Facturare pentru Milennials - BillMe nu-i lasă pe clienți să uite de plata către tine

Ai început o afacere și aștepți după clienți ca să-ți plătească facturile, dar nu vrei să-i agasezi cu telefoane. Un startup din România vrea să rezolve acest lucru printr-o unealtă de facturare care urmărește documentele și le poți trimite prin Facebook Messenger și WhatsApp. BillMe a fost lansat de curând și am vorbit cu fondatorii.

Alex Cîrcei poate fi numit un antreprenor în serie, deși proiectele lui nu au avut succes global. A început în 2008, cu un magazin online, livemag.ro, pe care l-a vândut către debo.ro. Din 2009 are o agenție de marketing online, cea care l-a inspirat să construiască o unealtă pentru facturare în epoca Millennials - cu trimitere pe Facebook Messenger, WhatsApp sau SMS.

Cu BillMe poți crea factura, o trimiți prin rețele sociale și apoi poți primi banii prin servicii de plată ca Stripe, Braintree sau alți procesatori.

Din experiența proprie

"Am petrecut șapte ani într-o agenție de marketing și aproape tot timpul ne-am confruntat cu probleme în încasarea facturilor. Clienții invocau tot felul de scuze, ba că nu au primit factura, ba că a ajuns în spam. Am fost nevoit să folosim tool-uri ce urmăresc activitatea unui email, ca sa să vedem dacă a fost deschis și de câte ori au fost citite. Am văzut clienți care au deschis mail-ul și de 28 de ori până au plătit o factură", povestește Alex Cîrcei. Pentru că nu sunt singurii în această situație, au creat un produs care să rezolve această problemă.

Alex mai are alți trei cofondatori cu experiență în dezvoltarea de proiecte online și aplicații: Andrei Blaj, Alexandru Artimon și Călin Sargan. Anul trecut au dezvoltat un MVP (minimum viable product) și au mers la TechCrunch Disrupt în San Francisco, cu un stand, pentru a valida ipoteza lor de lucru. Voiau să vadă dacă piața există și oamenii ar folosi un asemenea produs.

Pentru că atributele produsului sunt posibilitatea de a trimite factura prin Messenger, WhatsApp și SMS, BillMe se adresează freelancerilor și startup-urilor, care se pot adapta la o asemenea soluție. Astăzi produsul e finalizat - aplicație web, Android, extensie de Google Chrome și urmează să lanseze și varianta de pe iOS.

Diferențiatori

Alex spune că produsul vrea să ajute orice firmă sau freelancer să fie plătit/ă cât mai repede. Are trei facilități majore, spune Cîrcei.

"Ne-am integrat cu sisteme de comunicare real time, cum ar fi WhatsApp, Facebook Messenger sau SMS. Astfel ești sigur că destinatarul a primit factura. În al doilea rând, poți urmări factura - am dezvoltat un sistem avansat de urmărire care permite expeditorului să fie notificat când destinatarul a deschis factura, din ce locație și de pe ce device", explică Alex.

De asemenea, au integrat procesatoare de plăți prin card rapide, astfel că orice client poate plăti o factură în câteva zeci de secunde, direct de pe telefonul mobil.

BillMe are trei planuri de plată - Basic, Standard, Pro. Varianta Basic (10 dolari pe lună) e pentru companiile cu un singur cont, practic o singură persoană poate să folosească aplicația. Are toate facilitățile, mai puțin zona de statistici privind răspunsurile și plățile clienților. Standard (20 de dolari pe lună) e pentru cinci clienți, iar Pro (50 de dolari pe lună) e pentru un număr nelimitat de conturi.

Viitorul

Odată lansat produsul și pe măsură ce adună clienți (deja au câțiva plătitori), BillMe vrea să intre în America de Nord. De altfel, analiza de piață a fost făcută pe startup-urile de acolo. Urmează apoi piețele emergente.

L-am întrebat pe Alex dacă nu i se pare riscant să lanseze un produs care poate trimite facturile prin rețele sociale, în condițiile în care majoritatea business-urilor folosesc email-ul.

"Trăim într-o lume rapidă, cu nevoi rapide, așa că și facturile trebuie să fie ușor de trimis și folosit. Facilitățile sociale încurajează o comunicare mult mai rapidă cu clientul. În cazul în care se dorește, produsul permite trimiterea facturii pe email", a spus Cîrcei



Citeste si