Cumpărături online: chiar dacă se documentează pe mobil, românii comandă de pe PC

Cei mai mulți oameni comandă pe internet de pe calculator. Motivele sunt numeroase, de la cum este folosit telefonul și pentru ce anume la sentimentul controlului pe care clienții îl au pe un dispozitiv cu un ecran mai mare. Totuși, balanța s-a înclinat în favoarea smartphone-ului cu aproximativ 20% de la an la an în ceea ce privește informarea.

Din 2011, sfâșitul toamnei este marcat în România prin numeroase reduceri și campanii dedicate Black Friday. Acest eveniment a dus la creșterea segmentului e-commerce. Anul acesta a fost cel mai bun pentru retaileri, dar o analiză Today’s, agenție de marketing online, arată că utilizatorii nu folosesc atât de mult mobilul, cât calculatorul.

În e-commerce, comenzile sunt finalizate în proporție de 70-80% de pe PC. Procentul este relativ la cât de bine este optimizat site-ul magazinului, dar și nișa pe care activează. Din experiența acumulată în mai bine de un deceniu de agenția Today’s, specialiștii acesteia au observat că românii preferă de foarte multe ori, chiar și în cazul magazinelor online, să plaseze comenzile telefonic, să întrebe de stocuri, de condițiile de livrare sau să solicite alte detalii. Astfel, aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice, dar în acest context e foarte probabil ca informarea să fi fost derulată înainte pe telefon sau tabletă.

Cât despre mărcile de dispozitive, cele mai multe comenzi sunt plasate de pe telefoane iPhone sau tablete iPad. Se menține și aici o tendință observată și în preferințele de popularitate și achiziție a telefoanelor, Samsung Galaxy S6 sau Galaxy S7 urmând în acest top. Aceste modele de la Apple și Samsung sunt însă premium, cu prețuri de peste 3.000 de lei.

Totuși, acestea nu sunt reguli care nu se pot schimba în următorii doi ani în comerțul online local. Today’s confirmă că a observat deja pentru clienți de-ai săi cazuri în care mai mult de jumătate dintre cererile de ofertă sau contactări prin formular vin de pe dispozitive mobile.

În cele mai bune momente, până la 80% din aceste cereri au fost plasate de pe telefoane. Cele mai multe astfel de acțiuni se înregistrează îndeosebi în cazul clienților non-e-commerce, care au doar site-uri de prezentare ce generează prospecți, precum: cabinete de avocatura, medicina privata, automotive etc. Prin completarea formularelor de cerere de ofertă, potențialii clienți doar își exprimă interesul pentru anumite produse sau servicii și intenția de a le accesa, însă nu realizează achiziția propriu-zisă direct pe site.



Citeste si