Evopath la acceleratorul TBDC Horizon: ”am învățat într-o săptămână lucruri care, pe cont propriu, ne-ar fi luat cel puțin șase luni să le aflăm”

Evopath, un startup de productivitate care ajută companiile la bifarea sarcinilor și motivația angajaților, este una dintre cele patru companii românești care a participat la un sprint de cinci zile din cadrul acceleratorului TBDC Horizon, un program canadian care ajută startup-urile europene să ajungă pe piața nord-americană. Cum a fost experiența pentru fondatorii români și cu ce lecții au rămas după participarea în program, aflăm de la Bogdan Neacșu, CEO Evopath.
Sarcini și recompense cu AI

Ușor ca 1, 2, 3? Aceasta este promisiunea Evopath pentru clienții săi: o sarcină ușor de îndeplinit și oameni care sunt recompensați când au bifat task-ul.

Mai precis, Evopath este un instrument de productivitate, bazat pe inteligență artificială, o unealtă care ajută managerii să creeze și să gestioneze sarcini semnificative. Iar în procesul care duce la îndeplinirea sarcinii, angajații se simt implicați datorită unei rețete bine gândite în platformă, bazată pe gamification: pe măsură ce îndeplinesc din sarcini, angajații sunt recompensați și motivați.

Evopath folosește inteligența artificială pentru a include componente de învățare și recompense în fiecare task, astfel încât oamenii să fie atât informați, cât și motivați să-și facă treaba.

Prin combinarea gestionării sarcinilor asistate de inteligență artificială, a învățării și a recompenselor, Evopath le permite angajaților să lucreze mai inteligent, nu mai intens.

Ce înseamnă mai exact pașii 1, 2, 3?

1 este definirea sarcinii, unde utilizarea inteligenței artificiale ajută la stabilirea instrucțiunilor.

2 este generarea învățării, astfel încât angajatul să fie informat.

3 este crearea de recompense și recunoaștere, astfel încât angajatul să fie motivat.

Evopath la acceleratorul TBDC Horizon 

Evopath a fost unul dintre cele patru startup-uri românești care au participat la Sprint Week, parte a programului Toronto Business Development Centre - TBDC Horizon, alături de Ogre AI, RepsMate și Adapta Robotics.

TBDC Horizon este un program canadian fără capital propriu care ajută startup-urile europene să se extindă în America de Nord prin intermediul Canadei.

Pentru un startup românesc, aceasta înseamnă acces la o piață de peste 500 de milioane de consumatori, prin interacțiuni cu clienții țintă, parteneriate, mentorat și conectarea cu experții potriviți pentru fiecare industrie.

Sprint Week este un sprint de 5 zile în Toronto, unde fondatorii se întâlnesc și se conectează cu potențiali investitori, clienți și parteneri, dar participă și la ateliere de mentorat cu fondatori globali.

Ceea ce este specific și special la Sprint Week este faptul că fondatorii români se întâlnesc cu parteneri care au fost anterior selectați de echipa TBDC în faza de strategie a programului. Practic, conectarea cu persoanele cheie care îi pot ajuta să își scaleze afacerea.

Ce părere are Bogdan Neacșu, CEO-ul startup-ului Evopath, despre Sprint Week?

Pentru el, interacțiunea cu mentorii a fost de departe cea mai utilă parte a programului Horizon. După cum menționează: „este întotdeauna ideal să înveți din succesele altora decât din propriile eșecuri, chiar dacă uneori, acestea din urmă sunt inevitabile”.

A aflat despre sprint de la prietenii lor din programul Microsoft for Startups, care dezvoltă, la rândul lor, programe de accelerare cu parteneri de scalare precum TBDC.

A ales să se implice pe piața canadiană, deoarece aceasta are mai multe asemănări culturale cu Europa de Vest decât cu America de Nord, chiar dacă cea din urmă este în mod clar cea mai efervescentă piață pentru startup-urile de inteligență artificială.

Dar pentru un startup de inteligență artificială cu origini în România, prin participarea la un accelerator canadian primește ce e mai bun din ambele lumi - cel puțin, asta crede Bogdan.

CEO-ul consideră că programul Horizon a fost un adevărat sprint pentru a învăța cum să scalezi în Canada. Într-o săptămână, au tăiat lucruri de pe lista de învățare care le-ar fi luat probabil 6 luni dacă ar fi fost singuri în această călătorie.

Ce au învățat în accelerator? 
  • știu cu cine să vorbească pentru a se stabili în Toronto în două săptămâni: de la spații de birouri la consultanți contabili/fiscali și angajarea de talente;
  • ce este necesar pentru ca clienții lor să cumpere de la Evopath;
  • ce parteneriate trebuie să încheie pentru a putea fi operaționali comercial cât mai repede posibil în Canada;
  • care sunt investitorii potriviți pentru a extinde Evopath în America de Nord;
  • ce să faci și ce să nu faci, lecții primite la fața locului de la antreprenorii de succes care au reușit în industria lor, dar pe piața din Canada.

În clipul din acest articol îl puteți asculta pe Bogdan și testimonialul lui filmat în Toronto după încheierea Sprint Week. 

Dacă și tu ești un fondator/ o fondatoare interesat/ă să vă aduceți startup-ul pe piața canadiană și apoi pe cea nord-americană, vă puteți înscrie în programul TBDC Horizon.



Citeste si