifica mult”, a spus și Cristi Movilă, Country Manager al VTEX.



Citeste si