- 2 Octombrie 2025
Cum văd sistemele de inteligență artificială brandul tău? Genezio, compania lui Andrei Pitiș, lansează o soluție
Dacă până acum SEO și campaniile clasice de marketing digital erau armele de bază pentru vizibilitate, odată cu explozia ChatGPT și a altor modele de limbaj, regulile jocului s-au schimbat. Conform datelor prezentate de Genezio, 77% dintre utilizatorii americani de ChatGPT îl folosesc deja ca motor de căutare, iar tehnologia a devenit cel mai rapid adoptat produs digital din istorie, cu peste 700 de milioane de utilizatori.
„Funnel-ul devine conversațional. Am trecut de la o economie a atenției la o economie a intenției. Nu mai contează să fii primul în 10% dintre căutări, ci să fii prezent în 80% dintre conversațiile relevante și să le ghidezi spre rezultatele corecte”, a declarat Andrei Pitiș, co-fondator & CEO al Genezio.
O nouă categorie: Conversational AI Optimization77% dintre utilizatorii americani folosesc ChatGPT ca un motor de căutare
Platforma Genezio nu se limitează la metrici de SEO sau chatbot performance, ci măsoară întreg parcursul conversațional: de la prima întrebare pe care un potențial client o adresează unui model precum ChatGPT, până la dialogul cu agentul AI al companiei sau cu agenții de suport.
Funcționalitățile includ:
- Conversational AI Judges, evaluatori independenți care nu doar notează și explică răspunsurile modelelor, ci permit companiilor să măsoare KPIs relevanți și să obțină insight-uri acționabile;
- Analize în timp real asupra conversațiilor cu ChatGPT, Perplexity și Google AI Overview pentru a detecta tendințe și oportunități de recomandare a brandului;
- Simulări proactive de dialog pentru a testa chatbot-urile proprii și a anticipa scenarii de conversație viitoare;
- Monitorizarea siguranței, acurateței și conversiei în interacțiunile AI-human;
- Dashboard-uri live pentru corelarea îmbunătățirilor conversaționale cu lead-uri și vânzări
„Nu poți optimiza ceea ce nu poți măsura. Răspunsurile LLM-urilor nu sunt fixe, se schimbă în funcție de datele la care au acces. Prin AI Judges, oferim companiilor un mod de a înțelege și optimiza felul în care sunt reprezentate în conversațiile generate de AI”, a adăugat Pitiș.
Compania este condusă de Andrei Pitiș, un nume consacrat în ecosistemul tech, alături de: Bogdan Rîpă, co-fondator al unui startup achiziționat de Adobe și ulterior implicat în Vector Watch (achiziționat de Fitbit) și UiPath; Bogdan Vlad, implicat în Clever Taxi și Vector Watch/Fitbit, acum CTO al Genezio; Paula Cionca, CMO cu experiență în poziționarea și scalarea brandurilor tech.
În 2024, Genezio a ridicat o rundă de pre-seed de 2 milioane USD, condusă de GapMinder Ventures, cu participarea Underline Ventures.
Platforma este disponibilă în prezent pentru un număr limitat de clienți, cu acces extins pe baza unei liste de așteptare.