Statistici eMAG în 2019: 150 de milioane de euro investiție. Servicii noi pentru marketplace și planuri internaționale

eMAG a anunțat rezultatele financiare și planurile pentru dezvoltarea companiei pe viitor, după un an în care s-au extins internațional.

“Aceasta este definiția unei companii românești. Să dezvolte tehnologie în România și să aibă sediul central aici”, a spus Iulian Stanciu la începutul unei conferințe de presă.

El a vorbit despre faptul că eMAG a devenit o multinațională românească, iar proprietatea intelectuală rămâne aici, locală. De asemenea, Iulian Stanciu a anunțat că eMAG va investi 150 de milioane de euro în tehnologie în următorii 5 ani.

Potrivit lui Iulian Stanciu, eMAG este profitabil în România, dar profitul se investește în dezvoltarea altor piețe. Investițiile au fost realizate din acest profit, prin credite bancare în cazul depozitului, iar Naspers a investit până acum aproximativ 250 de milioane de dolari doar în eMAG. 

Dezvoltare regională eMAG

Iulian Stanciu a anunțat planurile eMAG după ce au cumpărat principalul competitor din Ungaria, Extreme Digital. Iată câteva declarații importante:

  • Am anunțat fuziunea între eMAG Ungaria și Extreme Digital. Ne dezvoltăm rapid, iar obiectivul este de un miliard de euro în șase ani. Vom beneficia de expertiza fondatorilor și care vor rămâne alături de noi și vor conduce business-ul local.
  • E o oportunitate mare pentru sellerii din România. Consumul per capita în Ungaria e mai mare decât în România.
  • Prin această fuziune ne vom dezvolta în total în 9 țări, mai adăugăm Croația, Slovenia, Austria, Cehia și Slovacia.
Investiții în 2018 făcute de eMAG
  • Am investit 30 de milioane de euro în tehnologie, la dezvoltarea site-ului și aplicației eMAG, în dezvoltarea marketplace-ului, dar și în infrastructura IT.
  • Am investit 76 de milioane de euro în logistică, de la depozitul nou până la automatizări logistice.
  • Am ajuns la 4.860 de oameni în tot ce înseamnă grupul eMAG din toate țările și companiile în care am investit.
  • Un program nou început anul trecut se numește Upgrade în care ne dorim creșterea angajaților de la început pentru a ajunge pe roluri de manageri. Vorbim de zone precum call center. Le dăm cursuri și training gratuit pentru a putea avansa în carieră.
  • iLead e un program de dezvoltare pentru manageri. Am avut 120 de manageri care au intrat în acest program în 2018.
  • Future25 e un program în care selectăm 25 de tineri de 25 de ani care pot conduce firma în viitor. Îi ducem la un MBA pentru ecommerce, îi testăm.
  • Cea mai mare investiție e cea făcută în creșterea oamenilor. Ei sunt cei care creează și produc valoare. Am investit anul trecut 2 milioane de euro în câteva zone mari.
Investiții în dezvoltarea internațională

eMAG a investit 33 de milioane de euro în dezvoltarea internațională, dar și în alte companii.

  • Am dezvoltat eMAG în toate țările, am dezvoltat Fashion Days în România, Bulgaria și Ungaria, dar am investit și în dezvoltarea SameDay.
  • Investiția totală în companii, tehnologie și logistică a fost de 141 de milioane de euro.
  • Vrem să investim 150 de milioane de euro în tehnologie în următorii cinci ani.
Marketplace eMAG: 16.000 de vânzători

Iulian Stanciu a anunțat că dorește ca eMAG să aibă 5,7 milioane de produse în marketplace-ul eMAG.

