Floriana Tiron, Gourmet Gift: cum crești mereu și transformi lumea cadourilor?

Floriana Tiron a fondat Gourmetgift.ro în 2010, după o carieră de peste 7 ani în corporații. A vrut să răspundă la întrebarea grea a oamenilor, anume “ce să fac cadou”? Afacerea a crescut, chiar și cu limitările pandemiei, iar noi am aflat detalii despre cum faci afacerea să crească permanent.

Interviul cu Floriana Tiron este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.

Proiectul „Antreprenori” este sustinul de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.


Gourmet Gift este un magazin online de coșuri cadou pentru diferite ocazii, o adiție utilă pentru cei care vor să facă un cadou, dar nu au inspirație să aleagă mai multe produse deodată. Magazinul a fost lansat în 2010 de către Floriana Tiron, iar astăzi compania lucrează cu firme mari din domeniul bancar, din curierat, industrie sau telecomunicații care folosesc Gourmet Gift drept furnizor pentru coșurile cadou trimise partenerilor de business. Magazinul online este administrat din Constanța.

Floriana Tiron spune că ideea a apărut din dorința de a oferi pieței un răspuns la veșnica întrebare “și ce să-i cumpăr cadou”. Schimbarea spre antreprenoriat a fost generată de apariția pe lume a primului copil al familiei Tiron. Iar la momentul respectiv, antreprenoriatul părea calea cea mai ușoară către mai mult timp liber și independență financiară. Dar a venit și cu provocări.

Provocările afacerii

Gourmet Gift a crescut, dar au fost și provocări. În primă fază, pentru Floriana provocarea a fost diferența dintre o corporație și o activitate pe cont propriu, mai ales că nu avea cunoștințe specializate în toate aspectele organizării unei companii.

“Înveți lucrurile din mers, lovindu-te de ele și încercând să îmbunătățești în permanență produsul pe care-l oferi clientului”, spune Floriana.

Business-ul a crescut, dar cel mai mare șoc a fost venirea pandemiei în 2020. 2019 a fost un an de creștere spectaculoasă, Gourmet Gift s-a trezit într-o situație nemaivăzută. “Aveam stocuri mari de marfă în retailul clasic și o scădere drastică a vânzărilor online. Pericolul s-a transformat în oportunitate, în momentul în care clienții au conștientizat că alternativa online este cea mai ușoară variantă prin care pot fi alături de cei dragi, în ciuda restricțiilor”, explică antreprenoarea.

Investițiile în echipă au fost cele mai utile

Floriana menționează că cea mai mare investiție o reprezintă echipa, mai ales că sunt colegi care sunt alături de ea din primii ani.

“Avem familii care au crescut odată cu brandul Gourmet Gift. Acest lucru se datorează probabil faptului că funcționăm ca o mare familie. Alături de echipă, alte investiții utile au fost cele în dotarea cu echipamente a depozitului logistic, ERP-ul pe care-l folosim și investițiile constante în îmbunătățirea site-ului”, explică fondatoarea Gourmet Gift.

De altfel, compania a digitalizat mult în ultimii ani, de la automatizarea depozitului și la experiența clienților.

“Avem o trasabilitate clară a fiecărui proces cu ajutorul softurilor cu care lucrăm și a partenerilor noștri. Investim în promovarea online și offline, cu ajutorul tuturor instrumentelol pe marketingul digital le oferă în acest moment”, spune Floriana.

Rezultate - creșteri pe toate planurile

Business-ul a avot o creștere accelerată, dar sigură, spune Floriana. Astfel, în pandemie s-au adaptat și au dus produsele spre persoanele fizice, au oferit livrări direct la adresă. “De asemenea, modalitatea de lucru de acasă, implementată în pandemie, a generat o altă nevoie: menținem echipele unite, prin intermediul cadourilor care ajung la adresa fiecărui client”, spune fondatoarea.

2022 a fost un an cu o creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri și a numărului de clienți la care au ajuns cadourile, iar 2023 vrea să mențină trendul stabilit. Asta se face și prin adaptarea la nevoile clienților care sunt mereu în schimbare.

“Ei vor configurații inedite de cadouri, produse spectaculoase. Am observat o creștere pentru produsele premium. De asemenea, am observat o apetență mai mare pentru segmentele de produse Bio, fără gluten și vegane și găsim variante pentru a satisface și această nevoie”, spune Floriana Tiron.

Ce nevoi are un antreprenor de la o bancă?

Am discutat cu Floriana și despre colaborarea cu băncile și instituțiile financiare. Pentru ea, timpul este o resursă extrem de importantă pentru un antreprenor.

“Principala nevoie este aceea de acces online permanent și o procesare rapidă a solicitărilor. De asemenea, suportul permanent în finanțarea proiectelor noastre reprezintă un aspect deosebit de important în colaborare cu partenerii din sistemul bancar”, explică Floriana Tiron.

Sfaturile Florianei pentru alți antreprenori

După 13 ani de antreprenoriat într-un domeniu provocator, am întrebat-o pe Floriana care sunt lucrurile pe care le-a învățat și care ar putea fi folosite și de alți antreprenori.

Ea consideră că fondatorii de afaceri trebuie “să investească în echipă, să aibă răbdare și să se implice 100% în ceea ce fac”. În plus, ea menționează că nu ar deschide o afacere la 20 de ani, pentru că experiența acumulată într-un domeniu aduce expertiză necesar, un aspect important într-un business.

“Mi-aș zice să mă informez, să acumulez experiență, să am răbdare și să dau 100% în ceea ce fac”, spune Floriana.



Citeste si