Cum se face Woogie mare: de ce au închis campania de crowdfunding

Bogdan Coman, CEO și fondator al Woogie, startup-ul care vrea să creeze un roboțel care să comunice cu cei mici, a fost prezent la ICEEfest și a vorbit despre experiența de creștere a unui startup, dar și cum se trăiește o campanie de crowdfunding care părea de succes.

Bogdan Coman a spus că drumul Woogie a început la 200 Seconds of Fame 2016, iar apoi s-a continuat la acceleratorul Startupbootcamp din Londra, unde s-a mutat cu totul, cu o parte din echipă.

Dezavantaje și avantaje că ești din România

"Venind din România nu e un avantaj, dar poate fi un dezanvantaj. Nu știam piața, nu știam cultura. A trebuit să pornim de la zero: conexiuni, oameni. Am făcut sute de ore de networking", a povestit Coman.

Am avut 300 de susținători. Am strâns 31.000 de dolari. Am închis campania. De ce? Ca să ne protejăm viitorul afacerii. Ne-am fi târât până la finalul campaniei și, în definitiv, nu am fi reușit să livrăm produsul

"Așa arată un program de accelerare. Și te întrebi. Ar trebui să-i mulțumești pe oamenii de la accelerator sau să ne concentrăm pe business? Gândește-te mereu la produs, la echipă și la afacere", a spus Bogdan Coman pe scena ICEEfest.

Cum arată drumul printr-un accelerator? Cam ca în imaginea de mai jos. 

Provocările construirii de hardware

"Cea mai mare problemă când construiești hardware e să strângi investiții. Dacă nu ai tracțiune, nu primești banii de la investitori. Dacă nu ai banii, nu ai producția. Dacă nu ai producție, nu ai clienți. Și tot așa. Cel mai mare challenge e să spargi acest cerc vicios al oului și găinii", a povestit Bogdan Coman.

Woogie a început o campanie de crowdfunding, dar au închis-o înainte de finalizarea acesteia și nu au putut să strângă toată suma necesară. Ei au ajuns la 31.000 de dolari din 75.000 de dolari strânși.

Cea mai mare problemă când construiești hardware e să strângi investiții. Dacă nu ai tracțiune, nu primești banii de la investitori. Dacă nu ai banii, nu ai producția. Dacă nu ai producție, nu ai clienți. Și tot așa. Cel mai mare challenge e să spargi acest cerc vicios al oului și găinii

"O campanie nu e ușor de făcut. Kickstarter îți trimite un Excel cu un calcul care-ți spune dacă vei strânge suma. Am avut 300 de susținători. Am strâns 31.000 de dolari. Am închis campania. De ce? Ca să ne protejăm viitorul afacerii. Ne-am fi târât până la finalul campaniei și, în definitiv, nu am fi reușit să livrăm produsul", a povestit Coman momentul în care a decis să închidă campania.

Ce se întâmplă acum? Woogie încearcă să pivoteze și să găsească modelul de business potrivit pentru a crește.

 



Citeste si