De ce e nevoie să-ți înregistrezi marca? Cinci motive

În momentul în care decizi să pornești la drum cu un business, consultarea unui avocat care să te ghideze în ceea ce privește protecția juridică a firmei tale ar putea fi la coada listei tale de priorități.

Acest articol a fost publicat prima oară de către R&R Partners Bucharest, firmă de avocatură cu cunoştinţe de specialitate în domeniul juridic și cel antreprenorial.

Unul dintre avocații de la R&R Partners Bucharest este înregistrat și pe BizTool.ro, marketplace-ul de servicii oferit de către start-up.ro. Este vorba de Ruxandra Vișoiumanaging partner, care te poate îndruma în aspectele legale pe care le-ai putea întâmpina pe drumul antreprenoriatului.

---

Însă, odată ce ai hotărât să îți vinzi produsele sau serviciile către public, mai mult ca sigur vei avea simboluri specifice companiei tale, denumite mărci. Acestea au rolul de a proteja și diferenția firma ta de posibili competitori.

În România, oricine poate să își înregistreze marca dacă sunt respectate cerințele legale. Iată 5 motive pentru care ar trebui să îți înregistrezi marca.

Ieși în evidență

Înregistrarea mărcii este esențială pentru a preveni o altă persoană (în general, un competitor) să își înregistreze o marcă identică, caz în care nu o vei putea folosi tu însuți în afacerea ta. Este important ca firma ta să aibă o identitate și design unic, încât clienții să o poată identifica cu ușurință.

Evită daunele

Dacă folosești din greșeală numele și marca altcuiva, poți fi dat în judecată de către proprietarul mărcii deja înregistrate și vei fi nevoit să plătești daune proprietarului, precum și posibile cheltuieli de judecată.

Probabil va trebui să îți creezi și un logo nou sau chiar să îți redenumești firma, cheltuind foarte mulți bani cu refacerea materialelor publicitare și a refacerea renumelui pe piață. În urma acestui scandal, este foarte posibil să pierzi și numeroși clienți.

Evită confuzia comercială

Dacă altă companie folosește (aproape) aceași identitate vizuală pentru produsele sale, se poate cauza confuzie printre clienți.

Poți evita o astfel de situație neplăcută înregistrându-ți marca și asigurându-te, astfel, că toți clienții vor apela la serviciile companiei tale, nu la competitorul tău din eroare. După înregistrarea mărcii poți de asemenea să soliciți competitorului tău să își modifice el însuși marca pentru a nu fi confundată cu a ta.

Crește-ți afacerea

Dacă vrei să construiești un brand solid, poți face asta doar înregistrându-ți marca. Cu siguranță afacerea ta va fi mai dezirabilă pentru potențialii parteneri de afaceri sau investitori. Proprietatea intelectuală este unul dintre cele mai de valoare elemente ale companiei tale, însă valoarea ei este nulă dacă nu este înregistrată și protejată.

Câștig financiar

O marcă înregistrată are valoare financiară, așa că poate fi cumpărată sau vândută separat. În plus, dacă la un moment dat dorești să faci un exit din business-ul tău, deținerea de proprietate intelectuală va face afacerea ta mult mai valoroasă pentru un posibil cumpărător.



Citeste si