Doris Dezzani, Chief Marketing Officer, Pluxee România: “Dezvoltarea economiei începe cu sprijinul acordat antreprenorilor”

Antreprenorii români sunt curajoși și, de cele mai multe ori, vizionari. Aceasta este cea mai importantă concluzie a discuției avute de start-up.ro cu Doris Dezzani, Chief Marketing Officer (CMO) în cadrul Pluxee România, principalul partener al competiției Românii sunt Antreprenori.

Pluxee a susținut pentru al doilea an consecutiv competiția Românii sunt Antreprenori. Pentru Pluxee, această competiție este o oportunitate prin care reușește să sprijine antreprenoriatul românesc cu finanțare și know-how, impactând astfel viitorul economiei locale. Pluxee activează în industria beneficiilor extra salariale si interacționează zi de zi cu angajatorii români din sectorul IMM-urilor, care reprezintă peste 70% din portofoliul lor de clienți.


Antreprenorii sunt o verigă esențială în remodelarea pieței muncii, iar impactul lor devine vizibil atunci când pun starea de bine a angajaților în centrul strategiei de business.   

În cadrul competiției Românii sunt Antreprenori (RSA) s-au înscris 104 start-up-uri. Dintre acestea, s-au ales 35 de semifinaliști, iar în marea finală au ajuns 7 afaceri din România.

Echipa RongoDesign care creează materiale sustenabile din miceliu s-a clasat pe locul 1 la RSA, urmată de My Secret Land, cărți personalizate pentru copii și BAClass, platformă de educație alternativă ce pregătește elevii pentru Bacalaureat.

O piață de muncă sănătoasă începe cu sprijinirea antreprenorilor

"De ce am ales să facem acest lucru? Pentru că împărtășim convingerea că o piață a muncii sănătoasă și cu potențial de creștere începe cu sprijinul acordat antreprenorilor care construiesc cu responsabilitate – față de comunitățile în care își desfășoară activitatea, față de angajații cu care lucrează zi de zi și, nu în ultimul rând, față de mediu", spune Doris Dezzani, CMO la Pluxee România.

Prin intermediul parteneriatului cu RSA, Pluxee și-a reafirmat angajamentul de a susține antreprenorii români care urmăresc să-și dezvolte afacerile.

"Antreprenoriatul este o călătorie complexă, cu o mulțime de stații intermediare, întoarceri din drum și propulsări neașteptate. Antreprenorii merită să fie aplaudați, dar mai ales susținuți. Prin produsele și inițiativele noastre, vrem să fim acel punct de sprijin care le oferă antreprenorilor români curaj, stabilitate și motivația necesară să meargă mai departe", spune ea.

Cum ajută Pluxee IMM-urile din România

Când ai un business mic sau mediu, fiecare decizie ajunge să conteze, mai ales cele care țin de motivarea echipei și de eficiență operațională.

"Într-un context în care optimizarea resurselor este un factor tot mai important, iar construirea unei echipe solide devine esențială, Pluxee oferă antreprenorilor români soluții inovatoare și digitale care contribuie direct la creșterea implicării, a motivației și a loialității angajaților", menționează Doris Dezzani.

Prin intermediul produselor oferite, Pluxee ajută companiile mici și mijlocii, chiar și în fazele incipiente de dezvoltare, să își construiască un pachet de beneficii extra salariale atractiv pentru angajați. Acestea nu sunt doar eficiente fiscal, ci consolidează o cultură organizațională sănătoasă.

În acest context, Pluxee a dezvoltat IMM Connect, o platformă care conectează antreprenorii cu resurse utile pentru afacerile lor.

"IMM Connect este un hub digital dedicat antreprenorilor care vor să crească sustenabil și să fie în permanență conectați la toate noutățile. Lansată cu obiectivul de a oferi acces gratuit la resurse relevante și ușor de accesat, IMM Connect reunește o varietate de instrumente utile: webinare interactive cu experți din industrie, podcasturi inspiraționale, workshopuri aplicate și eBooks care abordează teme esențiale pentru orice afacere în dezvoltare", spune Doris.

La un an după lansare, IMM Connect a evoluat într-o comunitate activă de antreprenori, care beneficiază constant de conținut exclusiv și actualizat, insight-uri din piață și exemple de bune practici.

"Platforma reflectă filosofia Pluxee de a fi un partener real în parcursul antreprenorial, care încurajează schimbul de idei, colaborarea și formarea continuă", mai menționează Chief Marketing Officer-ul Pluxee România.

