EY Antreprenorul Anului: un sud-coreean care a început cu 45.000$ un imperiu

JungJin SEO, președinte de onoare al Grupului Celltrion din Coreea de Sud, a fost desemnat EY World Entrepreneur Of The Year 2021, în cadrul unei ceremonii virtuale de premiere transmisă în direct în întreaga lume. JungJin a fost ales dintre cei 45 de antreprenori calificați în finala mondială, provenind din 38 de țări și teritorii. JungJin SEO este primul câștigător din Coreea de Sud din istoria de 21 de ani a competiției.

„Câștigătorul din acest an al competiției globale EY World Entrepreneur Of The Year demonstrează că ceea ce îi diferențiază pe antreprenori este adaptabilitatea și creativitatea. Povestea lui JungJin, care și-a asumat riscuri uluitoare, atât personale, cât și profesionale, pentru a fonda Celltrion și a-l transforma într-una dintre cele mai importante companii biofarmaceutice din lume, ne arată puterea unui antreprenor de a schimba lumea”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.

JungJin, în vârstă de 63 de ani, a fondat Celltrion, o firmă biofarmaceutică, în 2003, cu doar 45.000 de dolari. În cei aproape 20 de ani de la înființare, Celltrion și-a îndeplinit misiunea de a promova sănătatea și bunăstarea pentru toți prin dezvoltarea de medicamente inovatoare pentru tratarea bolilor autoimune, a diferitelor forme de cancer și, cel mai recent, a COVID-19. Afacerea pe care JungJin a început-o împreună cu cinci dintre colegii săi a crescut la peste 2.100 de angajați, cu permise de vânzare în peste 90 de țări și venituri care depășesc 1,69 miliarde de dolari.

Călătoria antreprenorială a lui JungJin a început de la o vârstă fragedă, când a lucrat ca șofer de taxi pentru a putea urma Universitatea Konkuk din Seul, Coreea de Sud. După ce a studiat ingineria industrială, s-a dezvoltat profesional în cadrul Daewoo Motor Co. până când și-a pierdut brusc locul de muncă pe fondul problemelor financiare ale producătorului auto în urma crizei economice asiatice din 1997.

În anii care au urmat, JungJin a colaborat cu colegii săi pentru a explora oportunitățile de afaceri din numeroase industrii, dintre care multe păreau promițătoare la momentul respectiv, dar nu au reușit să obțină un succes de durată. În cele din urmă, după ce a participat la o discuție găzduită de mai mulți savanți de renume, el a decis să se concentreze asupra sectorului biofarmaceutic, crezând că acesta are potențialul de a fi următorul mare motor de creștere.

Astfel, el a fondat Celltrion cu doar 45.000 de dolari. În ciuda începuturilor sale modeste, compania a devenit rapid o forță și lider în industria farmaceutică sud-coreeană.

Lansarea Remsima, "primul biosimilar de anticorpi din lume", a propulsat rapid Celltrion în rândurile companiilor de top din sectorul farmaceutic, o zonă mai puțin dezvoltată a țării. Acest succes a fost urmat de lansarea de medicamente pentru cancerul de sân și limfom, care sunt acum utilizate în întreaga lume, iar cel mai recent, a răspuns pandemiei globale prin dezvoltarea cu succes a unui tratament cu anticorpi pentru COVID-19.

JungJin SEO, președinte de onoare, Celltrion Group, spune: "Pentru mine, antreprenoriatul a fost întotdeauna despre reunirea unui grup de oameni spre o viziune comună, îmbrățișând provocările ca oportunități și angajându-se să contribuie la bunăstarea generală. Când am început, viziunea mea a fost de a ajuta pacienții să obțină acces la medicamente sigure, eficiente și accesibile și, astfel, să îmbunătățească calitatea vieții oamenilor. Sunt onorat să mă alătur prestigiosului grup de câștigători EY World Entrepreneur Of The Year și intenționez să folosesc această platformă minunată pentru a continua să fac din această lume un loc mai bun pentru generațiile viitoare."

România a fost reprezentată de Horaţiu Ţepeş, câștigătorul titlului EY Entrepreneur Of The Year – România 2020, CEO Bilka, o companie antreprenorială din Brașov, lider de piață în România în domeniul acoperișurilor.

Horațiu Țepeș, CEO Bilka: „Experiența WEOY și EOY este una unică, care a depășit limitele unei competiții și s-a transformat într-o lecție de business pentru mine. Mi-a dat ocazia, într-un timp foarte scurt, de a cunoaște poveștile de succes a sute de business-uri din zeci de țări și din domenii diferite. Consider că nicio carte de business nu poate înlocui această experiență. Am avut de învățat din fiecare poveste și interacțiune lucruri care îmi vor fi de ajutor în activitatea mea. Le sunt recunoscător tuturor celor care au creat acest program și mi-au propus să fac parte din el.”



Citeste si