- 22 Aprilie 2017
"Ai, n-ai mingea, tragi la poartă": Cum să construiești un startup ca o echipă sportivă
Cum ajungi să identifici cei mai buni oameni pe care să-i iei? Va fi un proces care va dura până vei învăța ce are nevoie compania ta. Am găsit un articol de Patrick Henry, fondator și CEO al companiei QuestFusion, care spune cum să îți construiești echipa. Ce e interesant e că Patrick a folosit în articolul de pe “Entrepreneur” câteva metafore din sport pentru a face lucrurile mai clare.
Toată lumea ar trebui să vâslească în aceeași direcțieO echipă trebuie să vâslească în aceeași direcție, să aibă niște obiective clare, comune. Pe lângă echipa care vâslește în față, există un lider care le spune cum să o facă și se gândește la strategie. Cele mai problematice companii sunt acelea unde fiecare pare că este în barca proprie, fără o idee comună. De asemenea, mai există și situația în care lumea muncește mult, dar nu au o direcție clară, impusă de un lider de valoare.
Țelul trebuie să fie victoriaDeși angajații au roluri și experiențe diferite, scopul lor trebuie să fie comun: victoria. Dacă lucrează în echipă și încearcă să ocupe spațiile goale unde ceilalți sunt mai slabi, atunci victoria e mai aproape și șansele de succes cresc. Practic, o echipă trebuie să fie complementară și fiecare să înțeleagă bine la ce se pricepe și să îi ajute pe ceilalți dacă poate.
E importantă disciplinaNimeni nu zice să stai fix la birou și să nu vorbești nimic. De asemenea, nimeni nu ar trebui să treacă prin controlul fiecărui minut petrecut la muncă, așa cum se întâmplă uneori. Deși angajații trebuie să aibă o anumită libertate, lor trebuie să li se insufle o anumită disciplină a muncii. Astfel, ei pot înțelege când munca e muncă și când e distracție. Într-un startup trebuie să muncești mult, să te ții de deadline-uri și să crezi într-o viziune.
Vorbește cu echipa taCele mai bune echipe sunt cele unde colectivul colaborează. Liderul setează direcția, dar are o echipă care execută task-urile. În timp ce liderul poate vorbi cu fiecare membru al echipei și angajații săi trebuie să știe să vorbească, să colaboreze, să se asculte. Oamenii trebuie să știe care este scopul lor în companie, să aibă o direcție principală, dar trebuie lăsați să colaboreze cu ceilalți. Odată ce un angajat își înțelege rolul și scopul, va putea să își crească abilitatea de a colabora cu ceilalți.