🎦 Cum pot firmele mici să-și motive angajații și să-i facă fericiți?

Administrarea unei afaceri, mai ales în cazul antreprenorilor mai mici sau aflați la început de drum, nu este o misiune ușoară, iar elemente precum gestionarea cheltuielilor, accesul la creditare, mai ales când ești o firmă mai mică, dar și motivarea personalului sunt câteva dintre provocările principale ale unui business care vrea să se dezvolte.

Pentru a răspunde la unele dintre cele mai importante întrebări pe care le au antreprenorii aflați la început, i-am invitat, în cadrul proiectului **Edenred BIZTRO Club: Adevărat sau Fals**, pe Bianca Chișulescu, Program Manager Factory, Raiffeisen România și Ștefan Toderiță, Strategy and Partners Director, Edenred România.

O echipă de angajați fericită este o echipă productivă

Potrivit lui Ștefan Toderiță, într-un business, indiferent de dimensiunile lui, este important ca angajații să se simtă motivați, iar motivația este influențată de condițiile de lucru, de salariu, dar și de beneficiile extra-salariale.

„Dacă nu ai angajați fericiți și motivați, este foarte greu să ai rezultate bune.”, spune Ștefan Toderiță, Strategy and Partners Director, Edenred România

Ștefan Toderiță afirmă că, în momentul de față, o provocare cu care se confruntă foarte multe companii este aceea că mai toată piața se luptă pe aceiași oameni și trebuie să găsești, ca angajator, o modalitate de a te diferenția.

De cele mai multe ori, câștigă antreprenorii care oferă salariile mai mari, dar retenția lor nu ține doar de nivelul salarial, ci și de alte aspecte, beneficiile extra-salariale fiind un aspect important pe care potențialii angajați îl pun în balanță când aleg un loc de muncă.

Ca instrument de investiție în beneficii extra-salariale, Ștefan Toderiță a dat exemplul platformei Edenred Benefit, care a schimbat filosofia în ceea ce privește acordarea de beneficii extra-salariale, deoarece vine cu o componentă tot mai mare a înțelegerii nevoilor angajaților.

„La finalul zilei, totul se rezumă la a-i înțelege pe angajați și a înțelege ce-i motivează, ce-i face fericiți și la a încerca să le oferi ceea ce-și doresc”, a punctat Ștefan Toderiță.

Conform acestuia, platforma Edenred Benefit îi face pe antreprenori să se gândească atât la ce buget alocă pentru beneficiile extra-salariale, dar și la posibilitatea de a le oferi angajaților libertatea să aleagă beneficiile pe care și le doresc.

Patru sfaturi pentru a-ți gestiona cheltuielile

Mai ales în cazul unui business nou, multe aspecte sunt necunoscute, demararea unei afaceri presupune investiții, iar asta înseamnă că o să cheltuiești mai mult decât ai putea produce în prima fază.

Prin urmare, este nevoie să fii atent la cheltuieli, iar Bianca Chișulescu ne-a oferit câteva variante prin care antreprenorii și-ar putea eficientiza cheltuielile. Potrivit ei, nu doar antreprenorii mici sau aflați la început ar trebui să fie atenți la gestionarea cheltuielilor, ci și companiile mari, pentru a elimina acele costuri care nu sunt în folosul business-ului.

Gestionarea cheltuielilor trebuie să fie o prioritate pentru toate business-urile. Dacă ne referim strict la start-up-uri, atunci, din experiența noastră, da, e o atenție sporită la cheltuieli, pentru că, în general, ai un buget pe care trebuie să-l gestionezi și de foarte multe ori ajunge să fie depășit. Noi recomandăm o marjă de 10-20% în plus (la stabilirea bugetului – n.r.), tocmai pentru că, de fiecare dată, apar cheltuieli neprevăzute” ne explică Bianca Chișulescu.



Citeste si