- 8 Februarie 2018
Faci ecommerce? De ce evenimente poți profita în 2018?
RTB House oferă câteva sfaturi celor care își doresc să valorifice evenimentele speciale de anul acesta cu ajutorul tehnicilor de retargetare.
Pregătirea unui calendar de ecommerce pentru departamentele de marketing și vânzări e o mișcare prin care brandurile pot ajunge cu un pas în fața competiției, atât în online, cât și în offline. Prin urmare, iată evenimentele cu cel mai mare potențial de anul acesta și câteva recomandări pentru a atrage avantaje pentru brandul tău:
Ecommerce - Evenimente sportive - campanii consistenteÎn 2014, Jocurile Olimpice de Iarnă și Cupa Mondială FIFA au ajuns la audiențe de 2,1 miliarde, respectiv 3,2 miliarde de oameni. În 2018, se așteaptă un nou record atins de industria ecommerce. În 2018, Jocurile Olimpice for avea loc în Pyeongchang, Coreea de Sud. În vară, Cupa Mondială Fifa va avea loc în Rusia.
Evenimentele sportive aduc trafic de la publicul pasionat și generează vânzări remarcabile în cumpărarea de electronice (în special televizoare). De asemenea, și piesele vestimentare, echipamentele sportive, cosmeticele, băuturile în ediții speciale, branduite cu echipele care concurează sunt foarte căutate. Cresc substanțial și comenzile online de mâncare cu livrare la domiciliu.
Multe magazine online pregătesc campanii și oferte complexe în preajma acestor evenimente. Totuși, activitățile dau cele mai bune rezultate dacă sunt adaptate pentru fiecare canal, oferind clienților o experiență completă. De asemenea, campaniile de retargeting livrează conținut publicitar personalizat fiecărui client, relevant pentru obiceiurile acestuia.
De exemplu, ofertele legate de Jocurile Olimpice de iarnă pot da prilejul pentru campanii creative, cu reprezentări grafice legate de acest eveniment, dar cu recomandări de produse pentru uz obișnuit. Recomandările pe rețelele sociale și prin newslettere pot fi extrem de potrivite în aceste tipuri de campanii, făcându-le vizibile, coezive și eficiente.
Sărbătorile tradiționale și loializarea clientuluiShoppingul online “explodează” în perioada sărbătorilor. În România, cele mai profitabile sărbători pentru sectorul ecommerce sunt Crăciunul și Paștele.
Înaintea celor mai mari sărbători, clienții lansează căutări temeinice în magazine, pentru a găsi cele mai potrivite cadouri. Profilul de cumpărător suferă mici schimbări, în primul rând pentru că oamenii caută review-uri și inspirație, apoi pentru că nu caută produse pentru ei înșiși și nu în ultimul rând pentru că ajung inclusiv în magazine care nu corespund intereselor personale în mod normal.
În aceste perioade, magazinele vor să ajungă la cât mai mulți clienți potențiali cu putință, cu scopul de a-i converti în cumpărători fideli. Cu un motor de retargeting, marketerii pot plănui campanii foarte eficiente dedicate acestui grup de utilizatori. De exemplu, obiectivele specifice ale campaniilor și targetul de profitabilitate pot fi aplicate diferit pentru segmente diferite de utilizatori, sporind eficiența și optimizând reach-ul. De asemenea, campaniile creative pot să contribuie și la brand awareness.
Evenimente speciale - anticiparea intențiilor cliențilorEvenimentele speciale contribuie la creșterea remarcabilă a valorilor de vânzare în sectorul ecommerce. Fie că e vorba de zile de naștere, aniversări sau sărbători mai mici, acțiunea de cumpărare de cadouri pentru cei dragi va fi mereu o oportunitate pentru branduri.
Consumatorii din toată lumea petrec mult timp și sunt dispuși să aloce sume mari pentru a găsi cadourile perfecte de Valentine’s Day (14 februarie), Ziua Femeii (8 martie), Ziua Copilului (1 iunie) și nu numai.
Analizele experților arată că, în fiecare an, clienții alocă un buget și mai mare pentru aceste ocazii. Pentru că fiecare utilizator își dorește să găsească acele cadouri speciale, cu o tușă cât mai personală, reclamele personalizate îi pot fi extrem de utile. Marketerii se bazează pe segmentarea utilizatorilor în funcție de intențiile de cumpărare, bazându-se pe căutările acestora. O campanie ingenioasă care să aibă în centru produsele respective are toate șansele să genereze vânzări, fără să fie investite bugete cu mult mai mari.
Promoții de sezon - recâștigarea cliențilorEvenimentele precum Black Friday sau Cyber Monday au un succes global pentru sectorul ecommerce. Aceste tipuri de ocazii deschid oportunitatea pentru marketeri să se reconecteze cu clienții vechi, care poate le-au vizitat magazinele cu mult timp în urmă. Cu ocazii speciale și promoții atrăgătoare, este posibil ca aceștia să își dorească din nou să facă achiziții. Oamenii de marketing trebuie să păstreze în minte faptul că oamenii care fac cumpărături în aceste perioade cu reduceri substanțiale nu sunt interesați exclusiv de ofertele noi.
Deseori, clienții vizitează un site și revin pentru a face o achiziție doar când văd prețul redus. Oamenii de publicitate trebuie să le reamintească de produsele care le-au atras atenția. De asemenea, prin utilizarea tehnologiilor de retargeting, oamenii de marketing pot crește eficiența campaniilor după evenimente precum Black Friday. Pot oferi conținut publicitar care să reprezinte produse complementare celor achiziționate anterior. Pe termen lung, relația cu clientul poate deveni mai solidă astfel.
2018 va fi cel mai bun an de până acum pentru ecommerce
Anul 2018, ținând cont și de evenimentele sportive, va fi plin de posibilități pentru ca magazinele online să atragă clienți noi sau să consolideze relația cu cei vechi. Oamenii de publicitate ar trebui să planifice din timp cum valorifică aceste oportunități, iar utilizarea datelor existente despre preferințele utilizatorilor în campaniile de retargetare exacte poate fi o strategie foarte utilă pentru a obține rezultate optime.