- 26 Octombrie 2021
Digitalizare pentru companii din România: jumătate din firme au alocat bugete
Impactul digitalizării în companii poate depăși 30% din cifra de afaceri, iar investițiile în digitalizare încep de la 2.000 euro și pot ajunge chiar și la 10 milioane de euro.
Așa cum arată studiul Digitalizarea în companiile din România 2021, derulat de Beck at al. și MKOR Consulting, soluțiile digitale sunt folosite mai ales pentru eliminarea blocajelor întâlnite în activitatea curentă. Acestea vizează în special procesele și fluxurile de lucru, managementul documentelor, managementul datelor, resursele umane sau luarea deciziilor.
Pentru dezvoltarea și implementarea de soluții de digitalizare, companiile preferă expertiza furnizorilor externi. Principalul motiv pentru colaborarea cu furnizori externi este complexitatea procesului de trecere de la analog la digital în termeni de expertiză și resurse necesare.
Companiile recunosc impactul pozitiv al soluțiilor de digitalizare, cu beneficii în plan operațional, financiar și strategic. Principalii indicatori folosiți pentru a măsura eficiența proiectelor de digitalizare sunt:
- financiari (de exemplu, creșterea cu până la +30% a cifrei de afaceri)
- operaționali (volumul de muncă / documente, durata proceselor, timpi de răspuns, trasabilitatea proceselor etc.)
- resurse implicate (angajați, infrastructură, clienți)
Conform studiului realizat împreună cu experți în digitalizare, eforturile susținute pe perioade mari de timp și investițiile constante sunt factori-cheie pentru reușita inițiativelor de digitalizare. În funcție de profilul unei companii, investițiile în implementarea sau dezvoltarea de soluții de digitalizare încep de la 2.000 euro și pot depăși chiar și 10 milioane de euro.
Pandemia a adus noi provocări pentru jumătate dintre companiile participante la studiul realizat de Beck et al. în colaborare cu MKOR Consulting. Pentru a răspunde acestor provocări, companiile au mizat pe implementarea cu prioritate a proiectelor de optimizare digitală, în contextul diminuării volumului de business.
În aproape o treime dintre cazuri, ritmul de adoptare a soluțiilor de digitalizare a încetinit, ca urmare a reducerii bugetului pentru departamentul IT în perioada pandemiei.
Rezultatele detaliate ale studiului calitativ sunt prezentate în whitepaper-ul “Digitalizarea în companiile din România”, disponibil gratuit. Versiunea în limba engleză a materialului poate fi accesată aici.
Scopul studiului a fost de a determina stadiul actual al inițiativelor de digitalizare în companiile medii și mari, din perspectiva experților implicați direct în astfel de proiecte. În cadrul studiului au fost intervievați experți în digitalizare din 12 companii medii și mari din România, din domenii precum: FMCG, retail, producție, transporturi & logistică, automotive, financiar (banking, servicii financiare), servicii profesionale, farma.