Antreprenoriatul este curaj în forma cea mai autentică

Uneori preconcepțiile de care ne lovim inclusiv în cadrul echipei start-up.ro e că antreprenorii sunt cei mai norocoși dintre noi, pentru că au o viață bună și liniștită. Probabil că s-a scris de prea multe ori că "antreprenorii își fac singuri programul".

"Departe de mitul unei vieți ușoare, antreprenorii sunt cei care își asumă riscuri, investesc timp, resurse și energie în idei care nu au neapărat garanții, dar au potențial", spune Doris.

În plus, nu doar punctul de început al afacerii contează, ci fiecare zi în care antreprenorii iau decizii pentru continuitatea business-urilor.

"Curajul nu înseamnă doar să începi un business, ci să îl susții în timp, să iei decizii dificile, să faci față unor situații în care incertitudinea economică poate fi mare, să fii responsabil pentru oameni, pentru echipe, pentru comunitate. Este nevoie de viziune, reziliență și o motivație constantă pentru a merge mai departe", adaugă aceasta.

La finalul colaborării de anul acesta, Doris spune că cel mai important lucru e că au avut ocazia să cunoască și să interacționeze cu antreprenorii, ale căror afaceri ne fac viața mai bună și care, după ea, merită un premiu doar pentru că au început o afacere.

"Noi toți – echipa Pluxee și întreaga comunitate de business – învățăm enorm de mult de la antreprenori despre ceea ce înseamnă să avem curaj", menționează ea.

Cum îți faci angajații fericiți

Pentru angajați devine din ce în ce mai importantă fericirea la locul de muncă. Aceasta a fost și concluzia „Barometrului fericirii la locul de muncă”, primul studiu bazat pe neuroștiință care a evaluat fericirea angajaților din România, un studiu realizat de Pluxee, în parteneriat cu The Happiness Index.

Poate unul dintre cele mai interesante insight-uri din studiu arată că angajații din sectorul IMM se simt mai conectați la strategia și valorile organizației, față de cei din companiile care au trecut deja de 50 de angajați.

"Pe o scară de la 1 la 10, scorul general pentru sănătatea culturii organizaționale în România este 7.0, însă doar 1 din 3 angajați români ar recomanda locul de muncă altor persoane. Potrivit studiului, angajații români spun că au parte de relații de bună calitate și de experiențe pozitive la job și apreciază faptul că angajatorii le oferă flexibilitate și autonomie. În același timp, angajații românii semnalează faptul că nu primesc suficientă recunoaștere și că nu se simt ascultați în mod real de către angajatori, aspecte care, dacă ar fi îmbunătățite, ar crește gradul de fericire la locul de muncă", menționează Doris Dezzani.

Dar datele barometrului arată că există locuri unde antreprenorii pot îmbunătăți lucrurile. Siguranța contează. Nu doar cea fizică, dar și cea care înseamnă încredere în lideri, un element care poate fi construit de antreprenori doar prin transparență, coerență și dialog real.

În plus, angajații vor recunoaștere și aprecierea contribuțiilor. "Este esențial ca liderii să asculte activ, să comunice autentic și să celebreze reușitele, oricât de mici ar părea”, transmite Doris Dezzani.

Pe lângă aceste aspecte, studiul  „Talent Insight. Piața Muncii și IMM-urile”, realizat de Pluxee împreună cu Ipsos România arată că angajații din IMM-uri apreciază cultura organizațională, mediul colaborativ și oportunitățile de a se dezvolta profesional. Cu toate acestea, antreprenorii care dețin IMM-uri trebuie să ia în calcul și faptul că respondenții semnalează dificultăți referitoare la echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

Însă cei mai importanți factori de motivare pentru companiile din România și angajații lor îl reprezintă compensarea orelor suplimentare, dar și beneficiile extrasalariale.

"Credem că antreprenorii sunt un motor esențial al economiei locale și meritul lor trebuie recunoscut, susținut și încurajat. Rolul nostru este să le fim alături nu doar cu produse, ci și cu încredere, resurse și sprijin real, pe termen lung", conchide Doris Dezzani.


România are 860.000 de întreprinderi mici și mijlocii care reprezintă motorul economiei locale, iar 2 din 3 angajați din sectorul privat din România lucrează pentru IMM-uri și aproximativ 60% din profitul net realizat în economie este asigurat de acest sector. Cu ajutorul unui ecosistem de soluții digitale și inovatoare, Pluxee sprijină sectorul IMM din România, oferindu-le antreprenorilor mai mult din ceea ce le dă curaj – încredere, resurse și instrumente eficiente pentru dezvoltarea business-ului.



Citeste si