- 30 Aprilie 2020
Commerce School of the Future #3: „Prețul contează pentru că oamenii au mai mult timp de documentare”
Invitații acestei ediții Commerce School of the Future au fost Cristi Movilă, Country Manager VTEX, furnizor de soluții de ecommerce pentru retaileri și magazine mari, Cătălin Macovei, Managing Partner Moloso Agency și Rareș Bănescu, fondator și CEO al Retargeting.biz.
Ei au vorbit timp de 90 de minute despre investiții în marketing, cum s-au schimbat bugetele, dar și despre strategii utile magazinelor online și offline în perioada aceasta.
Poți urmări webinarul în video-ul de mai sus, acesta este primul articol dintr-o serie mai amplă care va explica în scris discuțiile din timpul său.
- Primul articol poate fi citit aici cu informații din timpul webinarului.
- Al doilea articol îl găsești aici.
Rareș Bănescu, CEO al Retargeting.biz spune că a observat în această perioadă o scădere a costului per click în campanii, deoarece oamenii stau mai mult timp acasă și au mai mult timp la dispoziție.
Nu te opri din investiții de marketing„Click-urile lor pe ad-uri au crescut mult. Traficul magazinelor online a crescut, dar nu se traduce neapărat printr-o creștere a vânzărilor”, spune Rareș Bănescu.
El consideră că brandurile, mici sau mari, nu trebuie să întrerupă investițiile și comunicarea în perioada aceasta, în limita posibilităților.
„Dacă te-ai oprit din comunicat, ți-ai oprit business-ul. Repornirea va fi mult mai grea decât dacă te adaptezi în perioada asta. Google Shopping este free în Statele Unite și urmează să fie și în Europa. Am văzut o cerință spre Google Shopping. Dacă ne oprim și se oprește roata e foarte greu să o urnești”, explică Bănescu.
În plus, în ceea ce privește aspecte care nu mai țin de marketing-ul online, ci de funcționarea de zi cu zi a business-ului, el spune că și-a dat seama că la Retargeting erau foarte concentrați pe cifre, iar acum odată cu pandemia pun preț pe satisfacția clienților, iar aceasta a crescut cu 30% în ultima perioadă.
Ce poți să faci? Schimbă prețul„Cel mai bun lucru pe care-l pot face antreprenorii este să modifice prețul produsului. Oamenii au mai mult timp la dispoziție, dau mai multe click-uri, mai multe compratoare de prețuri. Dacă până acum o lună jumate aveam un impulse buying, acum are tot timpul din lume să facă shopping. Atât timp cât anunțurile legate de livrare au rămas aceleași, rata de retur și anulate este mai mică decât era înainte. Acum cumpărătura se face mult mai documentat”, explică și Cătălin Macovei.
Însă pentru că în perioada asta companiile mici au întrerupt investițiile există un risc de monopol, ceea ce trebuie luat în calcul de retailerii mici și medii.
„Business-urile mediile devin mari, iar business-urile mici care nu se adaptează mor. Cel mai trist lucru e să aibă un singur retailer monopol. Oprirea campaniilor nu e o soluție. Business-urile mici de care ne împedicam prin reclame nu mai sunt, iar business-urile mari devin și mai mari. Aici s-a făcut greșeala”, spune Macovei.
În afară de investiții în marketing, în perioada aceasta prețul contează foarte mult.„Clienții se uită mult mai atent la prețul produsului. Va începe bătălia cea mai mare. Unii vor dori să dea în prețuri, până să ajung să scape de marfă. Acum e importantă lichiditatea. Orice firmă are nevoie de cash în firmă ca să supraviețuiască. Vom vedea reduceri peste reduceri. Poți modifica prețurile dinamic în site și este o metrică pe care ar trebui să o urmărească foarte mult”, spune fondatorul Moloso Agency.
„Am analizat un lucru. Am rugat un client să modifice un preț cu 7 lei. De când a făcut asta s-au triplat vânzările. El era pe numărul 2, iar celălalt din numărul 1 avea produsul cu 7 lei mai ieftin. E o metrică pe care nici noi, nici Cristi prin VTEX nu are cum să o modifice. Singurul e în stare să o facă e clientul. Trebuie să studieze cât are adaos, care sunt costurile fixe acum, de unde poate tăia, pentru că și costurile fixe au scăzut”, explică Macovei.