Empath: evenimentul care îți arată că cercetarea înseamnă mai mult decât cifre într-un Excel |

Empath Conference este evenimentul care aduce pe aceeași scenă profesioniști din cercetarea de piață și reprezentanți ai mediului de business. Împreună vor dezbate cum poate research-ul să contribuie la business-uri mai bune, mai empatice și cu un grad de profitabilitate mai ridicat. Adina Vlad, fondatoarea companiei de cercetare Unlock și una dintre organizatoarele evenimentului, ne spune mai multe despre misiunea Empath.

Adina Vlad are o experiență de peste 26 de ani în cercetarea de piață, curiozitate și pasiune pe care le-a concretizat sub forma Unlock. O companie pe care a înființat-o după experiența de management pe care a avut-o anterior într-o companie multinațională.

Experiența corporate a ajutat-o în a da o nouă formă cercetării. Astfel, Adina este pionieră în ceea ce înseamnă cercetarea motivațională, tipul de research calitativ care ne ajută să înțelegem mai bine de unde provenim și de ce suntem cum suntem, dar și cum putem să ne proiectăm în viitor.

Unlock este o companie de cercetare, care funcționează pe piața locală încă din 2008, după doua principii clare: rigurozitatea profesioniștilor de socio-pishologie îmbinată cu flexibilitatea din lumea antreprenorială.

Unlock a pornit anul acesta manifestul ”#ResearchBineFăcut”, despre care am vorbit mai multe în articolul de aici.

Tot ca parte din acest demers este și evenimentul Empath, care analizează și dezbate cum contribuie cercetarea în business. Despre acesta am vrut să aflăm și noi mai multe direct de la Adina, care este una dintre inițiatoarele evenimentului.  

Research în business - de ce și cum Conceptul evenimentului - de ce e nevoie de un eveniment dedicat cercetării în business? 

Cercetarea de piață nu a avut niciodată un eveniment local dedicat marcom-ului (n.r: industria de marketing și comunicare) în general. Există evenimente de industrie organizate în colaborare cu Esomar (Societatea Europeană pentru Cercetare de Opinie și Marketing - asociația de cercetare de piață), dar sunt mai degrabă super specializate. 

Empath este un eveniment dedicat companiilor care folosesc cercetarea de piață și e un demers menit să demonstreze impactul cercetării de piață în business și rigorile de care trebuie să țină cont astfel încât să facă cercetare de piață de calitate, cu mult return of investement. 

Cercetarea de piață bine făcută are un randament investițional imens. Investești puțin și poți obține foarte foarte mult din know-how-ul bine interpretat. 

 

Obiectivul Empath - ce-și doresc de la acest eveniment

Ne dorim să demonstrăm impactul extraordinar pe care-l are cercetarea în business. Și vom face asta aducând în prim plan cazuri de business de succes în care cercetarea a fost eficient folosită. Vom vedea de altfel și cum e folosită cercetarea de piață în alte piețe, în cazul acestei ediții piața din UK, și vom încerca să învățăm și să avansăm uitându-ne și la ce fac alții bine.  

Si ne mai dorim să vorbim despre ce înseamnă cercetare de piață de calitate. Vom face asta având la bază un studiu de piață realizat de IAA despre percepțiile și așteptările clienților din România despre cercetarea de piață de la noi. 

 

O comunitate a cercetătorilor - cât de greu aduni profesioniștii din aceeași industrie la o masă?

Nu a fost dificil. Am abordat oamenii cu experiență și pregătire profesională adecvată și în special din zona de antreprenoriat.

În antreprenoriat cu greu reziști dacă nu aduci valoare. 

Ei au răspuns prompt și imediat “da” pentru că împărtășim aceleași valori și ne confruntăm cu aceleași probleme și știm că împreună putem să le rezolvăm și să avem o voce mai puternică. 

Izolați nu avem atâta energie. 

 

Cui îi este benefică participarea la Empath 

 

În mod clar este adresat beneficiarilor de research, celor care au nevoie de know how de consumator și poate de multe ori nu pot disemina între ce le este de folos și ce nu. 

Puțini de exemplu se raportează la cercetarea de piață ca la o știință. Sunt fascinați de zona de marketing a agențiilor și nu mai stau să se intrebe dacă ceea ce li se vinde este chiar ce le trebuie și e bine făcut sau nu.

Credem că prin dialog, prin transparență și prin evenimente complexe și repetate putem deschide cercetarea de piață către o zonă mult mai acționabilă și mai avansată decât cea în care se află acum. Putem merge spre strategie, insight și interpretare, adică spre ceea ce înseamnă cu adevărat cercetarea. E responsabilitatea noastră să nu rămânem blocați în date agile și atât. 

 

 

Piața din România de research versus piața din UK

La eveniment vor fi prezenți și doi speakeri internaționali: reprezentanți ai Discovery Research UK și Sainsbury’s/Nectar360, care vor aduce o perspectivă comparativă asupra modului în care cercetarea de piață din Marea Britanie combină metodele tradiționale de studiu cu cele moderne și folosește insight-ul pentru a ghida decizii strategice.

”Rămâne să vedem ce ne spun speakerii din UK, dar așteptarea mea este aceea de a afla cum se raportează ei la metode moderne de cercetare, cum le combină cu cele tradiționale și cum se poziționează cercetarea de piață în piața britanică. Vorbim de o piață matură, cu istorie semnificativă în construirea de branduri, deci avem ce să auzim de la ei.”

 

Rezultatele studiului IAA România -  cât de mulțumiți sunt clienții de cercetare din România, dar și care sunt punctele forte și punctele slabe ale industriei. 

Nu putem divulga rezultatele înainte de prezentarea studiului. Din ceea ce știu în prezent, nu avem scoruri de satisfacție și de performanță foarte mari, mai degrabă medii, ceea ce confirmă importanța demersului de a avea un astfel de eveniment, cât și dificultatea drumului pe care pornim.

Avem multă treabă de făcut și această conferință este un prim pas, o primă cărămidă, în a face din industria de cercetare de piață o voce importantă la masa oricărei decizii de business. 

  Ce este o cercetare bine făcută? Ce nu este o cercetare bine făcută?

Nu poți face cercetare de piață având doar o diplomă sau un doctorat. Îți trebuie multă practică, mult teren, multă experiență. Este ca rezidențiatul în medicină. Te poți numi doctor după ce ai tratat un anumit număr de pacienți. Și te poți numi doctor bun după ce ai mai multe cazuri de succes. 

De asemenea, un researcher trebuie să știe psihologie socială ca să poată face interpretări, deci ai nevoie de pregătire academică, nu oricine se poate apuca de cercetare. În România nu se prea ține cont de asta, din păcate, în unele cazuri. Credem că e suficient să primești rezultatele analizelor și apoi să le interpretezi singur.

De aceea, cercetarea ajunge să rămână niște cifre într-un excel și nu alimentează decizii. 

Și noi asta vrem să schimbăm, în linie cu ce are nevoie clientul, de altfel. Dar nu toata lumea știe încă faptul că are cum să obțină asta fără a avea alături oameni de research profesioniști. Și piața din România are astfel de oameni, doar că aceștia preferă de multe ori să stea pe teren și nu pe scene. Ne dorim ca Empath conferences să fie o platformă care promovează cercetarea bine făcută și creează legături autentice cu profesioniștii din cercetarea de piață.

Detalii, program și rezervare loc în sală la Empath.



Citeste si