Cum să fii un lider mai bun. Exemplul Amazon și Jeff Bezos

Amazon e poate una dintre cele mai de succes companii din lume și nu mai e doar un magazin online, ci o întreagă platformă de entertainment și inteligență artificială. Ce lecții de leadership poți învăța de la Jeff Bezos?

Jeff Bezos a fondat Amazon într-un birou dărăpănat, după o carieră inițială pe Wall-Street. A pariat, nu a avut profit ani în șir, dar acum Amazon e pe o traiectorie ascendentă.

John Rampton, antreprenor american, a făcut o sinteză a calităților de lider ale lui Jeff Bezos care au dus la succesul companiei. Și din care te poți inspira și tu, chiar dacă nu le poți copia.

Oferă libertate angajaților

Amazon are o cultură a autonomiei angajaților și oferă control total diferitelor departamente. Acest lucru a dus la atragerea a numeroși lideri în cadrul companiei sau crearea lor. Amazon a avut de-a lungul timpului departamente întregi create de un singur om cu o viziune. Evident, trebuie să acorzi încredere oamenilor, ceea ce poate duce și la probleme, dar s-ar putea să iasă niște muncă extraordinară. Curajul oferit angajaților poate duce la rezultate excepționale.

Oferă-le angajaților o viziune

Dacă tu ai o viziune asupra modului în care vrei să funcționeze compania sau unde vrei să ajungă, transmite-o mai departe angajaților tăi. E ca atunci când prezinți compania ta. Spune într-o propoziție ce vrei să faci. Așa și angajații trebuie să aibă o viziune ușor de ținut minte.

Pune clientul pe locul întâi

Știu că e greu să faci asta, dar clientul îți va aduce până la urmă măsura succesului. Acest lucru înseamnă să-ți asculți clienții, să vezi ce vor și să dezvolți ceva care să fie în acord cu viziunea ta, dar și cu viziunea lor. Utilizatorii, dacă ai o viziune, sunt mai importanți decât profitul, iar Amazon a arătat asta, pentru că a ajuns la profit abia acum un an.

Ai răbdare

Succesul nu vine peste noapte. Bezos a avut viziunea magazinului pentru orice încă de la început, dar a fost nevoie de foarte mulți ani ca să ajungă la rezultate. Pentru că lumea și cultura din jur nu se pot transforma la fel de rapid ca tehnologia, trebuie să ai răbdare. E greu să schimbi comportamentul de consum al oamenilor.

Îmbrățișează eșecul

Știu că ai citit-o peste tot, dar dacă s-a întâmplat asta, înseamnă că e adevărat. Și sunt exemple. Amazon a avut un pariu uriaș la începutul anilor 2000 cu Pets.com. A fost un dezastru. A încercat apoi să creeze un telefon. A fost un dezastru. Dar faptul că Amazon a riscat a dus la crearea Amazon Web Services, unul dintre cele mai populare produse pentru servere.

Bezos crede că dacă îți asumi riscul, vei face experimentele. Iar dacă sunt experimente, au nevoie de timp ca să funcționeze. Sau nu.

Dacă găsești un om bun, angajează-l cu orice preț

Chiar nu sunt destui oameni buni pe care să ai ocazia să îi angajezi, iar dacă ai găsit pe cineva, încearcă să-i convingi cu tot prețul.

Motivează angajații prin promovare

O cultură internă a Amazon, dar nu numai, e să promoveze treptat angajații interni. Prin procese de evaluare, Amazon stabilește când un angajat și-a atins potențialul într-un post și e pregătit să crească. Asta duce la fidelitate față de brand și la a considera compania ca și cum ar fi a ta.



Citeste si