Dezbatere public-privată despre viitorul comerțului electronic

Reprezentanți ai Guvernului, lideri și specialiști din industrie au abordat tema impactului pozitiv adus de sectorul de comerț electronic în economia României. Dezbaterile au avut loc în cadrul evenimentului dedicat Zilei naționale a comerțului electronic, instituită prin Legea 144/2020.

La dezbaterea organizată de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO) au participat, printre alții, Ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan, președintele ANCOM, Valeriu Zgonea, deputatul George Tuță, președintele comisiei parlamentare speciale pentru automatizare şi viitorul muncii, deputatul Andi Cristea, raportor al APCE pentru Metaverse. Discuțiile au vizat subiecte precum beneficiile plăților electronice asupra consolidării economiei digitale a României, așteptările consumatorului român de la magazinul viitorului, perspectivele comerțului electronic în Metaverse, precum și infrastructura de telecomunicații și internet. De asemenea, participanții au aflat informații la zi despre inovațiile produse de companii precum eMAG, Altex și Cargus, soluții puse la dispoziția companiilor românești care urmăresc dezvoltarea și internaționalizarea.

În intervenția sa, ministrul Bogdan-Gruia Ivan a insistat asupra importanței parteneriatului public-privat, anunțând o inițiativă legislativă în acest sens și oferindu-și sprijinul pentru ca tot mai multe companii românești de comerț electronic sau tehnologie să se internaționalizeze.

În cadrul evenimentului s-a discutat și despre influența pe care comerțul electronic o are asupra altor sectore economice, cum ar fi cel de curierat.

„Sectorul de ecommerce a avut un impact decisiv pentru întregul ecosistem de business din România, a generat schimbare prin inovații digitale și a oferit consumatorilor români experiențe unice. Ne bucură și ne onorează apartenența la comunitatea ARMO și oportunitatea de a contribui la creșterea acestui sector Vom continua să investim în excelență operațională și soluții de livrare, pentru a consolida parteneriatul pe care îl avem cu magazinele online și clienții acestora", a declarat Oana Mandicescu, chief sales officer Cargus.

Potrivit președintelui ANCOM, Valeriu Zgonea, comerțul electronic a generat în România în 2022 180 de milioane de trimiteri, reprezentând 78% din totalul traficului poștal.

Primul Panel al zilei poate fi văzut aici: 

Deputatul Andi Cristea a declarat că, din punctul său de vedere, timpul este cea mai importantă resursă pe care o avem, iar acesta este și motivul pentru care este un client fidel al magazinelor online, iar Oana Antohe a prezentat soluțiile tehnice pe care eMAG Marketplace le pune la dispoziția antreprenorilor care aleg să vândă prin intermediul acestei platforme, astfel încât aceștia să depășească toate obstacolele pe care le-ar fi întâmpinat la intrarea pe o piață străină.

Monica Ciolănel a prezentat în intervenția sa tehnologia pe care Altex a folosit-o pentru a deveni un comerciant omnichannel și pe care o pune la dispoziția companiilor care activează pe marketplace-ul său, în timp ce Bogdan Pătru a prezentat măsuri adoptate de alte state europene pentru promovarea plăților electronice, ce au avut ca efect creșterea încasărilor la bugetele statelor respective.

Al doilea panel poate fi urmărit mai jos. 



Citeste si