Criza semiconductorilor duce la creșterea pieței de piese auto din România

Criza actuală a semiconductorilor creează o piață suplimentară de piese auto prin simplul fapt că oamenii vor folosi o perioadă mai îndelungată autoturismele pe care le posedă în acest moment și în care vor investi în continuare, iar astfel piața de piese auto crește la nivel global, dar și în România.

“Piața de piese auto va crește în următorii cinci ani în condițiile în care parcul auto din România este printre cele mai învechite din Europa în ciuda programului Rabla. În același timp, mă aștept la o accelerare a creșterii comerțului cu piese auto online. În acest context, noi suntem copilotul proprietarilor de mașini prin consilierea oferită și, în același timp, echipa de service accesibilă oricând clienților care au nevoie de ajutor”, a declarat Justin Iacob, CEO și co-fondator All4cars.ro. 

Magazinul online cu piese auto All4cars.ro a fost lansat după o investiție inițială de 150.000 de euro, iar fondatorii companiei estimează un buget de investiții de 250.000 de euro pentru anul 2022. 

În opinia lui Justin Iacob, tendința de creștere a pieței de piese auto va fi constantă, în primul rând, datorită investițiilor realizate de marii jucători din domeniul online și de companiile din sectorul logisticii. Astfel, piața românească de piese auto evoluează pozitiv datorită tendinței de creștere a importatorilor de mașini vechi, dar și pentru că domeniul e-commerce se dezvoltă în fiecare an cu 20-30%. Totodată, criza actuală a semiconductorilor creează o piață suplimentară de piese auto prin simplul fapt că oamenii vor folosi o perioadă mai îndelungată autoturismele pe care le posedă în acest moment și în care vor investi în continuare. 

Potrivit All4cars.ro, online-ul generează 5-6% din totalul pieței de piese auto din România în prezent. “În ultimii 10 ani piața online de piese auto a crescut de peste 10 ori și mai este loc de dezvoltare în continuare. De asemenea, pe termen scurt și mediu, forțate de migrarea consumului spre mediul online, service-urile vor deveni partenere directe în aceste afaceri”, declară antreprenorul Justin Iacob.

Prețul este cel mai important factor care influențează decizia clienților online în domeniul pieselor auto, așa cum se întâmplă în multe sectoare de activitate, dar tot mai mulți jucători fac eforturi mari să ofere servicii de calitate, în primul rând, la un preț competitiv. Al doilea factor este proximitatea față de client și aici sunt mai multe abordări în piață, iar a treia variabilă este brandul, unde mărcile germane sunt cele care domină în prezent.



Citeste si