Etichetele fără greenwashing sunt următorul obiectiv de sustenabilitate al UE

Comisia Europeană a demarat recent o inițiativă legislativă prin care își propune prevenirea dezinformării ecologice pe etichetele produselor comercializate în țările membre ale Uniunii Europene. Miriam Thiemann, Policy Officer for Sustainable Consumption, Biroul European pentru Mediu (BEM), ne-a povestit mai multe despre ce va presupune această inițiativă și cum îi va afecta ea pe comercianți, dar și pe consumatori.

Directiva propusă de reprezentanții Comisiei Europene își propune să combată și etichetele sustenabile ale căror afirmații fac referire la reducerea impactului asupra mediului înconjurător prin compensarea emisiilor cu credite de carbon.

Citește mai multe despre acest subiect în materialul nostru cuprinzător de pe Green Start-Up.

Directiva privind afirmațiile de mediu (Green Claims Directive (GCD) a fost propusă recent de Comisia Europeană, însă în prezent Parlamentul și Consiliul European negociază prevederile acesteia, astfel că deciziile nu sunt încă finale. O altă directivă propusă de reprezentanții Comisiei care își propune să consolideze rolul consumatorilor în tranziția verde a fost deja finalizată și are un rol concentrat și mai mult pe protecția consumatorilor.

Această directivă prevede faptul că un produs sau o companie nu mai pot fi catalogate drept sustenabile dacă există doar un singur aspect sustenabil legat de produsul sau activitatea companiei.

Revenind la directiva privind etichetele corecte, aceasta nu își propune să introducă un nou sistem de etichetare, ci să stabilească reguli stricte privind afirmațiile de sustenabilitate ce se regăsesc pe etichetele din prezent și pe cele ce vor fi introduse în viitor.



Citeste si