Adalexa: florăria cu cifră de afaceri de 2 milioane de lei dintr-un oraș cu 30.000 de locuitori

Cristian Arsene este antreprenorul care a dezvoltat florăria Adalexa alături de soția lui, business care are atât magazin fizic, cât și magazin online, în Curtea de Argeș. După aproximativ 12 ani de afacere, florăria lor a ajuns să aibă o cifra de afaceri de 2 milioane de lei, într-un oraș mic de 32.000 de locuitori, și cu eforturile unei echipe de doar 5 oameni. Cum a ajuns aici, ne spune el, în povestea afacerii lui, în cadrul proiectului #Antreprenori, powered by ING Bank.

Interviul cu Cristian Arsene este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.

Învățam împreună din poveștile antreprenorilor români care au clădit afaceri care ne inspiră. ING este alături de ei în fiecare etapă de creștere, cu expertiză, consultanță, produse digitale și soluții de banking și mai și. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate si sprijină dezvoltarea lor sustenabilă, pentru a-și duce afacerea la nivelul următor.


Cristian, acum în vârstă de 40 de ani, înainte să devină antreprenor în industria florilor, a lucrat 6 ani în HoReCa. Experiența de aici și mediul dinamic i-au făcut tranziția spre antreprenoriat mai ușoară, dar tot a resimțit schimbarea, spunând că brusc, a dispărut timpul liber și au apărut multe provocări. 

De departe, cea mai mare provocare a fost pandemia, când s-a trezit cu magazinul închis și cu multe flori comandate deja. Mii de fire, cu o durată de viață limitată, stăteau în depozitul florăriei.

Așa că cea mai mare provocare din afacerea lor de până acum a devenit deodată o oportunitate, deschizându-le calea către o afacere online. Post-pandemic, au o florărie online, unde fac livrări în regim propriu în Curtea de Argeș și împrejurimile din județ. 

Spre flori s-a îndreptat urmând pasiunea soției, alături de care a vrut să construiască o afacere de familie. Și a văzut și o oportunitate de business în județul Argeș. A știut că vrea să dezvolte o florărie modernă, unde oamenii să poată găsi o gamă variată de flori și plante la prețuri mai mici față de ce exista pe piață în acel moment. Așa au creat Adalexa

Experiența l-a învățat că piața florilor e una dinamică și mereu în schimbare. Dar acum deja știe câteva trucuri de business, cum ar fi stabilirea unor parteneriate de durată cu ferme din Kenya, Columbia și Ecuador de unde importă săptămânal flori. De anul trecut a început să lucreze direct cu bursa de flori din Olanda, de unde cumpără flori și plante și elimină astfel intermediari, ceea ce le permite flexibilitate în costuri. 

Digitalizarea și băncile sunt esențiale când afacerea crește

În 2012, Cristian și soția lansau florăria din oraș. După pandemie, magazinul online. Pentru anul trecut, cu Adalexa au avut o cifră de afaceri de 1,8 milioane de lei, iar anul acesta estimează o creștere de până la 2 milioane de lei. 

”Am reușit această performanță într-un oraș cu 30.000 locuitori și cu o echipă de doar 5 oameni. Avem aproximativ 1000 de clienți ai florăriei lună de lună, iar până acum recordul a fost luna martie 2024, cu încasări de 320.000 de lei.” 

Dacă începuturile antreprenoriatului au venit cu realizarea noii realități, lipsa timpului, experiența a venit și cu o anumită relaxare pentru Cristian. Aici a contribuit și puterea de adaptare la cerințele și inovația pieței. 

”Când am început aceasta afacere, aveam puține comenzi și erau foarte ușor de gestionat. Odată cu creșterea numărului de comenzi, acestea au devenit destul de dificil de gestionat, iar cea mai buna soluție pe care am găsit-o a fost un soft personalizat de gestionare a comenzilor, care ne-a ușurat munca foarte mult iar experiența clientului a fost cu mult îmbunătățită. Investițiile în digitalizarea afacerii sunt foarte importante.”

Pe lângă digitalizare, antreprenorul e de părere că în dezvoltarea business-ului contează și o relație bună cu banca. 

”Pe lângă operațiunile clasice, o bancă ar trebui să ofere și soluții de procesare a plăților online pentru site-uri, finanțări pe termen scurt și lung, aplicații digitale pentru gestionarea serviciilor și, nu în ultimul rând, un consultant dedicat care ține aproape relația dintre antreprenor și bancă.”

Privind în urmă, antreprenorul știe acum ce greșeală a făcut, și anume frica de a accesa credite bancare pentru dezvoltarea afacerii. Iar dacă și-ar da un sfat versiunii sale  de 20 de ani, acela ar fi să înceapă direct cu o afacere online și să renunțe la magazinul fizic. 

În antreprenoriatul florilor, a dezolta afacerea nu e floare la ureche. Iar cea mai grea întrebare pe care și-o pune antreprenorul dimineața este: oare voi găsi forța de muncă calificată ca să pot dezvolta afacerea? 

Până atunci, Adalexa se bucură de creșteri ale cifrei de afaceri și ale profitului, de beneficiile digitalizării și se pregătește pentru neprevăzutul industriei.



Citeste si