- 29 Ianuarie 2017
Cum să îți alegi un cofondator sau un partener de business
Cum îți alegi un partener de business atunci când te apuci de muncă? Dar un cofondator? Trebuie să fii foarte atent, să stabilești lucrurile clar și să simți că omul acela poate să te ajute în afaceri.
Revista "Entrepreneur" face o listă de șase lucruri pe care să le iei în considerare atunci când îți alegi un cofondator (sau el te alege pe tine). Am selectat trei dintre cele mai importante și așteptăm și de la voi să adăugați modul în care ați știut că puteți lucra împreună cu partenerul vostru de business.
Cunoaște-ți partenerul
Înainte de a te parteneria în afaceri sau de a fonda împreună o afacere, cunoaște-ți partenerul de cel puțin un an. Studiile arată că oamenii se pot cunoaște cu adevărat după minimum un an.
E ca atunci când te căsătorești. Nu o faci înainte de a cunoaște pe cineva măcar o perioadă. Un parteneriat de business e ca o căsătorie. Cea mai mare eroare e să intri prea rapid într-un parteneriat înainte de a testa niște proiecte comune.
Calculează lucrurile
Parteneriatele pot fi frumoase, dar se pot transforma ușor în coșmaruri. De ce? Pentru că poți să-ți iei un partener mai slab pregătit decât tine. După cum scrie "Entrepreneur", dacă unu plus unu fac doi, ar trebui să te gândești cum ai putea să faci ca rezultatul să fie trei. Un parteneriat nu e doar suma părților, ci e ca o înmulțire.
De asemenea, caută pe cineva care e mai bun ca tine la unele lucruri. Nu fi egoist și nici nu-ți lăsa egocentrismul să te lovească. Chiar trebuie să lași unii oameni să facă lucruri în locul tău. În plus, asigură-te că puteți să vă distrați împreună. Nu neapărat în oraș, dar măcar la locul de muncă trebuie să fie o atmosferă plăcută.
Dacă pornești la drum fără un contract, că doar nu toată lumea are o firmă atunci când se apucă de o idee, stabilește niște termeni clari.
Caută oameni cu skill-uri complementare
Caută oameni cu niște calități care sunt complementare cu ale tale, dar care au aceeași viziune. Nu trebuie să fii bun la același lucru, dar trebuie să aveți aceeași destinație. Dacă ești extrovert, caută un introvert. Dacă tu ești comunicativ, poți căuta pe cineva care să fie bun la alte lucruri, nu neapărat la conversație. Dacă ești bun tehnic, caută un om de vânzări.