  • Sunt foarte multe produse care răspund unei nevoi specifice care nu sunt încă în România. Un marketplace din Franța are 65 de milioane de produse.
  • Marketplace-ul a reprezentat mai mult de jumătate din numărul produselor vândute, 52%. La nivelul veniturilor, marketplace-ul a ajuns la 32%.
  • În aprilie 2019 marketplace-ul eMAG are 16.350 de vânzători activi. Există 800 de selleri noi în fiecare lună.
  • Peste 1.000 de selleri vând internațional prin intermediul eMAG în Ungaria și Bulgaria.
  • Obiectivul este de 40.000 de selleri în toate țările unde acționează eMAG.
  • În programul Deschide România, dedicat produselor românești și pentru companii cu cifră de afaceri de până la un milion de lei, sunt 1.300 de selleri cu produse în 2.105 de categorii. Există 391.000 de produse disponibile în marketplace.
Dezvoltarea marketplace-ului eMAG în viitor

Iulian Stanciu a vorbit și despre programul Nursery dedicat celor care vând în marketplace, unde sellerii au un om care-i ajută în primele 3 luni de activitate pentru optimizarea proceselor.

  • Urmează să lansăm FBE - Fullfilment by eMAG - logistică asigurată de către noi. Acum suntem în faza de test cu 13 selleri și vom ajunge la 30-50 în această fază. Își țin produsele în depozitul nostru, ne ocupăm de retur și livrare.
  • Am introdus livrarea în lockere disponibilă pentru 1.100 de vânzători.
  • Din toamnă sellerii vor putea cumpăra publicitate pe eMAG prin eMAG Ads. Îi va ajuta să scoată în față produse noi. Va fi cu tarife standard, vom vedea în viitor dacă vom introduce o zonă de bidding.
  • Vom introduce Seller Rating, să dăm posibilitatea clienților să evalueze vânzătorii din marketplace. Am avut multe dezbateri interne, cred că zona de seller rating va aduce mai multă valoare decât va încurca. O vom lansa în perioada următoare.
  • Am introdus o zonă numită Product Health care suspendă produsele cu rate mari de retur, precum acvarii, care se spărgeau.
  • Am construit un call center dedicat pentru vânzătorii din marketplace.
  • eMAG Academy reprezintă o zonă de conținut cu 100 de articole, 130 de video-uri, cu 71.000 de vizite în cinci zile.
  • Am suspendat 875 de conturi în ultimele 12 luni. Am introdus sistemul Account Health, unde urmărim 10 indicatori de calitate și suspendăm profilul dacă e cazul.
Clienții eMAG Florin Filote, marketplace director pentru eMAG în România, Ungaria și Bulgaria a vorbit despre numărul de clienți eMAG.
  • Creșterea pe rural a fost de 38%, iar în urban de 27%.
  • Avem peste un milion de clienți noi din România în 2018, iar 500.000 au venit din zona rurală.
  • Avem 9,4 milioane de clienți în cele patru țări în care operează.
  • eCommerce-ul s-a mutat pe mobil. 76% din vizitele de pe platforma eMAG au venit de pe un dispozitiv mobil.
  • Aplicația eMAG e instalată pe 425.460 de dispozitive iOS, iar pe Android peste 1,2 milioane de instalări.
  • Viteza medie de livrare a ajuns la 1,46 de zile, față de 1,67 de zile anul trecut.
  • 21.288 de expediții au fost făcute în aprilie 2019 în interval orar în aceeași zi.
  • Am introdus automatele de plată în showroom, Priority Pay. Peste 50% din clienți preferă automatul de plată în showroom-ul principal din București. În toate showroom-urile, 40% din clienți preferă automatul de plată.
  • 628.000 de clienți au cardul salvat în contul eMAG, pentru o plată rapidă.
Servicii noi introduse de eMAG în perioada următoare
  • Vom introduce Fast Refund, returnarea instant a banilor la retur, pentru clienții care au cardul salvat în eMAG și lansarea va fi în iunie 2019.
  • Proiectul easybox de lockere în București, adică acele vestiare din diverse zone din București, se dezvoltă. Comenzile plasată până la 00.00 se alimentează la 7.00 dimineața. Avem 60 de lockere disponibile în București. Vrem să avem 300 de lockere în București și 5 orașe mari la finalul lunii octombrie.
  • Din august va fi disponibil returul în locker.
Cifră de afaceri
  • 3,17 miliarde de lei, cu 23% creștere anul trecut pentru eMAG România.
  • Grupul Dante International, care conține și Fashion Days, a ajuns la 4,24 miliarde de lei în România, Bulgaria și Ungaria.
  • Tot grupul eMAG a ajuns la 4,77 miliarde de lei.


Citeste si