- 12 Noiembrie 2020
Florin Filote, eMAG: Cum se organizează un Black Friday „de acasă” și ce investiții au fost necesare pentru anul acesta
Anul acesta eMAG a anunțat un Black Friday mai mare ca niciodată și chiar dacă e pandemie, evoluția companiei a fost una pozitivă. Pregătirile au început ca întotdeauna cu câteva luni înainte alături de toți partenerii, producători, furnizori, curieri și comercianți din eMAG Marketplace.
Care e ora la care începe eMAG Black Friday? Află la cât să îți pui alarma
- Catalogul eMAG Black Friday poate fi consultat aici, actualizat cu cele mai noi produse ce vor fi anunțate la reducere.
„Am investit peste 4 milioane de euro în servere, servicii de hosting, cloud și dezvoltare, precum și în cele trei centre logistice. Mai mult, ca să fim pregătiți, am extins echipa cu 1.200 de colegi care lucrează în zona de tehnologie, customer care și în centrele logistice”, menționează Florin Filote despre ce a însemnat pregătirea de Black Friday.
În plus, pentru a optimiza livrările, eMAG a extins rețeaua easybox, adică acele vestiare ce pot fi deblocate cu un cod primit prin SMS de clienți. Acestea sunt avantajoase pentru că firmele de curierat pot să lase mai multe pachete deodată, iar clienții vin să le ridice pentru că sunt aproape de casă.
Dar va fi primul Black Friday pe care eMAG îl va organiza în mare… de acasă. Pentru că munca de la birou e rară în pandemie, iar eMAG are angajații la birourile lor personale de acasă.
„Pentru siguranța colegilor noștri, vom menține regimul de lucru de acasă și în această perioadă pentru colegii care lucrau de la birou, doar câțiva care nu pot altfel în această zi vor fi prezenți fizic, ceilalți vor fi acasă, așa cum au lucrat din luna martie și până acum. Pentru cei mai mulți, va fi un Black Friday online”, spune Florin Filote.
În schimb, la depozite sunt pregătiți 1.500 de oameni în ture pentru a răspunde volumului de comenzi.
Black Friday în pandemie și schimbări de comportamenteMAG a fost una dintre companiile care au avut de câștigat de pe urma schimbărilor obiceiurilor de consum din pandemie. Vorbim de digitalizare, de muncă de acasă, dar și o tranziție de la offline la online.
Conform directorului eMAG Marketplace, a crescut frecvența de cumpărare și a fost lansat și abonamentul Genius, care oferă comenzi cu transport gratuit, reduceri și alte beneficii pentru cei care comandă foarte des.
„Nu în ultimul rând, clienții au migrat în online inclusiv pentru acele categorii de produse pe care le căutau, în mod tradițional, în offline - mâncare, băutură sau produse medicale, iar noi ne-am adaptat rapid și am inclus aceste produse în gama noastră. Toate aceste tendințe se vor regăsi și în oferta noastră de Black Friday, eveniment care de obicei amplifică tendințele de peste an”, spune Florin Filote.
Cel mai mare Black Friday la eMAG din istorieDeși trăim timpuri incerte, când vine vorba de Black Friday, lucrurile sunt sigure. Acest moment care marchează reduceri pentru clienți și o ocazie pentru magazine de a se promova a crescut de la an la an.
„Dacă în 2011, la prima ediție, am înregistrat 700.000 de vizite în total, pe platformă, în 2015 am ajuns la 5,57 milioane, iar în 2019 la 10,8 milioane de vizite. Tot în 2019 au fost realizate și cele mai mari vânzări: 499 milioane de lei. Un alt record al evenimentului organizat anul trecut a fost cel privind plata cu cardul – 42% dintre comenzi au fost plătite cu cardul”, spune Florin Filote.
Pentru anul acesta eMAG a pus la dispoziție 4 milioane de produse incluse în promoții. În plus, schimbările de comportament ale românilor în pandemie vin și cu avantaje. Iar anul acesta va fi primul an când comenzile plătite cu cardul le vor depăși pe cele cu cash.
„În ultimele luni am observat o creștere a plății cu cardul, generată în special de recomandările autorităților de a evita plata cash, dar și de siguranța și rapiditatea cu care se pot plasa comenzile online. Estimăm că, în premieră, majoritatea comenzilor de Black Friday vor fi plătite cu cardul și credem că procentul va fi în jur de 55%”, spune Filote.
Cum investești în logistică pentru Black Friday 2020Am discutat cu Florin Filote și despre investițiile în logistică pentru acest Black Friday. Un magazin online trebuie să fie pregătit de o creștere constantă pentru a oferi o experiență bună clienților. Iar eMAG are un deadline optimist pentru livrări.
„Pentru această ediție, vom începe procesarea comenzilor încă din primul minut de la start, planificările făcute împreună cu firmele de curierat sunt foarte riguroase, astfel că ne-am propus să livrăm comenzile până pe 27 noiembrie”, spune Filote.
„În ziua de Black Friday, clienții vor putea alege din cele peste 850 de easybox-uri din toată țara, de trei ori mai multe decât în ediția anterioară. Primele colete vor ajunge în easybox-uri chiar pe 13 noiembrie, în ziua de Black Friday. La fel ca în orice perioadă din an, clienții vor avea la dispoziție 36 de ore pentru a le ridica”, spune acesta.
eMAG Marketplace - mai mare, odată cu tranziția dinspre offlinePandemia a marcat tranziția multor producători și comercianți în zona online. Iar eMAG Marketplace e unul dintre locurile favorite spre care se îndreaptă pentru comercializare.
„În ultimele luni, mai multe companii cu activitate preponderent în offline, care depindeau de traficul pietonal, au fost forțate să facă rapid pasul către online, pentru a putea susține continuitatea activității în această perioadă. eMAG Marketplace a fost una dintre opțiunile către care s-au orientat, iar în primele luni noi am înregistrat o creștere de peste 30% a numărului de selleri noi integrați zilnic. Pentru a-i ajuta să se pregătească pentru Black Friday, le punem la dispoziție un ghid care cuprinde o serie de recomandări”, explică Florin Filote.
Anul acesta de Black Friday 2020 la eMAG, Florin Filote se așteaptă ca sellerii din marketplace să vândă peste 425.000 de produse, iar comenzile de Black Friday vor reprezenta pentru aceștia 22,7% din comenzile din luna noiembrie.
Ce trebuie să facă un comerciant online ca să se ridice la nivelul așteptărilor oamenilor de Black Friday?„Este important să respecte promisiunea de livrare, și să ofere produse și servicii de înaltă calitate. Pentru a atinge aceste obiective, trebuie să aloce corect resursele pe care le au. Dacă primul pas este să negocieze cu furnizorii și să asigure stocurile necesare, următorul este să se asigure că au colaborări cu cât mai multe firme de curierat, să se asigure că pot livra la easybox, astfel încât toate comenzile să ajungă la timp la clienți”, spune Filote.
„De asemenea, este vital să organizeze foarte bine fluxurile operaționale, astfel încât să poată pregăti comenzile cât mai repede. Probabil că vor fi necesare mai multe zile pentru procesarea acestora, de aceea le recomandăm să organizeze un program special de lucru care să acopere toată perioada”, a încheiat acesta.