Cum a implementat telemunca în 10 zile o companie cu 140.000 de angajați?

Organizat în acest an, în premieră, online, pe parcursul a două zile – 17-18 noiembrie – Cisco Connect România, evenimentul dedicat comunității clienților și partenerilor Cisco, dar și profesioniștilor din industria IT&C din România, a pus accent pe rolul critic al tehnologiei în asigurarea continuității operaționale a organizației în contextul adaptării la un nou mod de lucru.

În contextul actual pe care îl traversăm, asigurarea continuității operaționale devine critică, iar rolul tehnologiei și al inovației este extrem de important pentru succesul pe termen lung al oricărei organizații.

Pentru multe companii, noua normalitate a reprezentat o provocare enormă, obligându-le să regândească modelele de business, procesele și munca în echipă.

Stay home, stay safe

Cum s-a adaptat, însă, Cisco, o companie globală, cu 480 de birouri în 96 de țări și aproape 140.000 de angajați și contractori, la o situație neprevăzută, precum trecerea bruscă la modelul de lucru de acasă?

„Administrăm una dintre cele mai mari rețele de tip «enterprise» din lume, avem mii de echipamente, routere, switch-uri, zeci de mii de terminale video și servere. Avem o rețea mare, dar stabilă, securizată, segmentată și, foarte important, automatizată. În luna martie, brusc, ne-am mutat cu toții acasă. Am reușit să facem migrarea celor aproape 140.000 de angajați și contractori, transparent, în doar 10 zile”, a precizat Cătălina Niculiță, System Engineering Manager Cisco România.

Această mutare a necesitat dublarea capacității totale de VPN, dar și schimbarea unor procese.

„Toate aceste lucruri au fost realizate păstrând aceleași standarde riguroase de securitate, la fel cum ar fi fost dacă am fi fost la birou. Echipa noastră de răspuns la incidente a avut câteva zile grele. Am avut o medie de 22 de incidente în fiecare zi, iar soluția noastră de DNS Security, Umbrella, a filtrat zilnic în jur de 6 milioane de cereri de DNS dintr-un total de 7 miliarde. În acest fel, am reușit să evităm foarte multe posibile incidente de securitate”, a adăugat Cătălina Niculiță.

600 de milioane de participanți la sesiuni Webex

Atunci când întâlnirile față în față nu sunt posibile, companiile și instituțiile statului au fost nevoite să găsească soluții la provocarea de a funcționa pentru prima dată cu angajați care lucrează de la distanță.

În această perioadă, soluțiile de colaborare au devenit vitale pentru organizații, dar și pentru angajați, pentru a rămâne conectați și productivi.

Traficul prin platforma Cisco Webex a înregistrat o creștere de trei ori, ajungând luna trecută la 600 de milioane de participanți în conferințe Webex.

Această creștere s-a datorat și faptului că, la începutul pandemiei, Cisco a oferit gratuit soluția Webex instituțiilor publice și companiilor private, pentru a le permite angajaților să rămână conectați cu echipele lor și să își continue cât mai eficient activitatea.

Pentru a susține rata mare de creștere a traficului prin Webex, Cisco a transformat infrastructura care nu deservea servicii critice într-o infrastructură de suport, reușind să ofere serviciul Webex, gratuit, tuturor celor care au avut nevoie de el și l-au solicitat. 

Conform unui studiu recent Cisco, pe măsură ce organizațiile adoptă un sistem de lucru hibrid, mai mult de jumătate dintre angajații la nivel global vor lucra cel puțin 8 zile pe lună de acasă. Acest lucru înseamnă că în 98% din întâlnirile din prezent, cel puțin un angajat participă de acasă. 

 

Inovații pentru revenirea sigură la birou

Organizațiile care se pregătesc pentru întoarcerea la birou caută soluții pentru optimizarea spațiului sau pentru distanțarea fizică.

Biroul fizic nu va dispărea, însă va fi regândit. Cu siguranță, tehnologia poate juca un rol semnificativ în a transforma spațiile de birouri și a le face mai sigure și mai confortabile pentru angajați.

Cisco are instrumentele care pot ajuta companiile să revină în siguranță la birou.

„Am extins funcționalitatea terminalelor video existente și am introdus elemente noi. De exemplu, am utilizat funcția de people counting, pentru a ne asigura că nu depășim limita maximă de persoane definită pentru o anumită cameră. Un alt lucru pe care l-am adăugat a fost controlul vocal al terminalelor de videconferință. Acest lucru le permite celor care participă la videoconferință din sălile de ședințe să înceapă întâlnirea fără să atingă terminalele, ceea ce în plină pandemie este foarte indicat”, a mai spus Cătălina Niculiță.

Tehnologii Cisco pentru internetul viitorului 

26.000 de ingineri Cisco lucrează în R&D, compania investind anul trecut peste 6 miliarde de dolari în cercetare și dezvoltare.

Odată cu creșterea din ce în ce mai mare a traficului de internet a apărut și nevoia de lățimi de bandă mai mari și de flexibilitate. 

Astfel, Cisco a dezvoltat un cip care să poată fi utilizat în mai multe zone ale rețelei. Silicon One este cel mai puternic cip integrat de siliciu, atingând pragul de 10 terabiți de trafic pe secundă. Cu ajutorul acestui cip, integrat în noua serie Cisco 8000, cea mai puternică clasă de routere din lume, furnizorii de servicii și companiile pot reduce atât costurile de construire și operare pentru rețele foarte mari, cât și consumul de energie. Mai mult decât atât, poate gestiona lățimi de bandă de până la 260 de terabiți pe secundă, astfel că oricât de mult ar crește traficul din industrie în acest moment, furnizorii vor fi pregătiți.

În luna octombrie, Cisco a lansat o familie nouă de echipamente numită Catalyst 8000 Edge Platform. În ultimii ani, am asistat la redefinirea noțiunii de router, deoarece echipamentul care se află la granița rețelei face astăzi mult mai mult decât tradiționala routare, motiv pentru care Cisco a introdus o noțiune nouă, aceea de Edge Platform.

Noua serie Catalyst 8000 include 2 serii de platforme hardware, precum și o variantă virtualizată, 8000VEdge pentru implementări în cloud-uri publice și private.

Aceste noi platforme vor răspunde tuturor cerințelor de conectivitate WAN, securitate și implementări de tip multi-cloud.

 



Citeste si