Cum influențează tehnologia AMP rezultatele în căutarea Google

Trăim într-o perioadă în care aproape fiecare persoană deține un smartphone și internet pe mobil, lucru ce duce la o creștere constantă a numărul utilizator de internet pe telefoane mobile. Un studiu efectuat de cei de la Google, arată că, 53% din utilizatorii de internet pe mobil renunță la a mai vizita un site dacă acesta se încarcă în mai puțin de 3 secunde, ceea ce nu este deloc un factor de neglijat.

În urma acestor lucruri, Google a creat proiectul open-source, numit Accelerated Mobile Pages (AMP).

Ce este AMP-ul?

AMP sau Accelerated Mobile Pages, este un framework, care după cum ne spune și numele, ne ajută să îmbunătățim viteza de încărcare a paginilor web pe dispozitivele mobile. Este destinat în special postărilor/articolelor, fiind astfel prezent în acest moment pe multe siteuri de știri și bloguri. AMP este practic o versiune lite a siteului, în care putem folosi un număr restrâns de elemente.

Beneficiile aduse de implimentarea AMP

Pe lângă faptul că paginile noastre se vor încărca mai rapid, implementarea AMP va avea un efect benefic și asupra pozițiilor site-ului nostru în motoarele de căutare, devenind astfel un plus important în eforturile de optimizare seo.

Deși Google a anunțat că AMP-ul nu este un factor care o influențează direct, acesta cu siguranță o va face în mod indirect, deoarece viteza de încărcare a unui site este un factor important în algoritmul celor de la Google.

Acest lucru ne va ajuta să avem și un bounce rate mai scăzut, ducând astfel la alt factor luat în calcul de Google, deci încă un plus pentru poziția noastră în pagina de rezultate.

Citește articolul complet pe platforma Oamenii din spatele codului, dedicată programatorilor și specialiștilor IT.



Citeste si