Elevii români, premiați de AT&T la competiția JA Company of the Year. Cum arată ochelarii pentru nevăzători

Echipa Oculus, un proiect realizat de elevi din România, a câștigat premiul de excelență în IT, sponsorizat de AT&T, la cea de-a 27-a ediție a competiției JA Europe Company of the Year.

Oculus a prezentat un concept de ochelarii inteligenți. Aceștia ajută nevăzătorii sau persoanele cu deficiență mare de vedere să se integreze mai ușor în mediul înconjurător.

Elevii români au prezentat ochelarii Mitra ce vin în sprijinul nevăzătorilor sau persoanelor cu deficiență mare de vedere, ajutându-i să se integreze mai ușor în mediul înconjurător, evitând ușor obstacolele şi pericolele deplasării în spaţiu. Ochelarii au fost fabricați cu ajutorul unei imprimante 3D și sunt dotați cu un set de senzori care analizează toate informațiile despre obiectele din jur, le procesează și le transmite utilizatorului prin sunete de o intensitate și o frecvență variabilă. Ochelarii Mitra sunt capabili să ajute utilizatorul, printre altele, să evite obstacolele și să se deplaseze în linie dreaptă, setând un punct de referință și atenționând nevăzătorul prin sunete când acesta se abate de la direcția setată.

Echipa e formată din elevi de la Colegiul Național I.L. Caragiale, sub coordonarea profesorului Mihaela Găvănescu.

Peste 200 de elevi au participat în Lucerna, în perioada 25-28 iulie, pentru a celebra cele mai bune minicompanii din Europa. 36 de echipe de elevi au concurat în urma participării la programul JA Company, ce le oferă acestora posibilitatea de a iniția și conduce o afacere reală.

 

"Prin programul JA Company, am învățat cum să lucrăm ca o echipă, să analizăm nevoile clienților noștri, și, cel mai important, să petrecem timp alături de clienții noștri, care ne-au inspirat să ne dezvoltăm produsele. Este uimitor că am câștigat premiul AT&T, deoarece afacerea noastră a început cu o invenție și toți suntem inspirați să ne continuăm parcursul educațional în domeniul TIC și să ne dezvoltăm o carieră în domeniu. Grație lui George, prietenul nostru cu deficiențe de vedere, am reușit să dezvoltăm produsul nostru, care va ajuta mai multe persoane", a spus un membru al echipei Oculus.

Învățând să creeze și să conducă o companie, elevii din programul JA Company au creat și promovat către piață produse și servicii reale. În anul școlar 2014-2015, peste 313.000 de elevi din 40 de țări din Europa au participat la programul JA Company.

AT&T și JA Europa lucrează împreună pentru a sprijini tinerii din 10 țări să dobândească abilitățile de care au nevoie pentru a obține un loc de muncă sau pentru a începe o afacere. Prin 55 de programe de orientare în carieră și antreprenoriat, parteneriatul a ajuns la peste 2.000 de elevi. 180 de voluntari AT&T au mentorat tinerii participanți, împărtășind din experiența lor și oferind perspective cheie și exemple de urmat.



Citeste si